آموزشآموزش فارکسراهنمایی

الگوی سر و شانه Head and Shoulders

ساختار و عملکرد در معاملات

استفاده از الگوی سر و شانه

سر و شانه نزولی

الگوی سر و شانه نیز تشکیل الگوی بازگشتی است. این الگو با قله چپ (شانه) که با قله ای بالاتر(سر) و سپس قله راست (شانه) دنبال می شود، تشکیل می شود. “خط گردن” با اتصال پایین ترین بین قله ها کشیده می شود. شیب این خط می تواند بالا یا پایین باشد. به طور معمول هنگامی که شیب بالا است، یک سیگنال قابل اطمینان تر تولید می شود.

در این مثال، ما می توانیم الگوی سر و شانه را به راحتی ببینیم. سر، قله ی دوم است و بالاترین نقطه در الگو است. دو شانه نیز قله ها را تشکیل می دهند اما از ارتفاع سر فراتر نمی رود. با این شکل گیری، ما یک سفارش ورودی در زیر خط گردن قرارمی دهیم.

الگوی سر و شانه Head and Shoulders آموزش فارکس حرفه ای سودده

ما همچنین می توانیم حدود سود و ضرر را با اندازه گیری نقطه بالا سر به خط گردن محاسبه کنیم. این فاصله تقریبا نشان می دهد قیمت تا چه حد پس از شکستن گردن، حرکت خواهد کرد. شما می توانید ببینید که هنگامی که قیمت پایین تر از خط گردن می رود، حرکتی می سازد که حداقل اندازه فاصله بین سر و خط گردن است.

الگوی سر و شانه Head and Shoulders آموزش فارکس تصویری

سر و شانه صعودی

نام انتخابی همه چیز را کامل توضیح می دهد، که اساسا تشکیل یک سر و شانه است، به غیر از اینکه این بار برعکس است. دره چپ (شانه) را تشکیل می دهد و سپس با یک دره پایین تر (سر) و سپس یک دره راست (شانه) دیگر، دنبال می شود. در اینجا شما می توانید ببینید که این درست مثل یک الگوی سر و شانه است، اما بر عکس شده است.

الگوی سر و شانه Head and Shoulders کتاب الگوهای کلاسیک پیشرفته

با این شکل گیری، ما می توانیم یک معامله خرید بالای خط گردن قرار دهیم. فاصله بین سر و خط گردن را اندازه گیری کنید، و تقریبا فاصله ای است که قیمت پس از شکستن خط گردن، با اندازه ی آن حرکت می کند.شما می توانید ببینید که قیمت، پس از شکستن خط گردن به خوبی به حرکت درآمده است.

الگوی سر و شانه Head and Shoulders الگوهای قیمتی بازگشتی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا