آموزشآموزش فارکسابتدایی

چگونگی استفاده از فیبوناچی بازگشتی و خطوط روند

افزایش تاثیرگذاری به کمک روند قیمت

چگونگی استفاده از فیبوناچی بازگشتی و خطوط روند

یک ابزار خوب دیگر برای ترکیب با ابزار فیبوناچی، تحلیل خط روند است. به طور کلی، سطوح فیبوناچی زمانی خوب کار می کند که بازار در جریان باشد و این موضوع منطقی به نظر می رسد!

به یاد داشته باشید که هر زمان که یک جفت در روند نزولی یا صعودی قرار می گیرد، معامله گران از سطوح فیبوناچی بازگشتی به عنوان راهی برای وارد شدن در روند، استفاده می کنند.

پس چرا دنبال سطوحی که سطوح فیبو با آنها هم پوشانی پیدا کنند. در اینجا یک نمودار 1 ساعته ی دلار استرالیا/ین ژاپن ترسیم شده است. همانطور که می بینید، قیمت طی چند روز گذشته دارای خط روند صعودی کوتاه مدت است.

فیبوناچی و خطوط روند سطوح گسترش اکستنشن فیبوناچی

شما با خودتان فکر می کنید، “یک روند صعودی شیرین منتظر من است، من می خواهم دلار استرالیا/ین را بخرم، حتی اگر فقط برای یک کوتاه مدت باشد. من فکر می کنم بعد از آنکه جفت ارز دوباره به خط روند رسید، خریدم را انجام خواهم داد.”

پیش از آنکه این کار را انجام دهید، چرا سری به جعبه ابزار فارکس خود نمی زنید و ابزار فیبوناچی را بر نمی دارید؟ بیایید ببینیم آیا می توانیم قیمت دقیق ورود را بدست آوریم.

در اینجا ما سطوح فیبوناچی بازگشتی را با استفاده از swing low در 82.61 و Swing High در 83.84 به دست آوردیم. توجه کنید که سطوح Fib 50.0٪ و 61.8٪ با خط روند افزایشی قطع می شود. آیا این سطوح به عنوان سطوح حمایت بالقوه عمل می کنند؟

فیبوناچی و خطوط روند فیبوناچی در تحلیل تکنیکال

سطح اصلاحی 61.8٪ فیبوناچی نگه داشته شده. اگر شما تعدادی از سفارشات را در این سطح تنظیم کرده اید، شما می توانید ورودی بی عیبی داشته باشید! چند ساعت پس از رسیدن به خط روند، قیمت به زودی مانند Astro Boy از طریق swing high به سرعت به سمت بالا می رود.

همانطور که می بینید، برای استفاده از ابزار فیبوناچی باید هزینه کرد، حتی اگر قصد دارید دوباره در خط روند آزمایش شده، وارد شوید. ترکیبی از هر دو سطح حمایت و مقاومت افقی و مورب می تواند به معنای آن باشد که معامله گران دیگر نیز در این سطوح قرار دارند یا همه چیز را زیر نظر گرفته اند.

فیبوناچی و خطوط روند سطوح بازگشتی فیبوناچی

به هر حال توجه داشته باشید، همانند سایر ابزارهای معاملاتی، کشیدن خطوط روندها نیز می توانند بسیار ذهنی باشند. شما دقیقا نمی دانید که چگونه دیگر معامله گران آنها را طراحی می کنند، اما شما می توانید بر روی یک چیز حساب کنید – که یک روند وجود دارد!

اگر می بینید که یک روند در حال توسعه است، شما باید به دنبال راه هایی برای خرید (long) باشید تا به شما فرصتی بهتر برای معاملات سود آور بدهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا