آموزشاستراتژی اسپرد آپشن

اسپرد با قیمت انجام گزینه و ماه های متفاوت

با اسپرد های مورب ما اسپرد های زمان افقی را به دست می اوریم

اسپرد مورب

اسپرد با قیمت انجام گزینه و ماه های متفاوت

حالا که اسپرد های اساسی بدهی / اعتبار عمودی و افقی را مرور کردیم، گام بعدی برای معرفی اسپرد مورب، اسان تر خواهد بود. به خاطر بیاورید که اسپرد می تواند به هر دو روش بدهی و اعتبار انجام شود و و توسط خرید و فروش ایجاد شود. گفته می شود که با اسپرد های مورب ما اسپرد های زمان افقی را به دست می اوریم و leg بلند مدت را به سمت نرخ انجام گزینه ی متفاوتی حرکت می دهیم. مورب به سادگی، اشاره به انتخاب leg ماه پیشین دارد که مشابه leg ماه پیش رو نیست. جدول زیر شامل روابط کلیدی از لحاظ ماهها و leg ها برای طراحی سه نوع اسپرد عمودی، افقی و مورب است.

انواع گسترش، ماه ها و قیمت انجام گزینه.

تفاضل تتا Theta

بر خلاف اسپرد افقی، وقتی ما به مورب می رویم، ترکیب های متعددی از ساختارهای ممکن وجود دارد. با این حال، اسپرد مورب تنها امکان ترکیب دو قیمت انجام گزینه را دارد که همیشه باید یکسان باشد. در حالی که امکان ایجاد اسپرد افقی out of the money وجود دارد، پویایی اولیه ی مورب و افقی یکسان با تفاضل تتا است.

بیایید دوباره یک نمونه از اسپرد خرید مورب را با استفاده از MSFT ببینیم. در این مورد مورب را با اعتبار و همراه با استفاده از فروش به جای خرید ایجاد می کنیم. فرض کنید ما یک خرید OTM September را در 90 و یک خرید FOTM October را در 95 خریدیم. اگر ما September را در 50 و October را در 10 بفروشیم، همان طور که جدول زیر نشان می دهد، زمانی که September منقضی می شود، ما بیشترین سود 50 را در قیمت انجام گزینه ی کوتاه مدت خواهیم داشت. اگر MSFT در بالا و در سطح قیمت انجام گزینه اسپرد مورب ترید شود و در همان سطح منقضی شود، ما کل 50 دلار را برای فروش September در قیمت انجام گزینه ی 90، حفظ خواهیم کرد.

سود و ضرر اعتبار اسپرد خرید

در همان زمان، October 95 به سمت افزایش ارزش زمانی حرکت میکند، زیرا اکنون احتمالا تنها 5 امتیاز از قیمت انجام گزینه پایین تر است.( به یاد بیاورید که وقتی این تجارت را انجام دادیم، MSFT در 82.5 معامله شد). بنابراین، در خرید طولانی 90 October نیز سود خواهد بود هرچند که پریمیوم کمی از ارزش آپشن را گرفته است. بیایید بگوییم که October 95 دارای پریمیوم 30 دلار است. در کنار هم، پوزیشن در این نقطه، اگر قیمت بسته شود، 80 دلار خواهد بود.

مزایای استفاده از اسپرد مورب برای اسپرد بدهی می تواند در سود بالقوه آپشن خرید ماه پیدا شود. در عین حال، از لحاظ موضع Vega، مگر اینکه شما در میان اسپرد های آپشن های ماه نزدیک و گذشته قرار بگیرید، شما یک موقعیت مثبت Vega خواهید داشت که به شما یک تجارت با نوسان بلند می دهد، دقیقا مانند زمان اسپرد افقی ما که در بالا دیده شد.

وگای کوتاه به وگای بلند تبدیل می شود.

آنچه که در مورد مورب جالب است، این است که ممکن است در حالت وگای کوتاه خنثی یا بی طرف شروع شود. اما چون ارزش زمان در آپشن های نزدیک کاهش میابد، به تدریج پوزیشن وگا را طولانی می کند. این کار به خصوص اگر با استفاده از خرید برای ایجاد اسپرد کار شود بهتر عمل می کند، زیرا اگر سهام به پایین تر حرکت کند، آپشن طولانی افزایش در نوسانات ضمنی را که معمولا با افزایش ترس اطراف کاهش سهام به وجود می آید، می گیرد.

هنگامی که مورب ها معکوس عمل می کنند، درست همانند معکوس کردن اسپردهای افقی، اسپرد یک تلنگر وگا کوتاه (ضرر به دلیل افزایش نوسان) و موقعیت منفی Theta (ضرر به دلیل افت ارزش زمان) را تجربه می کند. همانطور که در ارقام بالا نشان داده شده است، این ترید دارای تصویر آینه ی سودآوری بالقوه است. همان طور که در شکل نشان داده شده است. به طور کلی، این معاملات باید بیشتر با ایده تلاش برای سود از تغییر سریع در نوسانات ساخته شود، زیرا احتمال داشتن یک حرکت بزرگ از دارایی اساسی معمولا بسیار کم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا