آموزشآموزش فارکسابتدایی

نحوه استفاده از فیبوناچی بازگشتی با شمع ژاپنی

ترکیب ابزارهای موفق و قوی

نحوه استفاده از فیبوناچی بازگشتی با کندل استیک ژاپنی

اگر در کلاس درس فارکس دقت کرده باشید، تا الان باید بدانید که شما می توانید ابزار اصلاح فیبوناچی را با سطوح حمایت و مقاومت و همچنین خطوط روند ترکیب کنید و یک استراتژی ساده اما بسیار عالی بسازید.

اما ما هنوز نمی توانیم این استرانژی را بسازیم. در این درس، ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه ابزار فیبوناچی با دانش خود از الگوهای شمع ژاپنی که در سطح 2 آموخته اید، ترکیب کنید. هنگام ترکیب ابزارفیبوناچی با الگوهای شمع، ما در واقع به دنبال کندل استیک های قوی هستیم.

شاید فشار موجود در هنگام خرید یا فروش شما را خسته می کند. اما می تواند به شما سرنخی بدهد که قیمت تا چه زمانی روندش را ادامه می دهد. ما در اینجا خواهان آن بودیم که آن ها را “شمع های فیبوناچی” یا “Fibo Sticks” نامگذاری کنیم.

در زیر نمودار 1 ساعته یورو / دلار ترسیم شده است. به نظر می رسد که این جفت ارز در هفته گذشته روند نزولی داشته اند اما به نظر می رسد حرکت برای مدتی دچار توقف شده است.

نحوه استفاده از فیبوناچی بازگشتی فیبوناچی قدرتمند ترین ابزار تعقیب روند

همانطور که روی نمودارمی بینید، ما در 3 مارس Swing High را در 1.3364 تنظیم کردیم و Swing Low در تاریخ 6 مارس، 1.2523 است.  در زمانی که شما نمودار خود را باز کردید، می بینید که یورو/دلار نسبت به قیمت پایانی روز جمعه کمی زیاد شده است.

نحوه استفاده از فیبوناچی بازگشتی فیبوناچی قدرتمند ترین ابزار تعقیب روند

در حالی که سطح 50 درصد Fib برای یک بیت نگه داشته شده، خریداران در نهایت این جفت ارز را بالاتر بردند. شما تصمیم می گیرید که منتظر بمانید و ببینید آیا سطح Fib 61.8٪ نگه داشته می شود.

روی هم رفته، آخرین شمع بسیار صعودی بود! چه کسی می داند، قیمت فقط ممکن است بالا برود. خب، آیا به آن نگاه خواهید کرد؟ یک Doji پا بلند تشکیل شده و درست سطح اصلاح فیبوناچی را در 61.8% قطع کرده است.

نحوه استفاده از فیبوناچی بازگشتی سطوح گسترش اکستنشن فیبوناچی

ایا فشار خرید دارد از بین می رود؟ آیا مقاومت در سطح فیبوناچی نگه داشته می شود؟ ممکن است. معامله گران دیگر هم احتمالا سطح فیبو را زیر نظر دارند. آیا زمان فروش (short) است؟

شما هیچ وقت نمی توانید با اطمینان بگویید “بله” (به همین دلیل است که مدیریت ریسک بسیار مهم است). اما احتمال بازگشت به نظر بسیار خوب می رسد!

اگر بعد از اینکه دجی تشکیل شد، قیمت قبل از رفتن به سمت پایین، می ایستاد، می توانستید سود خوبی به دست آورید.

نحوه استفاده از فیبوناچی بازگشتی آموزش سطوح حمایت و مقاومت

درست بعد از doji، قیمت قبل از رفتن به سمت پایین کمی ساکن می ماند. نگاهی به تمام شمعهای قرمز بیاندازید!

به نظر می رسد که خریداران واقعا خسته بودند، که به فروشندگان اجازه بازگشت و کنترل را داد. در نهایت، قیمت راه برگشت را به سمت Swing Low در پیش می گیرد. این حرکت حدود 500 پیپ را به همراه دارد! این حرکت برای شما ممکن است یک معامله خوب در سال بوده باشد!

گشتن به دنبال “Fibo Sticks” می تواند واقعا مفید باشد. چرا که نشان می که آیا سطح فیوناچی نگه داشته می شود یا نه! اگر به نظر برسد که قیمت در سطح Fibo می ماند، این شانس وجود دارد که معامله گران دیگر برخی از سفارشات را در این سطوح قرار دهند.

این حرکت به عنوان تاییدیه ای است که نشان می دهد که مقداری مقاومت یا حمایت در آن قیمت وجود دارد. یکی دیگر از چیزهای خوب در مورد Fibo Sticks این است که شما لازم نیست که در سطوح Fibo معاملات محدود قرار دهید.

شما ممکن است نگران باشید که آیا حمایت یا مقاومت تا زمانی که به منطقه “zone” نگاه می کنید نگه داشته می شود و نه لزوما در سطوح خاص. این جایی است که شما می توانید از دانش خود راجع به تشکیل شمع استفاده کنید.

شما می توانید برای یک Fibo Stick صبر کنید تا به درستی در زیر یا بالای سطح فیبوناچی شکل گیرد تا به شما یک تاییدیه بدهد که ایا معامله ای انجام دهید یا خیر.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا