آموزشنوسان آپشن

انحراف افقی و عمودی

انحراف قیمت یک اصطلاح است که به نابرابری در سطوح نوسانات ضمنی IV در میان اعتصابات آپشن های فردی اشاره دارد

انحراف افقی و عمودی

انحراف قیمت یک اصطلاح است که به نابرابری در سطوح نوسانات ضمنی (IV) در میان اعتصابات آپشن های فردی اشاره دارد. هنگامی که قیمت آپشن ها برای محاسبه IV استفاده می شود، در تمام اعتصابات اپشن های فردی و سطوح مرتبط IV که سطح IV برای هر اعتصاب همیشه یکسان نیست ظاهر می شود. در حقیقت، الگوهایی در این تغییرات IV وجود دارد.

اگر ترید با باینری آپشن را تجربه کرده اید، احتمالا ارزش های IV برای سهام خاصی را دیده اید. اینها به طور معمول از میانگین اعتصابات و اعتصابات پول، و یا حتی اعتصابات at-the-money در نزدیکترین ماه معاملاتی حاصل می شود.

انحراف ها به دو دسته تقسیم می شود: آنها می توانند به صورت افقی یا عمودی باشند. ابتدا مقیاس عمودی را بررسی خواهیم کرد. در این مورد، خواهید دید که میزان نوسانات بسته به قیمت اعتصاب تغییر می کند. پس از آن، به یک نمونه از یک انحراف افقی نگاه میکنیم، که اشاره به تکه تکه شدن در طول زمان (یعنی گزینه هایی با تاریخ های انقضا مختلف) دارد.

انحراف های جلو و عقب

انحراف عمودی IV را می توان به دو نوع تقسیم کرد. انحراف رو به جلو (مثبت) و معکوس (منفی) وجود دارد. آپشن ها در شاخص های بازار سهام (به عنوان مثال OEX، SPX) یک انحراف دائمی معکوس IV دارند. این الگوی خاص تغییرات IV در اکثر شاخص های بازار سهام، و همچنین برای بسیاری از سهام که این شاخص ها را تشکیل می دهد، رایج است.

در یک احراف عمودی IV معکوس، در آپشن هایی با اعتصاب IV پایین تر در واقع بالاتر است، و در آپشن های بالاتر آن پایین است.

شکل 1 یک مثال از انحراف معکوس IV را در آپشن های خرید S & P 500 نشان می دهد.

اولین ردیف از سه ستون داده (در کنار اعتصاب) در شکل بالا شامل آپشن های قیمت بازار است، و ستون سمت راست شامل زمان پریمیوم در آپشن ها است. فلش های کشیده شده در بالای نمودار به اعتصابات بالاتر و پایین تر برای هر ماه انقضا با سطوح IV مرتبط اشاره می کنند، که نشان دهنده انحراف های عمودی معکوس است.

اگر می دانید که چه چیزی را باید جستجو کنید، شناسایی انحراف معکوس عمودی در شکل 1 آسان است به عنوان مثال، آپشن خرید آگوست 1440 دارای IV 28.21٪ است، که در مقایسه با IV آگوست 1540، که دارای IV از 23.6٪ است پایین تر است. هر چه آپشن در زنجیره ی اعتصاب ها پایین تر باشد ( چه خرید و چه فروش )، IV بالاتر خواهد بود.

شکل 1 همچنین شامل آپشن های سپتامبر می باشد و انحراف در این ارقام نیز دیده می شود. توجه داشته باشید که سطح IV در طول زمان (در این مورد، برای اوت و سپتامبر) در این اعتصابات یکسان نیست. در عوض، آپشن های ماه اوت در ماه اوت دارای سطح بالاتری از IV هستند. این ناهنجاری به عنوان یک انحراف افقی شناخته می شود، که بعدا بررسی خواهیم کرد.

شکل 2 زیر شامل سطوح IV در شاخص بورس سهام S & P 500 است (برای همان روز برای شکل 1). در این نمودار، IV در اوت 1460 اعتصاب فروش در 26.9٪ است. همانطور که می بینیم برای اعتصاب 1340، با حرکت زنجیره اعتصاب، IV به 37.6٪ افزایش می یابد. این سطح IV نشان دهنده بسته شدن معاملات پس از کاهش قابل توجهی از 44 امتیاز در S & P 500 برای 9 اوت 2007 است. انحراف همیشه وجود دارد، اما بستگی به این که به کدام کاهش بازار مربوط می شود، افزایش می دهد و یا کاهش می یابد (در این مورد، پس از کاهش تشدید شد). نحراف معکوس یا پیش رو بیشتر در پاسخ به احتمال سقوط در بازار وجود دارد که ممکن است در مدل های قیمت گذاری استاندارد نباشد. به طور خلاصه، ریسک در آپشن های قیمت گذاری قرار می گیرد تا احتمالات را در نظر بگیرند، حتی برای هر زمان خاص خیلی از راه دور، از کاهش بازار بزرگ باشد.

شکل 2: انحراف IV معکوس آپشن های فروش در شاخص S & P 500. IV از نقاط پایین تر به بالاتر در زنجیره قیمت اعتصاب حرکت می کند، همانطور که در سطح IV مشخص شده در زرد دیده می شود. در شکل 3، ما یک انحراف عمودی رو به جلو در ماه مارس را می بینیم. در این حالت، در آپشن های پایین آپشن اعتصاب IV پایین تر است و در آپشن های بالاتر آشپن اعتصاب IV بالاتر است.

شکل 3: انحراف رو به جلو (مثبت) IV در ماه مارس آپشن های خرید قهوه. سطح IV در نقاط بالاتر در زنجیره قیمت اعتصاب افزایش می یابد. در مورد کالاها، به طور معمول، به دلیل خطر احتمالی یک انفجار قیمت در برابر افزایش در نتیجه اختلال عرضه ناگهانی، به طور معمول در معرض اعتصابات بیشتر، افزایش می یابد. به عنوان مثال، ممکن است سطح IV در خرید out-of-the-money افزایش یابد، اگر احتمال افزایش یخبندان وجود داشته باشد که ممکن است عرضه را مختل کند. اگر این رویداد رخ ندهد، احتمالا سطح IV احتمالا به محدوده های نرمال تر می رسد.

انحراف هایی که در شکل های بالا مشخص شده اند، بهتر است به عنوان “smirks” شناخته شوند، اما همچنین می توانند الگوهای متفاوت تغییرپذیری را پیدا کنند. آنها گاهی اوقات به “لبخند” شباهت دارند، به این معنی که سطوح IV در out-of-the-money می گیرد و خرید ها نسبت به آپشن های نزدیک و یا -the-money افزایش می یابد. این وضعیت زمانی رخ می دهد که اعلامیه های خبری شرکت پیش بینی شده باشد یا اخبار منتظر طبیعت باشد که ممکن است حرکت بزرگی در هر دو جهت سهام ایجاد کند. در عوض، انحراف معکوس که ما در دو عدد اول بالا مشاهده کردیم، همیشه وجود دارد، هرچند سطح نسبی و مطلق IV در اعتصابات بسته به سطح هراس سرمایه گذاران در هر لحظه از زمان تغییر می کند.

انحراف افقی

در شکل 4 زیر یک خط افقی برای آپشن های خرید قهوه مارس مشهود است. ما 5٪ اختلاف در سطوح IV را از آپشن های خرید دسامبر 155 و آپشن های 155 خرید می بینیم و ماه قبل در سطح بالاتر است. به طور کلی، ممکن است برای هر ماه یک آپشن برای افزایش سطح IV بالاتر از ماه های دیگر باشد. این مسئله برای سهام و کالاها صادق است. این به طور معمول به عنوان یک نتیجه از حرکت قیمت انتظار می رود که حوادث اخبار قریب الوقوع را احاطه کرده، یا در مورد کالاها، به دلیل شرایط آب و هوایی یا عرضه که ممکن است بر قیمت تاثیر گذار باشد. این انحراف ها به عنوان یک رويداد خبری ظهور و ناپدید می شوند و در اغلب موارد عبور می کند.

شکل 4: انحراف افقی IV در ماه مارس آپشن های خرید قهوه را نمایش می دهد. IV ماه دسامبر، آپشن های خرید هستند که دارای انحراف رو به جلو می باشند. اپشن ها همچنین در سطح بالاتر IV در مقایسه با همتایان خود در ماه مارس (یعنی 155 گزینه تماس) معامله می شوند.

خط پایانی

در این فصل، تعدادی از انواع گزینه های IV را مورد بررسی قرار داده ایم. به طور خاص، ما به انحراف معکوس، رو به جلو و افقی نگاه کردیم. این ها انواع مختلفی هستند که می توانند در بازار آپشن ها یافت شوند. در دنیای واقعی، شکل دقيق انحراف متفاوت هستند، هرچند ساختارهای پایه مجبور به تکرار دوباره و دوباره هستند. یک معامله گر ممکن است استراتژی هایی برای شناسایی انحراف ها برای بهینه سازی قیمت گذاری IV و همچنین تعیین تغییرات احتمالی در قیمت گذاری انحراف که ممکن است زمانی که انحراف ناپدید می شود، رخ می دهد استفاده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا