آموزشآموزش فارکسپیش دبستانی

حجم بازار فارکس و نقدینگی

بازار فارکس مکان فیزیکی و مبادلات مرکزی ندارد

حجم بازار فارکس و نقدینگی

بر خلاف بازارهای مالی دیگر مانند بازار بورس نیویورک (NYSE) و یا بازار بورس لندن (LSE)، بازار فارکس مکان فیزیکی (location) و مبادلات مرکزی ندارد.

بازار فارکس به عنوان یک بازار فرا گیشه ای (OTC) و یا “بین بانکی” در نظر گرفته می شود چرا که کل بازار به صورت الکترونیکی در داخل شبکه ای از بانک ها به طور مداوم و طی 24 ساعت اداره می شود. این بدان معنی است که بازار فارکس لحظه ای در سراسر جهان بدون مکان مرکزی وسعت گرفته است.

معاملات می تواند در هر جا که شما به اینترنت دسترسی دارید، انجام شوند! بازار فارکس OTC، تا حد زیادی بزرگترین و محبوب ترین بازار مالی در جهان است، که در آن تعداد زیادی به صورت انفرادی و یا از طریق سازمان ها تجارت می کنند.

در بازار OTC، شرکت کنندگان تعیین می کنند که با چه کسانی و تحت چه شرایط تجاری و با چه قیمت هایی و بر اساس اعتبار همتای تجاری خود، ترید کنند. دلار بیشترین ارز معامله شده است و 84.9٪ از معاملات را به خود اختصاص می دهد.

سهم یورو 39.1٪ در رتبه ی دوم است، در حالی که ین سومین نرخ 19.0٪ در بازار را به خود اختصاص می دهد. همانطور که می بینید، اغلب ارزهای عمده نقاط مهم در این رتبه بندی را جذب می کنند! از آنجا که دو ارز در هر معامله دخیل هستند، مجموع درصد سهام ارزهای فردی به جای 100٪، 200٪ است.

دلار در بازار فارکس پادشاهی می کند

احتمالا متوجه شده اید که اسم دلار آمریکا چقدر در بازار بورس فارکس مدام تکرار می شود. اگر دلار یک طرف هر جفت ارز اصلی باشد و ارزهای اصلی 75 درصد معاملات را به خود اختصاص می دهند، پس باید به دلار بسیار توجه داشته باشید!

در حقیقت دلار پادشاه است و در معاملات پادشاهی می کند. ترکیب ارزهای جهانی FX در بازار فارکس ذخیره شده است.
در واقع، طبق گزارش صندوق بین المللی پول (IMF)، دلار آمریکا شامل تقریبا 64 درصد از ذخایر ارزی رسمی جهان است.

از آنجا که تقریبا هر سرمایه گذار، کسب و کار و بانک مرکزی دلار دارند ،پس به دلار آمریکا توجه می کنند.

حجم و نقدینگی در فارکس - دلار پادشاهی میکند گروه سیگنال رایگان فارکس

دلایل بسیار مهم دیگری مبنی بر اینکه چرا دلار نقش اصلی را در بازار فارکس بازی می کند، وجود دارد:

  • اقتصاد آمریکا وسیع ترین اقتصاد دنیاست
  • دلار ارز ذخیره ای دنیاست
  • آمریکا بزرگترین و بیشترین نقدینگی اقتصادی دنیا را داراست
  • آمریکا دارای اقتصاد سیاسی ثابتی است
  • دلار ارز واسطه ای برای تبادل در معاملات فرا مرزی است. برای مثال، قیمت نفت به دلار می باشد. حتی به آن “Petrodollars” “دلار نفتی” می گویند. بنابراین اگر مکزیک بخواهد ازعربستان سعودی نفت بخرد، باید با دلار آمریکا خریداری شود. اگر مکزیک دلاری نداشته باشد، باید در درجه ی اول ارز کشور خود را بفروشند و دلار بخرند.

حجم بازار فارکس و نقدینگی - دلار ذر بازار فارکس پادشاهی میکند کتاب تحلیل فاندامنتال فارکس pdf

حدس و قیاس در بازار فارکس

مسئله ی مهمی که باید درباره ی بازار فارکس بیان شود این است که در حالی که مبادلات مالی و تجاری جزیی از حجم ترید می باشد،بیشترین ارزها بر پایه ی حدس و قیاس است. به بیان دیگر، بیشترین حجم های ترید از تریدر هایی می آیند که بر اساس تغییرات روزانه ی قیمت، خرید و فروش می کنند.

حجم ترید ها که با بورس بازان حاصل می شوند بیشتر از 90% تخمین زده می شوند. مقیاس در بازار فارکس نقدینگی، حجم میزان خرید و فروشی که در فرصت معین اتفاق می افتد،بسیار بالا می باشد.

حجم بازار فارکس و نقدینگی - حدس و قیاس در فارکس ایران بورس آنلاین امروز

این مسئله کار را برای هر کس که بخواهد ارز خرید و فروش کند راحت می کند. از دید یک تریدر، نقدینگی حائز اهمیت است، چرا که مشخص می کند که قیمت چگونه در زمان تعیین شده می تواند دستخوش تغییر شود.

یک بازار پر نقدینگی مانند فارکس می تواند حجم عظیمی از ترید را حاصل شود بدون اینکه تاثیری روی قیمت ها بگذارد. در حالی که بازار فارکس نسبتا دارای نقدینگی (یا بازار نقدی) است، عمق بازار می تواند بسته به جفت ارز ها یا زمان مشخص در روز تغییر کند.

در جلسات مربوط به ترید فارکس،به شما خواهیم گفت که زمان ترید چگونه می تواند روی جفت ارزهایی که دارید تریدشان می کنید تاثیر بگذارد. دراین میان، حقه هایی است راجع به اینکه شما چگونه می توانید به هزار و یک روش ارز ترید کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا