آموزشپولهای الکترونیکپی پالدرگاه پرداخت

پی پال (PayPal) چیست؟

پول دیجیتال با قابلیت اتصال به حساب و کارت بانکی

پی پال (PayPal) چیست؟

این شرکت با ارائه پول الکترونیک توانسته است در پرداخت های آنلاین مشغول به ارائه خدمات باشد. این کمپانی را شاید بتوان معتبرترین و بزرگترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین دانست.

این شرکت در سال 1998 در کشور آمریکا تاسیس شد و با این هدف که بتواند پرداخت های آنلاین را برای کاربران، با هزینه کمتر و آنی، انجام دهد کار خود را شروع کرد.

پی پال با ارائه پول الکترونیک توانسته است در پرداخت های آنلاین مشغول به ارائه خدمات باشد

در حال حاضر سهام این کمپانی PYPL در بازار نزدکNASDAQ ارائه می شود و به دلیل سود بالا و اعتبار ممتازی که دارد شاید بتوان آن را بهترین کمپانی در نوع خود دانست. این شرکت در آمریکا به عنوان انتقال دهنده پول تحت نظارت نهادهای مالی و بانکی مانند Truth in Lending Act (TILA) قرار دارد.

با اینکه این کمپانی به عنوان بانک ثبت و شناخته نشده است اما با اتصال به حساب و کارت های بانکی در واقع به نوعی تمام مبادلات و انتقال پول را می توان با آن انجام داد.

درسته که پی پال دقیقا بانک نیست اما با داشتن 218 میلیون کاربر و ارائه خدمات مالی پرداخت و خرید آنلاین، در واقع به کاربران خود همان خدمات بانک ها را با امنیت بسیار بالا، در زمانی آنی و هزینه کم ارائه می دهد.

تا کنون نگهداری مبالغ کاربران در حسابهای پی پال در 25 ارز مهم قابل بهده برداری می باشد که اگر کاربری بخواهد برداشت از حساب پی پال به سیستم های مالی دیگر تایید شده انجام دهد این تعداد ارز به 56 افزایش می یابد. حتی برای واریز به حساب پی پال می توان از 100 ارز مختلف استفاده کرد.

پی پال به دلیل ساختار قدرتمندی که دارد سرویس های مشتری محوری (Client Oriented) مانند استرداد انتقال (Buyer Protection) دارد

پی پال به دلیل ساختار قدرتمندی که دارد سرویس های مشتری محوری (Client Oriented) مانند استرداد انتقال (Buyer Protection) دارد که به نوعی از مشتری در برابر شرکت های ارائه دهنده خدمات و کالا حفاظت می کند.

برای مثال اگر کاربری قصد خرید از سایت و یا شرکت معتبری را داشته باشد، می تواند با استفاده از گزینه  ، اگر از کیفیت کالا و یا خدمات رضایت نداشت آنگاه اقدام به فعال سازی این سروریس کند و در صورت موجه بودن اعتراض مبلغ مورد نظر به وی مسترد خواهد شد.

پی پال سوریس های خود را به ایران، کره شمالی سوریه و یکسری کشورهای دیگر ارائه نمی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا