آموزشآموزش فارکسابتدایی

نحوه استفاده از استوکاستیک Stochastic

معاملات موفق با اندیکاتور قدرتمند

نحوه استفاده از استوکاستیک

اسیلاتور تصادفی – استوکاستیک یکی دیگر از شاخص های تجزیه و تحلیل نمودار فارکس است که به ما کمک می کند تعیین کنیم که کجا یک روند ممکن است پایان یابد. این شاخص توسط جورج لین در اواخر دهه 1950 ساخته شد.

این شاخص حرکت قیمت را اندازه گیری می کند. اگر موشکی که به سمت بالا در هوا پرتاب می شود را تصور کنید – قبل از اینکه بتوانید آن را خاموش کنید، باید سرعت ان را کم کنید. شتاب همیشه قبل از قیمت، تغییر جهت می دهد. 2 خط شبیه خطوط MACD هستند، به این معنی که یک خط سریعتر از دیگری است.

نحوه استفاده از استوکاستیک Stochastic آموزش سرمایه گذاری در بورس و سهام

چگونه با استفاده از Stochastic به معاملات فارکس بپردازیم

همانطور که قبلا گفتیم، Stochastic به ما می گوید که چه زمانی در بازار بیش از حد خرید و فروش می شود. این شاخص از 0 به 100 حرکت می کند. وقتی خطوط Stochastic بالای 80 هستند، بدین معنی است که در بازار بیش از حد خرید شده است.

وقتی خطوط Stochastic زیر 20 هستند، بدین معنی است که در بازار بیش ازحد فروش شده است. به عنوان یک قاعده کلی، زمانی که در بازار بیش از حد فروش انجام می شود، ما خرید می کنیم، و زمانی که در بازار بیش از حد خرید می شود، ما فروش را انجام می دهیم.

نحوه استفاده از استوکاستیک Stochastic دانلود پیشبینی حرکت قیمت

با نگاهی به نمودار ارز بالا، می توانید ببینید که این شاخص وضعیت خرید افراطی را برای چند ماه نشان می دهد. بر اساس این اطلاعات می توانید حدس بزنید که قیمت ممکن است به چه کجا برسد؟

اگر شما گفتید که قیمت کاهش می یابد، شما کاملا درست حدس زدید! از آنجا که در بازار برای چنین مدت زمان زیادی بیش از حد خرید شده بود، حرکت مجبور بود که معکوس شود.

نحوه استفاده از استوکاستیک Stochastic آموزش بورس و سهام فارکس

بسیاری از معامله گران فارکس به روش های مختلف از Stochastic استفاده می کنند، اما هدف اصلی این شاخص نشان دادن این امراست که بازرا چه زمانی درموقعیت فروش افراطی است و چه زمانی در موقعیت خرید افراطی است .

با گذشت زمان، شما یاد خواهید گرفت که از Stochastic استفاده کنید تا آن را با سبک معاملاتی شخصی خود متناسب سازید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا