آموزشنوسان آپشن

نوسانات پیش بینی شده یا ناخواسته

معامله گران قیمت انجام گزینه را به قیمت اساسی و مدت زمانی را برای این گزینه باقی می گذارند مرتبط می کنند

نوسانات پیش بینی شده یا ناخواسته

معمولا، معامله گران قیمت انجام گزینه را به قیمت اساسی و مدت زمانی را برای این گزینه باقی می گذارند مرتبط می کنند. این ها معمولا به عنوان مبانی اصلی قیمت گذاری شناخته می شوند، اگر چه این رویکرد می تواند منجر به شگفتی های غیر منتظره و منفی شود. بسیاری از خریداران آپشن پیش بینی نمی کنند که حرکت پیش بینی شده از این زیرساخت ها، در واقع، در برخی از موارد در ارزش آپشن قیمت گذاری شده است. در حقیقت، شرایطی وجود دارد که قیمت اساسی حرکت پیش بینی شده ای اجام می دهد و سپس، زمانی که بازرگان انتظار افزایش قیمت را داشته باشد، قیمت گزینه در واقع کاهش می یابد. این ویژگی مرموز قیمت گذاری آپشن ها گاهی می تواند با بی ثباتی مبهم (IV) توضیح داده شود. در این فصل، ما بررسی خواهیم کرد که چگونه IV قیمت گزینه ها را تحت تاثیر قرار می دهد و چگونه IV با نوسانات تاریخی متفاوت است.

به طور کلی، زمانی که به حرکت تغییر قیمت روزانه یک آپشن می رسد نوسانات آپشن ها به خوبی درک نمی شود. با این حال، نوسانات به نوبه خود یک مفهوم ساده است. هنگامی که یک آپشن در طول روز معاملاتی قیمت گذاری می شود، قیمت های خرید و فروش در مورد ارزیابی این گزینه با توجه به مبانی، چیز بسیار زیادی نمی گوید. یک ارزش عادلانه بازار از یک مدل قیمت گذاری، اغلب با ارزش بازار واقعی برای همان آپشن اختلاف دارد و این پدیده ای است که به عنوان “قیمت نامعتبر آپشن” شناخته می شود. انحراف از مبانی ممکن است به دلیل رویدادهای برنامه ریزی یا پیش بینی شده ،یا با عناصر دیگری که در مدل های قیمت گذاری دخیل نبوده اند باشد. این تفاوت تا حد زیادی بر اساس IV است.

پس چرا ما می خواهیم از یک مدل قیمت گذاری آپشن استفاده کنیم اگر قیمت آن در اغلب موارد از قیمت مدل منحرف شود؟ پاسخ این است که گاهی اوقات این مدل ها هنوز هم مفید می باشند و دلیل این است که مقدار IV بازار قیمت گذاری را به گزینه خود می دهد. مدل های انتخاب معمولا IV را با استفاده از SV و قیمت بازار فعلی محاسبه می کنند. به عنوان مثال، اگر قیمت یک گزینه خاص باید سه امتیاز در قیمت پریمیوم باشد و امروز قیمت آپشن در چهار باشد، پریمیوم اضافی به قیمت گذاری IV مربوط می شود. برای تعیین IV، تحلیلگران در قیمت بازار فعلی گزینه ها جستجو می کنند(این معمولا میانگین قیمت نزدیکترین آپشن out-of-the-money به قیمت انجام گزینه است.)

یک تله رایج IV

تصور کنید که یکی از معامله گران آپشن بر روی یک سهام تکنولوژی خاص صعودی است و بنابراین علاقه مند به خرید آپشن های خرید سهام بالا بتا است. سهام بتای بالا پتانسیل ایجاد حرکتهای بزرگ دارد، بنابراین معامله گران فکر می کند که در هنگام خرید آپشن های خرید، پتانسیل سود افزایش می یابد. با این حال، یک عنصر مهم برای معادله این است که آپشن های موجود در این سهام (به ویژه هنگامی که اخبار های عمده ضربه می زنند) ممکن است تغییرات قیمت بدون حرکت از دارایی پایه را تجربه کند. قیمت ها می توانند به سادگی به دلیل یک حرکت بزرگ قابل انتظار، حرکت کنند (حتی بدون حرکت قیمت سهام). این در هنگام خرید و فروش رخ می دهد؛ در این مورد، IV بسیار بالا خواهد بود.

هنگامی که اخبار بزرگ اتفاق می افتد و سهام به سمت بالاتر حرکت می کند، همان طور که تریدر ها انتظار دارند، نتایج را می توان ناشی از تاثیر بر قیمت آپشن باشد. دلیل این است که حرکت معکوس در IV اتفاق می افتد؛ IV پس از اخبار کاهش می یابد (این کمی شبیه به بیرون دادن هوا از یک بالون است) و IV (و با آن، برخی از ارزش های بیرونی) سریع از بین می رود. با افت در IV، خریدار ممکن است توسط این واقعیت ناامید شود او چیزهای زیادی را در مورد خرید احتمالی خرید ها نداشت.

برای خرید قرار داد فروش، ممکن است شگفتی هم مثبت و هم منفی باشد. همان فرآيندي كه در بالا توضيح داده شده نيز عملكرد را براي خريد قرار داد فروش انجام مي دهد، به ويژه اگر قرار داد های فروش در در طول دوره هاي نزولي سهام خريداری شوند. در صورتی که قیمت ها در هنگام خرید ارزان تر از سطح IV خریداری شوند (زمانی که یک معامله گر خریداری می کند، زمانی که روند به سمت بالا و عمل قیمت نسبتا یکنواخت بوده و پیش بینی نشده است)، پس از آن ممکن است IV وارد افزایش یابد اگر سهام وارد چرخه ی نزولی شود. نتیجه اغلب تعجب مثبت در تغییر قیمت آپشن است، فرض بر این است که معامله گر این گزینه را هنگامی که IV در نزدیکی بالای بازار بود، خریداری کرد. در این مورد، قیمت بیشتر از آنچه که توسط دلتا پیشنهاد می شود افزایش می یابد.

با توجه به خرید هایی که برای یک لحظه وجود دارد، زمانی که قرار داد ها ی خرید هنگامی که نسبت به IV ارزان بوده اند خریداری شده اند، چرخش بالقوه IV کاهش می یابد، اما به طور کامل حذف نمی شود. خط آخر؟ بدون تجزیه و تحلیل IV و درک دقیق از چگونگی IV مربوط به قیمت سهام و قیمت گزینه ها، یک معامله گر احتمالا در برخی از موارد سوخته است. اگر می خواهید از عواقب شگفت انگیز جلوگیری کنید، وقت آن رسیده است تا یک درک پایه ای از IV به دست بیاورید.

IV چگونه محاسبه می شود؟

IV بهتر است در رابطه با یک مدل قیمت گذاری آپشن مانند مدل Black-Scholes درک شود. پنج متغیر اصلی یا ورودی وجود دارد که عبارتند از:

1. قیمت سهام
2. قیمت انچام گزینه
3. نوسانات تاریخی
4. تعداد روز تا انقضا
5. نرخ بهره بدون ریسک

با استفاده از این ورودی ها، خروجی ارزش منصفانه یا قیمت نظری اپشن است. البته، با این حال، قیمت ارزش منصفانه همیشه قیمت بازاری نیست که برای همان آپشن تنظیم شده است. شکل 1 را برای نمایش بصری این ورودی ها و خروجی ببینید.

قیمت های آپشن در بازار معمولا با قیمت های نظری متفاوت است. شکل 2 یک مدل جریان معکوس است که خروجی قیمت را به عنوان یک ورودی ارائه می دهد و نوسانات آن به عنوان خروجی است. این مدل برای نوساناتی مانند این که در آن قیمت بازار به عنوان ورودی استفاده می شود، حل شده است. این دقیقا چگونگی محاسبه IV است. بنابراین، اگر قیمت بازار بالاتر از روز قبل باشد (و تمامی عوامل دیگر ثابت باقی بماند)، توضیح این تفاوت، IV خواهد بود.

برای اهداف این آموزش، ما مشتق دقیق IV را به ریاضیدانان واگذار خواهیم کرد. به طور کلی اگر چه قیمت بازار بالاتر از قیمت های نظری است، این نشان دهنده ی پریمیوم است که شرکت کنندگان بازار در قیمت بازار آپشن قرار داده اند. آنها انتظار ه نوسانات بیشتر نسبت به SV در پیشنهادات در حال حاضر را دارند، بنابراین نوسانات ضمنی نشان دهنده ی بهترین حدس هستند که بازار برای نوسانات آینده دارایی اساسی ساخته شده است.

به عنوان یک یادآوری، نوسان در این مورد به طور معمول به سمت مسیر ارتباطی ندارد. افزایش IV ممکن است هر چیزی را بالا بکشد، اما در صورت وجود ویژگی های منظم در بازار، ممکن است حتی بیشتر در معرض خطر قرار بگیرند. انحراف همچنین به عنوان “لبخند” و یا “پوزخند” IV شناخته شده است، و آنها ناشی از تغییرات قیمت در بازار است که حرکت از قیمت نظری است. بنابراین، سطح IV ممکن است برای هر انجام گزینه در طول یک زنجیره قیمت انجام گزینه و یا بین تاریخ انقضا های مختلف متفاوت باشد.

این مفاهیم زمانی که ما آنها را در یک مثال دنیای واقعی می بینیم، واضح تر می شود. به عنوان مثال، برخی از داده های قدیمی را برای انتخاب آپشن پنبه به کار می گیریم. نرم افزار آپشن های امروزی این فرایندها را آسان می کند، زیرا بیشترین کار را برای محاسبه IV و SV انجام می دهد. برای این مثال، ما از ابزار اسکن در نرم افزار تجزیه و تحلیل OptionVue استفاده کردیم، معیارهای جستجو برای گزینه هایی که همواره نوسانات شدید تاریخی و IV بالا را نشان می دهند.

آپشن های کالا دارای نوسانات بسیار خوبی هستند. در اطلاعاتی که در اینجا گردآوری کردیم، ما نزدیک شدن تجارت در 8 مارس 2002 را می بینیم؛ با این وجود، این اصل در مورد تمام آپشن های بازار اعمال می شود. هنگامی که نوسانات زیاد است، خریداران آپشن ها باید نسبت به خرید آپشن های مستقیم بسیار مراقب باشند. در واقع آنها باید به دنبال فروش باشند. از طرف دیگر، در زمان های نوسان کم، قیمت معمولا برای خریداران بهتر است. شکل 3 شامل نتایج اسکن در نرم افزار می باشد.

آپشن های Scan برای نوسانات جاری و ضمنی بالا

بنابر نتایج اسکن ما، پنبه لیست را بالا می برد، IV در مقایسه با شش سال گذشته به عنوان یک محدوده مرجع 34.7٪ (97 درصد از IV است که بسیار زیاد است) بوده است. علاوه بر این، SV 3/31 درصد بود، 90 درصد از طیف شش ساله اش پایین است. اینها گزینه هایی با ارزش گذاری بیش از از حد (به دلیل IV.SV) هستند و به دلیل سطوح شدید SV و IV با قیمت بالا هستند. واضح است که این ها آپشن هایی نیست که هر معامله گر می خواهند در این مرحله بخرند و یا حداقل بدون اینکه به طبیعت گرانبهای آن توجه کنند.

شکل 4 نشان می دهد که هر دو IV و SV تمایل دارند به سطوح پایین تر بازگردند و می توانند این کار را به سرعت انجام دهند. بنابراین، شما می توانید سقوط ناگهانی IV و SV به طور یکسان و یک کاهش سریع در پریمیوم، حتی اگر قیمت پنبه تغییر نکند، داشته باشید. در صورتی که مراقب نباشید، خریداران آپشن ممکن است در این موقعیت ها قرار گیرند.

اتی کتان – نوسان های اماری و ذکر شده

برای اینکه فکر نکنید که آپشن ها در این شرایط بی فایده هستند، آپشن های بسیار خوبی برای نوشتن استراتژی هایی وجود دارد که می توانند از نوسانات بالا استفاده کنند. ما به این تکنیک ها در فصل های آینده نگاه خواهیم کرد. در عین حال، با این وجود، ایده خوبی است که به طور مرتب سطوح SV و IV قبل از ایجاد موقعیت آپشن را بررسی کنید. در واقع، این کهدر نرم افزار با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید تا بتوانید کارایی و دقت در این فرایند را تضمین کنید، ارزشمند است.

در شکل 4 بالا، پنبه IV و SV در دوره پس از تحقیق اولیه ما تا حدودی در حد خود قرار گرفتند، اما در بالاتر از سطوح 22٪ (که در آن هر دو IV و SV در سال های گذشته نوسان کرده بودند) باقی ماندند. چه چیزی باعث افزایش کلی تغییرات شد؟ شکل 5 زیر شامل جدول نواری است که نشان دهنده ی ارزش روزانه برای آینده پنبه است، و این به ما چیزهایی را که سبب تغییر سطوح نوسانات میشود را نشان می دهد.

همانطور که می بینید، کاهش در سال 2001 اتفاق افتاد و در اواخر ماه اکتبر به صورت ناگهانی یک V شکل، شکل گرفت. این عوامل باعث افزایش شدت نوسانات شد، که در سطوح نوسانات بالاتر در شکل قبلی دیده می شود. همان طور که به یاد می آورید نرخ تغییر و اندازه تغییرات قیمت به طور مستقیم SV را تحت تأثیر قرار می دهد، و این نیز می تواند به IV افزایش یابد، به ویژه به این دلیل که تقاضا برای آپشن های مربوط به عرضه به طور چشمگیری افزایش می یابد، زمانی که معامله گران انتظار حرکت بزرگ را دارند.

در نهایت، ما یک جنبه خاص از IV را خواهیم دید: انحراف نوسان. شکل 6 زیر انحراف آپشن برای پنبه را دارد. هنگامی که آپشن انجام گزینه دورتر از پول، تشکیل شکل لبخند و یا پوزخند را می دهد، IV برای خرید ها افزایش می یابد. این نشان می دهد که هرچه آپشن انجام گزینه دور تر از پول باشد، IV برای این آپشن خاص بزرگتر است (سطوح نوسان در محور عمودی نشان داده می شود). خرید های عمیق out-of-the-Money به شدت به دلیل تاثیرات IV 42% متورم هستند.

داده ها برای هر یک از خرید های انجام گزینه از نمودار بالا در زیر در شکل 7 نشان داده شده است. هنگامی که ما از خرید های آپشن انجام گزینه at-the-money دور می شویم، ، سطح IV از 31.8٪ در اعتصاب 38 تا 42.3٪ در جریان اعتصاب 60 ژوئیه افزایش می یابد (دومین at-the-money است). به عبارت دیگر، آن ها اعتصاب هایی که at-the-money هستند، IV بیشتر نسبت به آن هایی که نزدیک به پول هستند مقایسه می شود. در صورتی که مساله IV در نهایت از بین برود یک معامله گر می تواند آپشن های نوسان پذیری احتمالی بالقوه را بفروشد و آپشن های بی ثباتی ضمنی کم را خریداری کند. البته، این می تواند حتی در صورتی که هیچ حرکت هدفی در آینده آتی وجود نداشته باشد نیز اتفاق بیافتد.

خط پایانی

نوسانات چیزی است که چگونگی تغییرات سریع قیمت (SV) و همچنین آنچه در آیند از قیمت انتظار می رود (IV) را اندازه گیری می کند. با ترکیب آگاهی از این دو نوع بی ثباتی در تجارت، یک معامله گر آپشن ها می تواند یک لبه قطعی را به دست آورد.

IV معیار بهترین حدس و گمان بازار در مورد نوسانات آینده است. این را می توان با قیمت بازار یک آپشن و همچنین سایر ورودی ها از مدل های قیمت محاسبه کرد و سپس با حل برای نوسان (در واقع، این کار با کار به عقب) انجام می شود. اگر چه این تا حدودی ریاضی را تسهیل می کند، لازم است که به خاطر بسپاریم که IV مقدار درجه اضافه یا کسری را در آپشن ای از لحاظ قیمت نظری آن می سنجد. تقریبا تمام سیستم عامل های معاملاتی کارگزار، ارزش IV را برای هر یک از انجام گزینه ها (و همچنین به طور متوسط IV برای همه آپشن ها) ارائه می دهند، بنابراین لازم نیست محاسبات خود را مستقیما انجام دهید. با این حال، آنچه شما باید انجام دهید، تجزیه و تحلیل این است که چگونه IV بالا یا پایین با مقادیر قبلی مقایسه می شود. مهم نیست چه می شود، شما احتمالا می خواهید از اشتباه رایج خرید در IV بالا و فروش در IV کم جلوگیری کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا