آموزشآموزش فارکسراهنمایی

الگوی آویز Pennant

ساختار و عملکرد در معاملات

آویزهای صعودی و نزولی – Pennant

درست مثل مستطیل ها، آویزها الگوهای ادامه دار هستند که بعد از یک حرکت های شدید شکل می گیرند. پس از یک حرکت بزرگ به سمت بالا یا پایین، خریداران و فروشندگان معمولا کمی مکث می کنند و نفسی تازه می کنند تا قبل از اینکه جفت بیشتری را در همان جهت حرکت دهند.

به این دلیل، قیمت معمولا تثبیت می شود و یک مثلث کوچک متقارن تشکیل می شود که آن را آویز می نامیم. در حالی که قیمت هنوز ثابت است، خریداران یا فروشندگان بیشتری تصمیم می گیرند که با یک حرکت قوی وارد شوند و کاری می کنند که قیمت ها از شکل پرچم بیرون بزند.

آویز نزولی

پرچم نزولی در طی یک روند نزولی تند و تقریبا عمودی تشکیل می شود. پس از یک کاهش شدید در قیمت، بعضی از فروشندگان موقعیت خود را می بندند، در حالی که فروشندگان دیگر تصمیم به پیوستن به روند می گیرند، و قیمت برای مدتی تثبیت می شود

الگوی آویز Pennant تحلیل تکنیکال الگوهای نموداری

به محض اینکه فروشندگان به اندازه کافی وارد شدند، قیمت زیر قسمت پایین آویز می شکند و همچنان به حرکت نزولی خود ادامه می دهد. همانطور که می بینید، حرکت نزولی ادامه دارد تا بعد از اینکه قیمت در زیر شکسته می شود.

الگوی آویز Pennant ترید بر سطوح افقی و مورب

برای استفاده از این الگو، ما یک سفارش فروش در پایین پرچم را با دستور توقف در بالای پرچم قرار دادیم. به این ترتیب، در صورت نامعتبر بودن شکست، ما از تجارت خارج خواهیم شد. بر خلاف الگوهای دیگر نمودار که که در آن ها اندازه ی حرکت بعدی تقریبا با ارتفاع شکل برابر است، آویزها حرکت بسیار قوی تری نشان می دهد.

آویزهای صعودی

آویزهای صعودی، درست مانند نامشان، نشان دهنده ی این مطلبند که خریداران در حال تجدید قوا هستند. این به این معنی است که صعود شدید قیمت بعد از این مدت کوتاه تثبیت ادامه خواهد داشت تا زمانی که خریداران انرژی کافی برای بالا بردن دوباره ی قیمت را بدست اورند.

الگوی آویز Pennant آموزش فارکس و بورس دانلود رایگان

در این مثال، قیمت قبل از اینکه یک نفس عمیق بکشد یک حرکت عمودی تند ایجاد می کند. من می توانم بشنوم که خریداران دارند جنب و جوش می کنند. درست همانطور که پیش بینی کردیم، قیمت پس از شکستن، یک حرکت قوی را به سمت بالا ادامه داد.

برای انجام این کار، ما سفارش خرید خود را بالاتر از پرچم قرار دادیم و دستور توقف را در زیر انتهای پرچم برای جلوگیری از حرکت های جعلی قرار دادیم.

الگوی آویز Pennant الگوی پرچم سه گوش یا الگوی آویز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا