آموزشآموزش فروش در بازار نزولی

استراتژی های فروش استقراضی

دو دلیل اصلی فروش استقراضی، هجینگ و سفته بازی هستند

استراتژی های فروش استقراضی

به طورکلی، دو دلیل اصلی فروش استقراضی، هجینگ و سفته بازی هستند.

استراتژی های قرار دادی طولانی مدت را می توان به عنوان سرمایه گذاری یا سفته بازی ، بسته به دو پارامتر :(الف) میزان ریسک در تجارت و (ب) افق زمانی تجارت طبقه بندی کرد. سرمایه گذاری تمایل به خطر کمتری دارد و به طور کلی یک افق زمانی دراز مدت دارد که سال ها یا دهه ها را شامل می شود. سفته بازی یک فعالیت با خطر قابل ملاحظه ای است و معمولا دارای افق زمانی کوتاه مدت است.

فروش استقراضی به ندرت به عنوان استراتژی اصلی سرمایه گذاری طبقه بندی می شود. حتی فروشندگان استقراضی هوشمند و با تجربه تر ممکن از فرش استقراضی به عنوان سرمایه گذاری به خودی خود دوری کنند. بعضی از مدیران صندوق های سرمايه گذاری مشهور ممکن است موقعيت فروش “استراتژيک” را در سهام يا بخش های خاصی برای مدت زمان طولانی نگه دارند، اما به دلیل اعتبار و قدرتی که دارند قادر هستند تا این استثنائات را برای خود قائل شوند. به طور متوسط ممکن است تریدر پوزیشن فروش را فقط چند هفته یا چند ماه داشته باشد. با توجه به درجه ذاتی بالاتر خطر و افق کوتاه مدت، فروش استقراضی نسبت به استراتژی سرمایه گذاری به عنوان یک فعالیت هیجان انگیز تر شناخته می شود.

به غیر از سفته بازی، فروش استقراضی، یک هدف بسیار سودمند دیگر دارد که هجینگ کردن است و اغلب به عنوان نشانگر ریسک پایین و قابل احترام تر از استقراضی بودن به شمار می رود. هدف اولیه هجینگ به عنوان مخالفت انگیزه سود خالص سفته بازی، حفاظت است. هجینگ برای حفاظت از سود و یا کاهش تلفات در نمونه کارها انجام می شود، اما از آنجاییکه هزینه قابل ملاحظه ای دارد، اکثریت سرمایه گذاران خرده فروشی در زمان های معمول آن را در نظر نمی گیرند.

هزينه هجینگ دو برابر است. که شامل یک هزینه ی واقعی برای ایجاد هج مانند هزیمه های مریوط به فروش استقراضی، یا هزینه ی پریمیوم پرداخت شده برای محافظت از آپشن خرید وجود دارد. علاوه بر این، هزینه فرصت برای محدود کردن صعودی سرمایه گذاری نیز وجود دارد، در صورتی که به سمت بالا حرکت کنند. به عنوان یک مثال ساده، اگر 50٪ از نمونه کارها که همبستگی نزدیک با شاخص S & P 500 (S & P 500) هج شده داشته باشدو حرکت شاخص در طی 12 ماه آینده 15٪ به بالا باشد، نمونه کارها تنها تقریبا نیمی از آن فرصت را ثبت می کنند.

مثال زیر نشان دهنده استفاده از فروش استقراضی در سفته بازی است.

سفته باز: حدس و گمان: فرض کنید که در چشم انداز کوتاه مدت S & P 500 روند کاهشی خواهد داشت و بنابراین SPDR S & P 500 را استقراضی می کنید. شما 500 SPY را در 234 دلار به صورت فروش استقراضی قرار می دهید و 58،500 دلار را به عنوان حاشیه برای فروش استقراضی نگه داشته است. شما یک هدف سود 10٪ و از حد ضرر 5٪ دارید.

سناریو 1: روند بازار پایین تر است.

پیش بینی شما صحیح است و S & P 500 در طی چند هفته آینده کاهش می یابد. هدف سود شما هنگامی که SPY به $ 210،60 رسیده است، به دست آمده و در این صورت موقعیت استقراضی شما را پوشش می دهد.

سود ناخالص شما در این تجارت: ($ 234.00 – $ 210.60) × 500 واحد = $ 11،700

درآمد ناخالص سرمایه گذاری (ROI) = $ 11،700 / $ 58،500 = 20٪ خواهد بود.

(توجه: برای ساده تر شدن همه چیز ، سود ناخالصی را محاسبه می کنیم که هزینه های مرتبط با تجارت مانند کمیسیون، هزینه های قرض گرفتن، مزایای حاشیه و غیره را شامل نمی شود)

سناریو 2: روند بازار بالاتر است.

پیش بینی شما نادرست است و S & P 500 در طول چند هفته آینده بالاتر خواهد رفت و زمانی که SPY با 245.70 دلار قیمت گذاری می شود، باعث توقف ضرر شما خواهد شد.

ضرر شما در این تجارت: ($ 234.00 – $ 245.70) x 500 واحد = – $ 5،850

بازده سرمایه شما (ROI) = – $ 5،850 / $ 58،500 = -10٪

هجینگ:فرض کنید شما یک نمونه 250 هزار دلاری از اوراق بهادار ایالات متحده را دارید که با S & P 500 معامله می کند. شما در مورد چشم انداز نزدیک بازار سهام ایالات متحده نگرانی دارید و فکر می کنید احتمال افت قیمت 10 درصدی وجود دارد. اما به عنوان یک سرمایه گذار بلند مدت، شما تمایلی به فروش سهام خود ندارید و ترجیح می دهید از طریق فروش استقراضی صندوق معامله مبادله SPDR S & P 500 (SPY) ریسک نزولی خود را از بین ببرید. با فروش واحدهای SPY در 234 دلار، بنابراین شما 1،068 واحد استقراضی را برای محافظت از نمونه کارهای خود حفظ کرده اید.

سناریو 1: روند بازار پایین تر است.

نگرانی های شما ثابت می کند که درست است و S & P 500 در طول چند هفته آینده کاهش می یابد. هنگامی که کاهش شاخص به 10٪ می رسد، موقعیت فروش خود را با قیمت SPY 210.60 دلار پوشش می دهد، در این صورت بیانیه سود و زیان (P & L) به صورت زیر است:

ضرر 250000 دلاری به دلیل کاهش 10٪ در بازار – – 25000 دلار

سود بر اساس استراتژی هجینگ (فروش استقراضی از واحدهای SPY) = (234 دلار – 210.60 دلار) x 1،068 واحد = $ 24،991.20

به طور کلی P & L = – $ 25،000 + $ 24،991.20 = – $ 8.80

بنابراین، سود در موقعیت فروش SPY تقریبا به طور کامل ضرر ها را در نمونه کارها طولانی خنثی می کند، به طور موثری سبب جلوگیری از قرار گرفتن در معرض نزول می شود.

سناریو 2: روند بازار بالاتر است.

پیش بینی شما اشتباه است و S & P 500 در طول چند هفته آینده بالاتر خواهد بود. هنگامی که شاخص 5٪ سود کرد، شما اعتراف می کنید که دیدگاه بسیاری از شما نادرست بوده است و موقعیت فروش را با واحدهای SPY در 245.70 دلار به فروش می رسانید. و P & L شما این گونه به نظر می رسد:

با توجه به پیشرفت 5 درصدی بازار = 12،500 دالر، درآمد 250،000 دلاری خود را به دست آورده است.

ضرر بر ساس استراتژی هجینگ (فروش استقراضی واحدهای SPY) = (234 دلار – 245.70 دلار) x 1،068 واحد = – 12،495.60 دلار

ناخالصی کلی P & L = $ 12،500 – $ 12،495.60 = $ 4.40

در اینجا، هجینگ کردن، سبب شد که نمونه کارها قادر به شرکت در حرکت صعودی بازار باشند.

در حالی که ما فرض کرده ایم که کل موقعیت در این مثال هج شده است، در واقع، ممکن است شما تصمیم بگیرید که فقط بخشی از آن را هجینگ کنید. نسبت بخش هجینگ شده از نمونه کارها در رابطه با ارزش کل موقعیت به عنوان نسبت هجی شناخته می شود. اگر 50000 دلار از نمونه کارها 250،000 دلار پوشش داده شود، نسبت هج 0.2 برابر است.
فروش استقراضی

حاشیه (مارجین margin)

فروش استقراضی به طور کلی تنها می تواند در حساب های مارجینیی اجرا شود که توسط کارگزاران ارائه شده اند و به سرمایه گذاران اجازه می دهند تا برای تجارت اوراق بهادار، از آن ها پول قرض کنند. به دلیل درجه بالاتر خطر در فروش استقراضی، فروشنده استقراضی باید اطمینان حاصل کند که او همیشه دارای سرمایه کافی (یا حاشیه) در حساب خود برای حفظ موقعیت فروش است.

فروش استقراضی منعکس کننده ی تصویر خرید سهام های مختلف بر اساس حاشیه است. بنابر این از آنجایی که فروشنده ی استقراضی مبلغی کمتر از ارزش کلی دارایی ترید شده را سرمایه گذاری می کند، نرخ بهره ی حاشیه توسط واسطه ی کارگزار بر اساس میزان مبلغ معامله شارژ می شود.

توجه داشته باشید که اگر چه فروشنده استقراضی از سهام فروخته شده ی استقراضی پول دریافت می کند، این وجوه به طور فنی به فروشنده استقراضی تعلق ندارد، زیرا به عنوان دارایی قرض گرفته شده است. بنابراین فروشنده باید مبلغ اضافی را در حساب حاشیه به عنوان وثیقه برای فروش استقراضی سپرده داشته باشد.

با خرید سهام در حاشیه، الزامات حاشیه در فروش استقراضی بستگی به قیمت و وکیفیت سهام دارد، زیرا این دو فاکتور خطرات مرتبط با فروش استقراضی را تعیین می کنند. از این رو، سهام blue-chip با قیمتهایش، نیازهای حاشیه ای را به مراتب پایینتر از مقادیر کوچک سرمایه انبساطی که تجارت در رقم پایین را دارند، پایین می آورد.

به عنوان مثال، ممکن است الزام حاشیه در فروش استقراضی نیاز به نگه داشتن 150 درصد ارزش فروش استقراضی در حساب حاشیه در زمان اجرای این ترید باشد. از آنجا که 100٪ از وجه از فروش استقراضی به دست می آید، تریدر باید 50٪ را به عنوان حاشیه در حساب مارجین خود قرار دهد.

بنابراین اگر یک تریدر استقراضی 100 سهم از یک سهام را با قیمت 50 دلار ترید کند، الزام حاشیه ی آن مستلزم این است که معامله گر مبلغ 2،500 دلار اضافی (50 درصد از 5000 دلار) را به عنوان حاشیه سپرده گذاری کند. این حاشیه به طور دائمی توسط کارگزار و فروشنده کنترل می شود تا اطمینان حاصل شود که بالاتر از حد مجاز حداقل (معروف به “حاشیه نگهداری”) باقی بماند و باید بدون تاخیر (در زمان وقوع MARGIN CALL) توسط تریدر پرداخت شود.

با توجه به فروش استقراضی در حساب های حاشیه ای، باید چهار امتیاز زیر را ذکر کرد:

1.فروشنده استقراضی از درآمد حاصل از فروش بهره ای را دریافت نمی کند.

2.الزامات نگهداری حاشیه که سبب حصول اطمینان از کافی بودن حاشیه برای حفظ موقعیت فروش است، بر اساس قیمت فعلی بازار سهام، و نه بر قیمت اولیه که سهام فروخته می شود، است.

3.الزامات حاشیه ای را می توان از طریق پول نقد یا اوراق بهادار واجد شرایط به حساب پرداخت کرد.

4.اگر فروشنده استقراضی قادر به برآوردن الزامات حاشیه نباشد، کارگزار و فروشنده معمولا موقعیت فروش را در قیمت بازار می بندند که به طور بالقوه فروشنده استقراضی را با زیان زیادی مواجه می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا