آموزشآموزش فارکسپیش دبستانی

چه زمانی می توانید در فارکس ترید کنید – جلسه توکیو

ژاپن سومین مرکز تجارت فارکس در جهان است.

چه زمانی می توانید در فارکس ترید کنید – جلسه توکیو

افتتاح جلسه توکیو در ساعت 12:00 صبح به وقت گرینویچ آغاز می شود و نشست آسیا را نشان می دهد. شما باید توجه داشته باشید که جلسه توکیو گاهی به عنوان جلسه آسیایی نامیده می شود. زیرا توکیو پایتخت مالی آسیا است.

چه زمانی می توانید در فارکس ترید کنید - جلسه توکیو اموزش فارکس به زبان فارسی pdf

یک نکته جالب که خوب است بدانید این است که ژاپن سومین مرکز تجارت فارکس در جهان است. این نباید بیش از حد تعجب آور باشد. زیرا ین سومین ارز مورد معامله است که در 16.50٪ از معاملات فارکس شرکت داده می شود. به طور کلی، در طول این جلسه حدود 21 درصد از معاملات فارکس انجام می شود.

در زیر جدولی از خطوط پیپ آسیا در جفت ارز اصلی وجود دارد.

 جفت ارز توکیو
یورو/دلار 56
 پوند/دلار 54
 دلار/ین 30
دلار استرالیا/دلار کانادا 65
دلار نیوزلند/دلار آمریکا 58
دلار آمریکا/دلار کانادا 39
دلار/فرانک 40
یورو/ین 57
پوند/ین 72
دلار استرالیا/ین 65
یورو/پوند 23
یورو/فرانک  –

این ارزشهای پیپ با استفاده از میانگین داده های گذشته محاسبه شده است. توجه داشته باشید که اینها ارزش های مطلق نیستند. بسته به نقدینگی و سایر شرایط بازار ممکن است متفاوت باشد. همچنین، محدوده ی جلسه برای پوند/فرانک از زمانی که فرانک سوییس به یورو در 1.2000محدود شد، درج نشده است.

در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی که باید در مورد جلسه توکیو بدانید، ذکر شده است.

  • فعالیت ها نه تنها به سواحل ژاپن محدود نمی شود. تن های معاملات فارکس در نقاط داغ مالی دیگر مانند هنگ کنگ، سنگاپور و سیدنی نیز انجام می شوند.
  • شرکت کنندگان اصلی بازار در جلسه توکیو شرکت های تجاری (صادرکنندگان) و بانک های مرکزی هستند. به یاد داشته باشید که اقتصاد ژاپن به شدت وابسته به صادرات است و با اینکه چین نیز یک بازیکن بزرگ تجاری است، بعضی از معاملات هستند که روزانه انجام می شود.
  • نقدینگی گاهی اوقات می تواند بسیار اندک باشد. زمانی وجود خواهد داشت که تجارت در طول این دوره شبیه ماهیگیری می باشد. شما باید مدت بسیار زیادی صبر کنید تا بتوانید آنچه را می خواهید شکار کنید.
  • احتمال اینکه شما حرکت های قوی تری در جفت ارزهای آسیایی مانند: دلار استرالیا/دلار آمریکا و دلار نیوزلند/دلار آمریکا در مقایسه با ارزهای غیر آسیایی مثل پوند/دلار ببینید، زیاد است.
  • در طول این دوره نقدینگی اندک، اغلب جفت ها ممکن است در یک محدوده بمانند. این شرایط فرصت هایی برای معاملات روزانه کوتاه و یا معاملات بالقوه ی موفق بعدی در روز را فراهم می سازد.
  • اکثر این اقدامات در اوایل جلسه، زمانی که داده های اقتصادی بیشتری منتشر می شود، صورت می گیرد. حرکت در جلسه توکیو می تواند کیفیت را برای بقیه روز تنظیم کند. تریدرها در جلسات بعد به آنچه که در جلسه توکیو اتفاق افتاده نگاه می کنند تا به سازماندهی و ارزیابی استراتژی هایی که در جلسات دیگر می تواند مفید باشند، بپردازند.
  • به طور معمول، پس از حرکتهای پیشین در جلسات نیویورک، شما در جلسات توکیو شاهد تثبیت خواهید بود.

کدام جفت ها را باید تجارت کنید؟

از آنجایی که جلسه توکیو زمانی است که خبر از استرالیا، نیوزیلند و ژاپن بیرون می آید، این فرصت خوبی برای تجارت با توجه رویدادهای خبری است. همچنان می توان حرکت بیشتری در جفت ین وجود داشته باشد زیرا ین در حال رد و بدل شدن بین بسیاری از شرکت های ژاپنی است که در حال پیش بردن تجارت و معاملات هستند.

توجه داشته باشید که چین همچنین یک ابرقدرت اقتصادی است. به طوری که هر زمان که خبر از چین بیرون می آید، این امر منجر به ایجاد حرکت های سریع می شود. با توجه به اینکه استرالیا و ژاپن به شدت به تقاضای چینی متکی هستند، وقتی داده های چینی وارد بازار می شوند، حرکت بیشتری متوجه جفت ارزهای دلار استرالیا و ین می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا