آموزشآموزش فارکسدبیرستان

ورود ناموفق زود هنگام با کمک واگرایی

معاملات ناموفق

ورود ناموفق زود هنگام با کمک واگرایی

در حالی که استفاده از واگرایی یک ابزار عالی برای ابزار معاملاتی شما است، زمانی وجود دارد که ممکن است خیلی زود وارد شوید زیرا منتظر تأیید بیشتری نماندید که در نهایت شکست خواهید خورد.

ورود ناموفق زود هنگام با کمک واگرایی استراتژی معاملاتی رابت ماینر بهترین استراتژی در بورس

در زیر چند ترفند وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید تا بتوانید تأیید بیشتری را در مورد این واگرایی به نفع خود داشته باشید.

منتظر یک شاخص crossover باشید

این یک فریب نیست بلکه یک قانون است. فقط برای یک شاخص crossover نشانگر momentum صبر کنید. این نشان دهنده یک تغییر بالقوه در حرکت از خرید به فروش یا بالعکس است. استدلال اصلی این است که شما منتظر top یا bottom هستید و این نمی تواند تشکیل شود مگر اینکه یک crossover ساخته شود!

در نمودار بالا، این جفت ارزها LH را نشان می دهد در حالیکه stochastic HH را ساخته است. در حال حاضر این اختلاف نزولی وجود دارد و مطمئنا تمایل به فروش آن است.

اما شما می دانید که آنها چه می گویند، صبر فضیلت است. بهتر است منتظر بمانیم که stochastic بتواند یک crossover رو به پایین را به عنوان تایید مبنی بر این که جفت ارز به سمت پایین حرکت میکند، ایجاد کند.

بعدا با تعدادی شمع، stochastic یک crossover ساخته، بازی کردن با آن روند نزولی برایتان سودمند نخواهد بود. هدف اصلی اینجا چیست؟ فقط صبور باشید! سعی نکنید اسلحه را پر کنید چون کاملا نمی دانید که حرکت چه تغییری خواهد کرد.

منتظر شاخص برای حرکت به خارج از منطقه اشباع خرید/فروش باشید

یک ترفند دیگر می تواند صبر کردن برای بالا رفتن قیمتها و پایین رفتن قیمت ها در شرایط اشباع خرید و فروش باشد و منتظر بمانید که این شاخص از این شرایط خارج شود. دلیل انجام این کار مشابه انتظار برای یک crossover است و شما واقعا هیچ ایده ای ندارید که چه زمانی حرکت شروع به تغییر میکند.

بگذارید بگوییم شما به یک نمودار نگاه می کنید و متوجه می شوید که stochastic یک low جدید تشکیل می دهد، در حالیکه قیمت اینطور نیست.

ممکن است فکر کنید که وقت خرید است زیرا شاخص نشان دهنده شرایط فروش بیش از حد است و واگرایی تشکیل شده است. با این حال، فشار فروش ممکن است باقی بماند و قیمت همچنان سقوط کند و یک قیمت low جدید را ایجاد کند.

شما ممکن است که خیلی نا امید شوید چرا که روند بازگشتی نمی شود. در واقع، روند نزولی جدید احتمالا در موقعیتی قرار دارد که جفت ارز در حال حاضر LH را تشکیل می دهد. و اگر شما لجباز بودید، ممکن بود این حرکت رو به پایین را نیز از دست داده باشید.

اگر شما صبورانه برای تأیید این واگرایی تشکیل شده منتظر می ماندید، می توانستید از ضرر کردن پرهیز کنید و متوجه شوید که روند جدیدی در حال پیشرفت است.

خط روند را بر روی شاخص های حرکتی خود بکشید

این ممکن است کمی مضحک به نظر می رسد، زیرا شما به طور معمول خطوط روند را فقط در حرکت قیمت می کشید اما این یک ترفند بسیار جذاب است که ما می خواهیم با شما به اشتراک بگذاریم. شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است از آن استفاده کنید.

این ترفند می تواند به ویژه هنگامی مفید باشد که به دنبال تغییر یا از بین رفتن روند باشد. هنگامی که می بینید این قیمت یه یک خط روند احترام می گذارد، سعی کنید یک خط روند مشابه را بر روی شاخص خود بگذارید.

شما ممکن است متوجه شوید که این شاخص نیز از خط روند پیروی می کند. اگر شما ببینید حرکت قیمت و شاخص حرکت هر دو، خطوط روند مربوطه را می شکنند، این می تواند یک تغییر در قدرت را از خریداران به فروشندگان (یا برعکس) نشان دهد و این روند می تواند تغییر کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا