آموزشآموزش فروش در بازار نزولی

اخلاق و نقش فروش استقراضی

فروش استقراضی توسط مقامات امنیت دارایی ها در سراسر جهان تحت نظارت است

اخلاق و نقش فروش استقراضی

فروش استقراضی توسط مقامات امنیت دارایی ها در سراسر جهان، نه تنها به دلیل ماهیت مخاطره آمیز آن، بلکه همچنین به دلیل آن که با دستکاری های ناگوار فروشندگان استقراضی که ممکن است از تاکتیک های غیر اخلاقی برای کاهش قیمت سهام استفاده کنند، به شدت تحت نظارت قرار می گیرد . طرح های “کوتاه و تحریف ” و سایر سوء استفاده هایی مانند حمله ناگهانی در بازارهای شدید صعودی بیشتر شایع است. جای تعجب نیست که دو عدد از بزرگترین رگولیشین های اخیر در مقررات فروش استقراضی ایالات متحده – مقررات SHO و Rule 201 – در سالهای پس از “خرابکاری فناوری” 2000-02 و بازار نزولی جهانی در سال 2008-09 اجرا شد. به دو مورد زیر نگاهی بیاندازید:
https://www.sec.gov/investor/pubs/regsho.htm
https://www.sec.gov/investor/pubs/regsho.htm

روش “کوتاه و تحریف ” یک تاکتیک غیرقانونی است که توسط فروشندگان استقراضی و بی اخلاق استفاده می شود که در آن آنها یک سهام را استقراضی می کنند و سپس توسط گسترش شایعات ناخوشایند پیرامون آن سهام مسبب کاهش قیمت آن می شوند. حمله ی ناگهانی (bear raid) به فروشندگان استقراضی اشاره می کند که متکی به پایین آوردن سهام از طریق فروش استقراضی و شایعات مربوط به پیشرفت های منفی هستند.

اما تنها تعداد کمی از فروشندگان استقراضی ممکن است به این تکنیک ها برای سود آوری بیشتر تکیه کنند. اکثریت فروشندگان استقراضی، افرادی با اخلاق و بسیار سختگیر هستند که در پی شکستن و یا نابود کردن شرکت ها به ازای سود خود نیستند، اما کارکرد صحیح بازارهای مالی را از طریق زیر تسهیل می کنند:

ارائه نقدینگی: فروشندگان استقراضی هرچند که خودشان صاحب سهام نیستند، با فروش سهام نقدینگی بازارها را تامین می کنند که ممکن است اسپرد bid-ask و قیمت خرید سهام را کاهش دهد.

بررسی واقعیت: فروشندگان استقراضی به عنوان یک بررسی واقعیت در انتظارات غیر واقعی سرمایه گذاران، به ویژه در دوره های خوشبینی شایع، عمل می کنند. در غیاب تأثیر آنها، سهام به خوبی می تواند در سطوح بالا و ارزش گذاری های بی نهایت بالا تجارت شود.

کشف قیمت: با ارائه یک دیدگاه مخالف و حرکت مخالف جمعیت، فروشندگان استقراضی کشف قیمت را برای سهام آسان می کنند.

تحقیق مستمر: خطرات ناشی از فروش استقراضی ، این فروشندگان را برای انجام تحقیقات در مورد شرکت های هدف خود که بی طرفانه، جامع و به موقع است، هدایت می کنند. تعدادی از فروشندگان استقراضی در میان نخستین کسانی هستند که مشکلات شرکت های بزرگ را برجسته می کند. جیمز چانوس، که طی یک سال قبل از اعلام ورشکستگی در دسامبر سال 2001، اقدامات حسابداری جعلی را در شرکت انرون تشخیص داد.

به طور مثال، جیمز چانوس سال قبل در طی اعلام ورشکستگی Enron Corporation در دسامبر سال 2001، اقدامات حسابداری جعلی را در این شرکت تشخیص داد.

دیوید آینورن از Greenlight Capital، که در ماه مه سال 2001 در کنفرانس سرمایه گذاری عمومی لمن برادرز را به طور رسمی سوق داد؛ Lehman در سپتامبر 2008 اعلام ورشکستگی کرد.

کارسون بلوک از Muddy Waters تحقیق، که در میان اولین برای نشان دادن تقلب در شرکت های چینی ذکر شده در بورس اوراق بهادار آمریکای شمالی. در سال 2011، بلوک ادعا کرد که شرکت Sino-Forest Corp که یک شرکت جنگلداری چینی با دارایی 6 میلیارد دلاری در بورس اوراق بهادار TSX کانادا بود، چندین میلیارد پوینز بود. جنگل سینوسی در مارس 2012 برای ورشکستگی ثبت نام کرد.

رگولیشن SHO

در ژانویه 2005، SEC اقدام به اعمال رگوله ی SHO کرد که مقررات فروش استقراضی را که از سال 1938 به طور اساسی تغییر نکرده بود، اصلاح کرد. مقررات SHO به طور خاص به دنبال محدود کردن فروش کالاهای خرده فروشی “عادی” (naked) بود که در بازار نزولی 2000-02 شایع بود.

در فروش استقراضی عادی، فروشنده قرض نمی گیرد و برنامه ای برای قرض گرفتن دارایی های استقراضی برای تحویل به خریدار در دوره ی زمانی استاندارد 3 روزه تنظیم نمی کند. (به یاد داشته باشید که همانطور که فروشنده در طرف دیگر هر معامله خرید وجود دارد، خریدار در طرف دیگر هر تجارت استقراضی وجود دارد). این امر باعث می شود تا فروشنده نتواند پس از استقرار امنیت را به خریدار تحویل دهد تا به عنوان “عدم ارائه” یا “شکست” در اصطلاح فروش کوتاه شناخته شود. استقراضی شدن دارایی ها عادی ذکر شده می تواند منجر به فشار فروش بی قاعده بر سهام مورد نظر و باعث کاهش شدید قیمت ها شود.

به منظور رسیدگی به مسائل مربوط به نقص در ارائه و جلوگیری از فروش استقراضی عادی، رگولیشن SHO شرایط “locate” و مقرره SHO نیازمند واسطه ها و کارگزاران برای تعویض موقعیت در اوراق بهادار آستانه ای است که شرایط تحویل عدم تحویل برای 13 روز حل و فصل متوالی ادامه داشته است. را برای کارگزار-فروشندگان برای فروش استقراضی اعمال کرده است.

الزامات ” close-out” برای دارایی هایی که در آن تعداد قابل توجهی از شکست های پیشرفته برای تحویل وجود دارد، قابل اجرا است. SHO نیازمند واسطه های کارگزاران برای تعویض موقعیت ” close-out” است که شرایط تحویل و عدم تحویل برای 13 روز حل و فصل متوالی ادامه دارد. چنین بسته شدن نیاز به کارگزار و فروشنده برای خرید اوراق بهادار کوتاه مدت در بازار، که ممکن است قیمت های خود را افزایش دهد و باعث کاهش قابل توجهی در فروشندگان کوتاه مدت شوئ دارد.

رگولیشن 201

فروش اسقتراضی به مدت 70 سال در ایالات متحده آمریکا با اصطلاح “rule uptick” مترادف بود. قانون توسط SEC در سال 1938 اجرا شد و لازم بود تا هر معامله فروش استقراضی با قیمتی بالاتر از معاملعه قبلی به فروش برسد. این طراحی برای جلوگیری از تشدید حرکت رو به پایین سهام در زمانی که قبلا کاهش یافته بود طراحی شده بود. این قانون در ژوئیه 2007 توسط کمیسیون SEC لغو شد. تعدادی از کارشناسان بازار معتقدند که این لغو به بازار نزولی و نوسانات بازار بی سابقه 2008-09 کمک می کند.

در ماه فوریه سال 2010، SEC یک “قانون پیشنهادی جایگزین” را که همچنین به عنوان Rule 201 نامیده می شود، تصویب کرد، که فروش استقراضی را با ایجاد یک قطع کننده مدار زمانی که یک سهام در یک روز حداقل 10٪ کاهش یافته است، محدود می کند. SEC گفت که این امر فروشندگان موقعیت های طولانی را قادر می سازد تا در خط خو باایستند و سهام خود را قبل از فروشندگان استقراضی زمانی که مدار قطع کننده است، به فروش برسانند. همراه با U.S. و سهام جهانی که از یک بازار نزولی خلق شده بود، در آن زمان نیز اعلام کرد که این قاعده به منظور تضمین ثبات بازار و حفظ اعتماد سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا