آموزشآموزش فارکسابتدایی

مقایسه میانگین متحرک ساده با میانگین متحرک نمایی

مزایا و معایب هر کدام

میانگین متحرک ساده در مقایسه با میانگین متحرک نمایی

تا اینجای کار، شما احتمالا از خودتان پرسیدید که کدام یک بهتر است؟ میانگین متحرک ساده یا میانگین متحرک نمایی؟ اول، بگذارید با میانگین متحرک نمایی شروع کنیم. هنگامی که شما یک میانگین متحرک که به عملکرد قیمت به سرعت پاسخ دهد، می خواهید پس یک دوره کوتاه EMA بهترین راه انتخابی است.

این می تواند به شما در سریع گرفتن روندها کمک کند، که منجر به سود بیشتر خواهد شد. در حقیقت، هر چه بیشتر شما یک روند را بگیرید، می توانید بیشتر بر آن سوار شوید و در آن سود به دست آورید.

یک نکته ی منفی راجع به میانگین متحرک نمایی این است که شما ممکن است در طول دوره هایی که وضع بازار بهتر می شود، اشتباه کنید یا فریب بخورید. از آنجا که میانگین متحرک به سرعت به عملکرد قیمت پاسخ می دهد، ممکن است تصور کنید که یک روند در حال شکل گرفتن است، زمانی که فقط می تواند یک حرکتی در قیمت ها باشد.

این نشان می دهد که این شاخص برای شما زیادی خوب است. با یک میانگین متحرک ساده، مخالف این امر نیز درست است. هنگامی که شما می خواهید یک میانگین متحرک صاف و آهسته تر به عملکرد قیمت پاسخ دهد. پس یک دوره طولانی SMA بهترین راه می باشد.

این کار در هنگام نگاه کردن به فریم های زمانی دیگر به خوبی انجام می شود، زیرا می تواند شما را از روند کلی مطلع کند. اگر چه آن به عملکرد قیمت به کندی پاسخ می دهد، شما را از کنار گذاشتن های غیر واقعی حفظ می کند.

نکته ی منفی راجع به این میانگین این است که که ممکن است مدت طولانی تاخیر داشته باشد و شما ممکن است یک قیمت ورودی خوب یا یک معامله خوب را به طور کلی از دست بدهید. یک تقابل آسان برای به یاد آوردن تفاوت بین این دو این است که به فکر یک خرگوش و لاک پشت باشید.

مقایسه میانگین متحرک ساده با میانگین متحرک نمایی فیلتر میانگین متحرک در بورس

لاک پشت، مانند SMA، آهسته است، بنابراین شما ممکن است سریع وارد شدن در روند را از دست بدهید. با این حال، پوسته سختی برای محافظت از خود دارد و به همین ترتیب، استفاده از SMA ها به شما کمک می کند تا دچار اشتباه نشوید یا فریب نخورید. از سوی دیگر، خرگوش سریع است، مانند EMA.

این به شما کمک می کند تا ابتدای روند را بدست آورید، اما ممکن است به بیراهه بروید. در زیر یک جدول است که به شما کمک می کند که جوانب مثبت و منفی هر کدام را به خاطر بسپارید.

SMA EMA
نکات مثبت نشان دهنده ی یک نمودار هموار است که بیشتر اشتباهات را از بین می برد بسیار سریع است و تمام نوسانات اخیر را به خوبی نشان می دهد
نکات منفی روند آهسته، که باعث می شود از خرید ها و فروش ها عقب بیفتید بیشتر در معرض اشتباه است و سیگنال های منحرف کننده ای دارد

خب، کدوم بهتراست؟ این واقعا به تصمیم خود شما بستگی دارد. بسیاری از معامله گران چندین میانگین متحرک را به نمایش می گذارند تا هر دو طرف داستان را به آن ها نشان بدهند. آنها ممکن است از میانگین متحرک ساده بلند مدت استفاده کنند تا روند کلی را بیابند و سپس از یک دوره متحرک نمایی کوتاه مدت برای پیدا کردن یک زمان مناسب برای ورود به تجارت استفاده کنند.

تعدادی استراتژی های تجاری وجود دارد که در اطراف استفاده از میانگین متحرک ساخته شده اند. در درس های زیر ما به شما این مطالب را آموزش خواهیم داد. نحوه استفاده از میانگین متحرک برای تعیین روند

  1. چگونه از میانگین متحرک برای تعیین روند استفاده کنند.
  2. چگونه از میانگین های متحرک به صورت متقاطع در سیستم ترید استفاده کنند.
  3. چگونه میانگین های متحرک را می توان به عنوان حمایت و مقاومت دینامیک استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا