آموزشاصول اولیه بازار آتی

چگونه ترید کنیم؟

باید درک درستی از نحوه عملکرد بازار و قراردادها داشته باشید

چگونه ترید کنیم؟

مهم است که توجه داشته باشید که معاملات آتی برای همه نیست. در حالی که معاملات آتی می توانند به عنوان ضمانتی برای دیگر سرمایه گذاری ها استفاده شود، برای سفته بازان نیز که از اهرم برای ضرر ها و سود های بزرگ استفاده می کنند، کاربردی است. قبل از معاملات آتی مهم است که تکالیف خود را انجام دهید تا بدانید که قصد انجام چه کاری را دارید: به عنوان یک تریدر آتی، باید درک درستی از نحوه عملکرد بازار و قراردادها داشته باشید. شما همچنین باید تعیین کنید که چه مقدار وقت، توجه و تحقیق می توانید به سرمایه گذاری خود اختصاص دهید. قبل از باز شدن حساب آتی، با کارگزار خود مشورت کنید و سوالات خود را بپرسید.

همچنین بسیار مهم است که متوجه خطرنیز باشید و کاملا مطمئن باشید که شما به لحاظ مالی و احساسی آماده دریافت هرگونه زیان مالی هستید. به یاد داشته باشید، زیان های اهرمی می تواند یک معامله تجاری را در عرض چند دقیقه از بین ببرد. به طور کلی، توصیه می شود که تریدر های معاملات آتی از بودجه هایی استفاده کنند که به عنوان سرمایه خالص ریسک تعیین شده اند، یعنی پولی که واقعا می توانید از دست بدهید.

پس از اتخاذ تصمیم اولیه برای ورود به بازار آتی، چند رویکرد متفاوت برای در نظر گرفتن وجود دارد:

خودتان انجامش بدهید

به عنوان یک سرمایه گذار، می توانید حساب خود را بدون کمک یا مشاوره ی یک کارگزار ترید کنید. این روش بیشترین خطر را دارد زیرا شما مسئول مدیریت بودجه، سفارش معاملات، حفظ حاشیه، تحقیق و تجسس و تجزیه و تحلیل خود از چگونگی روند حرکتی بازار در رابطه با کالای یا ابزار مالی پایه که در آن سرمایه گذاری کرده اید، هستید. این امر نیاز به زمان و توجه کامل به روند بازار دارد.

یک حساب مدیریت شده را باز کنید

روش دیگری که می توانید در بازارهای آتی شرکت کنید این است که یک حساب مدیریت شده، شبیه به حساب اوراق قرضه باز کنید. کار گزار شما این قدرت را دارد تا بر اساس توافقات و شرایطی که هنگام باز کردن حساب از طرف شما تعیین شده است، در حساب شما و با دارایی شما ترید کند. این روش می تواند خطرات مالی شما را کاهش دهد، زیرا یک فرد حرفه ای از طرف شما تصمیم گیری آگاهانه انجام می دهد. با این حال، شما هنوز هم مسئولیت هر گونه زیان و همچنین مارجین کال Margin call با شما است. توجه داشته باشید که احتمالا مجبور به پرداخت هزینه ی مدیریت برای ارائه ی این سرویس نیز خواهید بود.

به استخر کالا (Commodity Pool) بپیوندید

راه سوم ورود به بازار که کمترین ریسک را نیز دارد، پیوستن به استخر کالا است که به معنی یک شرکتی است که در آن گروهی از سرمایه گذاران، سرمایه های خود را برای ترید های آتی به آن سپرده اند(یا آپشن های مربوط به معاملات آتی، خرده فروشی های بدون صرافی). سود و زیان شما مستقیما با مقدار پولی که سرمایه گذاری کرده اید، متناسب است. با وارد شدن به یک استخر کالا، شما می توانید فرصت سرمایه گذاری در انواع مختلف کالاها را نیز بدست آورید. شما در معرض مارجین کال هم قرار نخواهید گرفت. با این حال، ضروری است که این استخر توسط یک کارگزار ماهر مدیریت شود؛ زیرا خطرات بازار آتی هنوز هم در استخر کالاها وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا