آموزشاصول اولیه بازار آتی

نتیجه گیری

ممکن است ترید در بازار آتی برای هر کسی راحت نباشد اما برای محدوده ی وسیعی از تریدر ها و سرمایه گداران کاربردی است

نتیجه گیری

با اینکه ممکن است ترید در بازار آتی برای هر کسی راحت نباشد، اما برای محدوده ی وسیعی از تریدر ها و سرمایه گداران کاربردی است. یکی از دلایل محبوبیت قرار داد های آتی، امکان استفاده از اهرم است که به شما اجازه می دهد تا وارد پوزیشن هایی شوید که بسیار بزرگتر از سرمایه ی فعلی شما است. در حالی که این ویژگی سبب تشدید موقعیت های برد شما می شود، به همان نسبت سبب تشدید ضرر های شما نیز می شود و بسیار مهم است که این نکته را در هر ترید خود به خوبی به یاد داشته باشد. شما ممکن است در ترید ها ضرر کنید و هیچ راهی برای جلوگیری از آن وجو ندارد، اما با استفاده از قابلیت حد ضرر قادر خواهید بود که زیان های خود را به مقداری که خود تعیین می کنید، محدود کنید.

این آموزش مبانی قرار داد های آتی را معرفی کرد، اما قرارد های آتی (یا ابزار های دیگر) نیاز به یادگیری، تحقیق و تمرین مستمر دارد. اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع معاملات آتی، تکالیف خود را انجام دهید و قصد داشته باشید و برای ایجاد یک طرح تجاری مناسب زمان کافی را صرف کنید.

بیایید مبانی را بررسی کنیم:

– بازار آتی یک بازار جهانی است که در ابتدا به عنوان مکانی برای کشاورزان و بازرگانان برای خرید و فروش کالاها برای تحویل لحظه ای کالا و یا تحویل در آینده ساخته شده بود. این امر به منظور کاهش خطر اتلاف و کمبود در عملکرد عرضه و تقاضا ایجاد شده بود.

-قراردادهای آتی دارای مشخصات مربوط به قیمت واحد، نوع، ارزش، کیفیت و کمیت کالای اصلی یا ابزار مالی و همچنین ماه سپری شده قرارداد می باشند.

– بازیکن های بازار های آتی هجر ها و سفته بازان هستند. هجر ها سعی می کنند تا با خرید و فروش در زمان حاضر، ریسک افزایش یا کاهش قیمت در آینده را کاهش دهند. برعکس، سفته بازان سعی می کنند تا با پیش بینی افزایش یا کاهش قیمت از ترید خود سود ببرند.

– CFTC و NFA، سازمان های نظارتی و رگولاتور هایی هستند که بازارهای آتی را در ایالات متحده کنترل، نظارت و رگوله می کنند.

– حساب های آتی به صورت روزانه و بر اساس سود و یا ضرر شما، به شما مبلغی را پرداخت و یا از شما کسر می کنند. بازار آتی به دلیل حاشیه های آن نیز بسیار قدرتمند است. مهم است که اهرم را در محاسبه ی پتانسیل سود و ضرر، همانند محدودیت قیمت روزانه و حداقل حرکت قیمت در قرار دادی که ترید می شود، به خوبی درک کنید.

– موقعیت خرید (going long) و یا موقعیت فروش (going short) و ترید اسپرد (spread trading) رایج ترین استراتژی های مورد استفاده در معاملات بازار های آتی هستند.

– هنگامی که تصمیم گرفتید تا در بازار های آتی ترید کنید، می توانید خود به تنهایی حساب خود را مدیریت کنید، از یک حساب مدیریت شده استفاده کنید و یا به استخر کالاها بپیوندید.

– بعضی از قراردادهای آتی فعال در جهان شامل، 10-yearT-Note، E-mini S & P 500 و Crude Oil WTI هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا