آموزشمدیریت سرمایه

صندوق I-Q شماره 4: مدیریت و ساختار

مطابقت اداره مديريت و دوره عملکرد يا حداقل مدت زمان معنی داری که آن را پوشش می دهد

صندوق I-Q شماره 4: مدیریت و ساختار

رکورد عملکرد بلند مدت که ترجیخا مدت زمانی 10 ساله است، نشان دهنده ی بهترین شاخص های توانایی های مدیریتی است. بر این اساس، یکی از ویژگی های سرمايه گذاری صندوق های متقابل، مطابقت اداره مديريت و دوره عملکرد، يا حداقل مدت زمان معنی داری که آن را پوشش می دهد، است.

برای نشان دادن این نکته، بگذارید دو صندوق مختلف را مقایسه کنیم. صندوق XYZ که مجموع بازده سالانه 10 ساله 11٪ را دارد و برای 10 سال توسط همین مدیر اجرا شده است. صندوق ABC، همان بازده کل سالانه سالانه 10٪ را از 1٪ دارد، اما دارای دو مدیر متفاوت است. یکی از آن ها نه سا و دیگری 10 سال ممدیریت کرده است.

مسئولیت مدنی

صندوق سرمایه گذاری ما صندوق مدیریت XYZ با 10 سال بازی عملکرد بسیار عالی داشته است. ما می دانیم که نتایج گذشته تضمین عملکرد آینده نیست، اما این تجربه بی نهایت بهتر از توپ بلوری است! در مورد صندوق ABC، مدیر که 90٪ از نتایج عالی صندوق را تولید کرده است، رفته است. آیا مدیر دوم به همان اندازه خوب خواهد بود؟ ما امیدواریم، و گاهی اوقات این مورد است – اما همه چیز نیز می تواند در مسیر دیگری حرکت کند.

حس مشترک به ما می گوید که مدیریت نزدیک تر با یک رکورد عملکرد مناسب صندوق، بهتر است. با این وجود، به دلیل تغییر مدیریتی، واقعیت زندگی در صندوق سرمایه گذاری مشترک است، وب سایت FundAlarm رایگان می تواند بسیار مفید باشد. این سایت باعث تغییر مدیران صندوق در چشم انداز می شود با ارائه دید در مورد اینکه آیا تغییر برای عملکرد آینده صندوق مثبت یا منفی خواهد شد.

گروه های مدیریت

اگر یک صندوق توسط یک تیم مدیریت اداره شود، موضوع حراست مطرح می شود. همیشه کسی در صندلی راننده است که جاده را می داند. و در حالی که صندوق های مبتنی بر شاخص دارای مدیران هستند، نقش آنها به سادگی یک تکنسین است که از درست کار کردن مکانیسم شاخص اطمینان پیدا می کند. در مورد یک صندوق که توسط مدیران شرکت همکاری می شود، تصور می شود که اگر یک خروج حرکت داشته باشد، یک مدیر با تجربه در کنار هم وجود دارد. در صورتی که چنین نیست، باید صندوق مدیریت هماهنگ در نظر گرفته شود همانطور که اگر آن را توسط یک مدیر اداره می شود و بر این اساس قضاوت می شود.

مدیر صندوق انفرادی هنوز هم در صنعت صندوق سرمایه گذاری بسیار محترم است، و برخی از آنها حتی به وضعیت افراد مشهور نیز می رسند. با این حال، روند مدیریت صندوق به سمت چند مدیری است. در بعضی موارد، مدیران همکار یا تیم مدیریت می توانند کیفیت سرمایه گذاری بیشتری را نسبت به یک مدیر واحد داشته باشند. پس از گفتن این باید به رسمیت شناخته شود که یک نخبه مدیریتی صندوق سرمایه گذاری با رکوردهای بلند مدت و بلند مدت وجود دارد. این مدیران به شدت در نظر گرفته می شوند و از این نظر مستحق آن هستند.

صندوق I-Q شامل ورودی برای سرمایه گذاری شخصی است که توسط صندوق مدیریت می شود. بدیهی است، اگر مدیر مقدار سالمی از پول خود را در صندوق سرمایه گذاری کرده باشد، مطمئنا باید به عنوان یک سازنده مورد اعتماد توسط سرمایه گذاران صندوق دیگر در نظر گرفته شود. همانطور که قبلا اشاره شد، این اطلاعات هنوز در دسترس جهانی نیستند، و مسلما، به راحتی توسط سرمایه گذاران عمومی به دست نمی آید. با این حال، اغلب اوقات، نظر در این زمینه در مطبوعات مالی و در تفسیر Morningstar ظاهر می شود. و اگر یک سرمایه گذار به تصمیم مهم سرمایه گذاری خود اهمیت می دهد، هیچ مشکلی در قرار دادن این سوال به طور مستقیم به مدیریت صندوق وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا