آموزشآموزش فارکسابتدایی

پشتیبانی و مقاومت فارکس

یکی از مفاهیم در تجارت فارکس

پشتیبانی و مقاومت فارکس

پشتیبانی و مقاومت یکی از مفاهیمی است که به طور گسترده در تجارت فارکس استفاده می شود. به طرز عجیبی، به نظر میرسد که هر کس برای خودش ایده ای در مورد چگونگی اندازه گرفتن حمایت و مقاومت فارکس دارد. بیایید ابتدا نگاهی به اصول اولیه بیاندازیم.

پشتیبانی و مقاومت فارکس  اندیکاتور نمایش مقاومت و حمایت

به نمودار بالا مراجعه کنید. همانطور که می بینید، این الگوی زیگزاگ راه خود را بالا می برد.(بازار صعودی)

هنگامی که بازار فارکس رو به بالا حرکت می کند، سپس به عقب برمی گردد. بالاترین نقطه ای که قبل از آن به عقب کشیده شود، مقاومت است. همانطور که بازار دوباره حرکت رو به بالایش را ادامه می دهد. پایین ترین نقطه قبل از آن شروع به برگشتن کند را حمایت می نامند.

به این ترتیب، همان طور که بازار در نوسان است، مقاومت و حمایت به طور مداوم شکل می گیرد.

طرح ریزی پشتیبانی و مقاومت فارکس

یک چیز که باید به یاد داشته باشید این است که سطح پشتیبانی و مقاومت عدد دقیقی نیستند. اغلب اوقات یک سطح پشتیبانی یا مقاومت که شکسته شده است را می بینید. اما به زودی پس از آن منوجه می شوید که بازار فقط در حال تست کردن آن بوده است.

پشتیبانی و مقاومت فارکس دانلود رایگان اندیکاتور حمایت و مقاومت

با نمودار کندل استیک (الگوی شمع)، این “تست” حمایت و مقاومت معمولا توسط سایهکندل استیک نشان داده شده است. توجه کنید که سایه شمع ها سطح پشتیبانی 1.4700 را آزمایش کرده اند. در آن زمان به نظر می رسید که بازار، در حال “شکستن” حمایت است. در نهایت، می توانیم ببینیم که بازار صرفا آن سطح را آزمایش می کرده.

پس چگونه واقعا می توانیم بفهمیم که حمایت و مقاومت شکسته شده است؟

پاسخ قطعی به این سوال وجود ندارد. برخی معتقدند که سطح حمایت یا مقاومت در صورتی شکسته می شود که بازار در واقع بتواند بعد از ان سطح بسته شود. با این حال، متوجه خواهید شد که این همیشه صحیح نخواهد بود.

بیایید نگاهی به مثال خودمان در بالا بیاندازیم و ببینید وقتی که قیمت در واقع از سطح حمایت 1.4700 گذشته و بسته شده، چه اتفاقی افتاده است. در این مورد، قیمت در زیر سطح پشتیبانی 1.4700 بسته شده است، اما بالاخره به بالای ان برگشته است.

اگر اعتقاد داشتید که این یک شکست واقعی بود و این جفت را به فروش رسانده باشید، شما جدی آسیب دیده اید! در حال حاضر با نگاهی به نمودار، می توانید از نظر بصری ببینید و به این نتیجه برسید که حمایت واقعا شکسته نشده است. هنوز هم بسیار دست نخورده است و در حال حاضر حتی قوی تر است.

برای کمک به فیلتر کردن این شکست های دروغین، باید بیشتر به پشتیبانی و مقاومت به عنوان یک “منطقه” بیاندیشید تا عدد عینی. یک راه برای کمک به شما برای پیدا کردن این مناطق این است که طرح پشتیبانی و مقاومت را روی نمودار رسم کنید تا روی یک نمودار کندل استیک.

دلیل این امر این است که نمودارهای خط فقط قیمت بسته را نشان می دهند. در حالیکه کندل استیک نقاط بالا و پایین را به تصویر می افزاید. این بالا و پایین می تواند گمراه کننده باشد، زیرا اغلب اوقات آنها فقط واکنش های “فوری” بازار هستند.

مثل زماني است که شخصی واقعا کار عجيبی انجام می دهد، اما هنگامي که از او پرسيده مي شود، پاسخ مي دهد: “متاسفم، اين فقط يک رفلکس است.”

پشتیبانی و مقاومت فارکس اندیکاتور نمایش مقاومت و حمایت

هنگام که مشغول طرح ریزی حمایت و مقاومت هستید، شما رفلکس های بازار را نمی خواهید. شما فقط می خواهید حرکات عمدی آن را طراحی کنید. با نگاهی به نمودار خط، می خواهید خطوط حمایتی و خطوط مقاومت خود را در اطراف مناطقی که می توانید قیمت ها را به صورت چندین قله یا دره تشکیل دهید، طرح ریزی کنید.

دیگر نکات جالب درباره پشتیبانی و مقاومت فارکس

  • هنگامی که قیمت از طریق مقاومت عبور می کند، مقاومت به طور بالقوه می تواند حمایت شود.
  • هر چه بیشتر قیمت سطح حمایت و پشتیبانی را بدون شکستن امتحان کند، منطقه ی حمایت و پشتیبانی قوی تر می شود.
  • هنگامی که یک سطح پشتیبانی یا مقاومت شکسته می شود، قدرت حرکت پیوسته بستگی به این دارد که پشتیبانی یا مقاومت شکسته شده چقدر قوی می تواند نگه داشته شود.

با کمی تمرین، شما قادر خواهید بود به راحتی مناطق بالقوه ی حمایت و مقاومت در فارکس را به خوبی مشخص کنید.

پشتیبانی و مقاومت فارکس تشخیص سطوح حمایت و مقاومت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا