آموزشآموزش فارکسابتدایی

فیبوناچی توسعه یافته (Extensions)

چگونگی استفاده از فیبوناچی توسعه یافته

فیبوناچی توسعه یافته (Extensions)

استفاده بعدی از فیبوناچی برای یافتن اهداف می باشد. بیایید با یک مثال در یک روند صعودی شروع کنیم. در یک روند صعودی، ایده کلی سود بردن از یک خرید (long) در سطوح فیبوناچی توسعه یافته است. شما تصمیم می گیرید که سطوح فیبوناچی را با استفاده از سه کلیک ماوس تعیین کنید.

فیبوناچی توسعه یافته رازهای نمودار شمعی ژاپنی در تحلیل تکنیکال

ابتدا روی Swing Low مشخص کلیک کنید، سپس مکان نما خود را بکشید و روی جدیدترین Swing High کلیک کنید. در نهایت، مکان نما خود را بکشید و روی هر سطح اصلاح کلیک کنید. به این ترتیب، قیمت سطوح، نسبت و قیمت مطابق سطوح، نشان داده می شود. خوب است نه؟

بیایید به مثال دلار/فرانک که در درس قبل داشتیم، برگردیم. سطح Fib 50.0٪ به شدت همانند حمایت نگه داشته شده و پس از سه آزمون، روند صعودی این جفت ارز به ادامه می یابد.

فیبوناچی توسعه یافته سطوح گسترش اکستنشن فیبوناچی

در نمودار بالا، حتی می توانید ببینید که قیمت بالای Swing High افزایش یافته. بیایید برویم سراغ ابزار فیبوناچی توسعه یافته (اکستنشن – Extensions) تا ببینیم کجا جای خوبی برای ایجاد سود است. در اینجا خلاصه ای از آنچه پس از Swing low رخ داده است، آورده شده است.

  • قیمت تمام راهش را به سمت سطح 61.8٪ طی می کند که تقریبا با Swing High قبلی یک سطح شود.
  • قیمت وقتی به خط حمایت می رسد، به سطح 38.2٪ برمی گردد.
  • قیمت پس از آن دوباره شکل می گیرد و در سطح 100٪ مقاومت یافت می شود.
  • چند روز بعد قیمت قبل از رسیدن به مقاومت در سطح 161.8٪ دوباره ،شکل می گیرد.

همان طور که از مثال مشخص است، سطح 61.8٪، 100٪ و 161.8٪ همه مکان های خوبی سود دهی هستند. اکنون، بیایید نگاهی به مثالی از سطوح فیبوناچی در یک روند نزولی بیاندازیم.

در یک روند نزولی، ایده کلی سود بردن در فروش (short) در سطح فیبوناچی می باشد، زیرا بازار اغلب در این سطوح، حمایت را مشاهده می کند. بیایید نگاه دیگری به این روند نزولی نمودار یک ساعته ی یورو/دلار آمریکا که در درس Fibo Stick نشان داده بودیم، بیاندازیم.

در اینجا، ما مشاهده می کنیم که یک doji زیر سطح 61.8٪ Fib تشکیل شده است. بازار حرکت معکوس دارد و قیمت را به Swing low باز می گرداند. بگذارید از ابزار Fibo Extension برای یافتن موقعیت خوبی برای کسب سود استفاده کنیم. اگر ما در سطح 61.8٪ فروش (long) را انجام دادیم.

در اینجا انچه بعد از بازگشت قیمت از سطح فیبوناچی اتفاق افتاده است، توضیح داده می شود:

  • قیمت در سطح 38.2٪ حمایت را دریافت کرده است.
  • سطح 50.0٪ به عنوان حمایت اولیه نگه داشته می شود ، سپس به یک منطقه سود دهی تبدیل شده است.
  • سطح 61.8% نیز به عنوان یک منطقه ی سود دهی خواهد بود، قبل از اینکه قیمت برای ازمایش Swing Low قبلی به سرعت پایین بیاید.
  • اگر شما به جلو نگاه کنید، متوجه خواهید شد که سطح فیبوناچی توسعه یافته 100٪ نیز به عنوان پشتیبانی عمل کرده است.

ما می توانیم در سطوح 38.2٪، 50.0٪ یا 61.8٪ سود بدست آوریم. همه این سطوح مثل خطوط حمایت عمل می کنند، به احتمال زیاد این بدان دلیل است که دیگر معامله گران به این سطوح برای کسب سود چشم دوخته اند.

مثال ها نشان می دهند که قیمت حداقل یک حمایت یا مقاومت موقت در سطوح فیبوناچی توسعه یافته پیدا می کند. این موضوع نه همیشه، اما اغلب برای تنظیم درست موقعیت شما برای به دست آوردن سود و مدیریت ریسک کافی است. البته، برای مقابله با این موضوع، مشکلاتی نیز وجود دارد.

اولا، هیچ راهی برای دانستن اینکه کدام سطح دقیق فیبوناچی مقاومت ایجاد خواهد کرد، وجود ندارد. هر یک از این سطوح ممکن است به عنوان حمایت یا مقاومت عمل کند. مشکل دیگر تعیین این است که از کدام Swing Low برای ساختن فیبوناچی، شروع کنند.

یک راه استفاده از آخرین Swing Low همانطور که در مثال ها انجام دادیم است. یکی دیگر استفاده از پایین ترین Swing low 30 ستون (bar) گذشته است. باز هم، نکته این است که هیچ راه درستی برای انجام آن وجود ندارد، اما با تمرین زیادی، تصمیمات بهتری در مورد انتخاب نقاط Swing را خواهید گرفت.

در استفاده از ابزار توسعه فیبوناچی شما باید از اختیار خود استفاده کنید. شما باید قضاوت کنید تا چه حد روند ادامه خواهد یافت. بعدها، ما به شما روش هایی را آموزش خواهیم داد که به شما کمک می کند تا قدرت یک روند را تعیین کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا