آموزشارزهای دیجیتاللیست دیجیتال ارزها

داج کوین (DogeCoin) چیست؟

سکه و ارز رمزنگاری شده در امور خیریه

داج کوین (DogeCoin) چیست؟

با اینکه ارز دیجیتال داج کوین از لحاظ فنی مشابه با بسیاری از سکه های دیجیتال موجود است، از بسیاری جهات یکی از منحصر به فرد ترین ارزهای دیجیتال به وجود آمده است.

صعود ناگهانی این سکه ی دیجیتال کاملا غیر منتظره بود می توان گفت که یکی از واضح ترین نمونه ها از قدرت اینترنت است. سرمایه ی اصلی بازار آن 100 میلیارد سکه است که به نظر میرسد در مقایسه با سرمایه ی 21 میلیونی بیت کوین، کمی قوانین قابل قبول ارزهای دیجیتال را به چالش کشیده باشد.

شاید این طور به نظر که ارزهای دیجیتال زمانی ارزش پیدا می کنند که کمیاب شوند، بنابراین بهتر است که از نظر تعداد ضعیف باشند. اما با تشکر از داج کوین می توان گفت که این امر درست نیست.

داج کوین چگونه آغاز به کار کرد؟

داج کوین به عنوان یک شوخی در تاریخ 8 دسامبر 2013 بر پایه ی محبوب ترین سگ ها راه اندازی شد، اما با گذشت تنها یک هفته از توزیع آن، به یکی از ارزهای دیجیتال محبوب تبدیل شد.

این سکه ی دیجیتال به سرعت رشد کرد و در 12 فوریه ی 2014، سرمایه ی بازار آن به بیش از 90،000،000 دلار رسید. از آن زمان تا اکنون، داج کوین تقریبا همانند هر ارز دیجیتال دیگر، کاهش های شدیدی را تجربه کرده است.

با این حال، قیمت آن به تازگی تثبیت شده و اخیرا شروع به رشد مجدد کرده است.

در این لحظه، سرمایه ی بازار آن در حدود 43،000،000 دلار است، اما جامعه ی آن به مقدار زیادی رشد کرده است و برای بسیاری از افراد این سوال مطرح است که چگونه به این دست آورد رسیده است؟

چرا داج کوین بسیار بزرگ شد؟

با توجه به اینکه این سکه توانست مردمی را جذب خودش بکند که قبل از آن عضو جامعه ی ارزهای دجیتال نبودند و باعث شد تا جامعه ی داج کوین بر سر این موضوع مشترک، متحد و یک پارچه بشوند، نیروی محرک و واقعی در پشت داج کوین، سخاوت مردمی بود که در جامعه ی آن شرکت کردند.

کاربران داج کوین در خیریه و حمایت مالی در دنیای ارزهای دیجیتال قرار گرفته اند.

برخی از حمایت های مالی آنها شامل، 30،000 دلار اهدا شده به تیم المپیک جامایکا، 55،000 دلار کمک به NASCAR#98 که یکی از موسسات خیره است که توسط جاش وایس رهبری می شود و همچنین موسسه ی خیریه ی Dog4Water که موفق به جمع آوری بیش از 30،000 دلار برای حمایت از پروژه های آب پاک کنیا شد، صورت گرفت.

بسیاری نسبت به ماهیت خلقت آن و ماندگاری طولانی مدت آن پرس و جو کرده اند، اما هیچ کس نمیتواند صمیمیت و سخاوت جامعه ی آن را مورد سوال قرار دهد.

انتظار می رود تا زمانی که این سکه نسبت به ریشه های خود صادق باشد و به عنوان سکه های خیریه تلقی شود، برای مدت زمانی در بازار وجود داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا