آموزشاستراتژی اسپرد آپشن

نکات و مسئله هایی که باید در نظر گرفت

اسپرد ساده میتواند از طریق limit orders یا سفارش محدود تنظیم شود

نکات و مسئله هایی که باید در نظر گرفت

حال که آپشن های اسپرد اساسی را بررسی کرده ایم، نکاتی را آورده ایم که نحوه ی استفاده از آن ها را به ما معرفی می کند. در این آموزش ما بر روی استفاده ی سفارشات، نقدینگی و برخی حاشیه های مرتبط تمرکز خواهیم کرد.

استفاده از سفارشات اسپرد

به عنوان یک قانون، تریدهای اسپرد باید با استفاده از سفارشات اسپرد ایجاد شود احتمال حرکت مخالف بازار نسبت به شما، هنگامی که ازچندین استراتژی استفاده میکنید، استفاده از سفارشات اسپرد را ضروری می کند. اما از چه نوع اسپردی باید استفاده کنید؟ به طور کلی، شما باید همیشه سفارش اسپردی را با استفاده از قیمت محدود برای اطمینان به رسیدن به قیمت دلخواه خود که در آن اسپرد، مطابق با برنامه اجرا شود، انتخاب کنید. از آنجایی که پتانسیل سود محدودی در بسیاری از اسپرد ها وجود دارد، لازم است که به درستی پر شود – و یا کلا پر نکنید. زیرا در بسیاری از اسپرد ها پتانسیل سود محدودی وجود دارد . ضروری است که به درستی تنظیم شوند. سفارش های محدود (limit orders) برای این منظور به خوبی خدمت می کنند.

در دنیای ترید آنلاین امروز، اسپرد ساده میتواند از طریق limit orders یا سفارش محدود، تنظیم شود و بدون مشکل زیادی تکمیل شود. البته که مهم است تا اطمینان حاصل کنید که قیمت انجام گزینه (strike price) که شامل اسپرد هستند دارای نقدینگی کافی است که در نرخ بهره و حجم روزانه ی بازار اندازه گیری شده است. آپشن باید به طور متوسط، حداقل دارای چند صد ترید روزانه باشد. اگر شما در حال انجام اسپرد ها هستید، ممکن است علاقه زیادی به باز شدن داشته باشید که ممکن است نیاز به تعدیل یا حذف آن را داشته باشد.

اگر شما به سادگی برنامه ریزی کرده اید که اسپرد بدهی (خرید اسپرد) را تا زمان انقضا نگهداری کنید، نقدینگی چندان اهمیتی ندارد. با این حال، آگاه باشید که اسپرد ساده میتواند از طریق limit orders یا سفارش محدود تنظیم شود. با نقدینگی پایین، چرخانندگان بازارعلاقه به گسترش دادن محدوده ی قیمت خرید و فروش bid-ask دارند که رسیدن به معیارهای سود شما را سخت تر می کند. اگر شما نسبت به اندازه ای که bid و ask باید باشند، مطمئن نیستید، برای چندی روز قیمت آپشن ها را زیر ذره بین داشته باشید تا نحوه ی قیمت گذاری آن را دریابید. شما همچنین می توانید اسپرد ask-bid را با سهام مشابه مقایسه کنید تا بتوانید وسعت بازار را اندازه گیری کنید.

الزامات مارجین یا حاشیه

در بسیاری از اسپرد های ارائه شده در این آموزش، الزامات حاشیه ساده هستند. به طور مثال اگر شما در حال فروش یک اسپرد اعتباری عمودی مانند اسپرد اعتباری MSFT بودید و به طور مثال قیمت انجام گزینه 5پیپ تفاوت داشت، حاشیه ی حساب از تفاضل سایز اسپرد با حق امتیاز جمع آوری شده به دست می آید. در این مثال، از آنجایی که 120 دلار به ازای حق امتیاز داریم، الزام مارجین 500$-120$=380$ خواهد شد. اگر ما کل حق امتیاز جمع آوری شده را به عنوان سود حفظ کنیم، میزان سود مورد نیاز (و حداکثر حاشیه) 24٪ خواهد بود (بدون در نظر گرفتن کمیسیون).

در اسپرد های بدهی، لازم است که همیشه پوزیشن را هم قیمت با هزینه ی خرید اسپرد باز کنیم. تمامی اسپرد های بدهی استراتژی هایی هستند که خریداری می شوند، بنابراین باید سرمایه کافی در حساب برای پرداخت این اسپرد موجود باشد.

در اسپرد های مورب، داستان حاشیه کمی پیچیده تر است. اگر اسپرد در بازار آپشن آتی تنظیم شده باشد، سیستم مارجین به عنوان SPAN ثبت می شود. حاشیه SPAN مزایای داشتن آپشن کوتاه نزدیک در یک خرید مورب یا اسپرد اعتباری به عنوان یک آپشن تحت پوشش را ارائه می دهد. در اکثر حساب های کارگزاری ، leg کوتاه که به ماه رسیده است به عنوان یک آپشن عادی حاشیه می شود، که می تواند به طور کلی بر عملکرد کلی با توجه به حاشیه اضافی مورد نیاز برای تجارت استراتژی تاثیر بگذارد.

در نهایت، در هنگام استفاده از اسپرد افقی و مورب به آپشن های آتی، شما ممکن است دو قرارداد اساسی ترید کنید. به طور مثال، آپشن خرید مورب آتی S & P 500 ژوئن-سپتامبر معاملات ماه ژوئن در معاملات آتی ماه ژوئن و معاملات آپشن سپتامبر را در معاملات آتی سپتامبر انجام می دهد. این واقعا یک مسئله بزرگ نیست، اما چیزی است که اگر تصمیم بگیرید آپشن های آینده را به عنوان عرصه اضافی برای اعمال آپشن های اسپرد استفاده کنید، باید از آن آگاه باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا