آموزشآموزش فارکسترم تابستانی

سه قانون اصلی تئوری امواج الیوت

نظریه های معتبر معاملاتی

سه قانون اصلی تئوری امواج الیوت

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، کلید استفاده از نظریه موج الیوت در معاملات کلا درباره این است که قادر باشید به درستی امواج را شناسایی کنید. با توسعه ی نگاه صحیح به شناخت موجی که در بازار وجود دارد، شما قادر خواهید بود که بفهمید از کدام سمت بازار برای معاملات استفاده کنید، خرید یا فروش.

سه قانون اصلی غیر قابل تغییر در نشانه گذاری امواج وجود دارد. بنابراین، قبل از اینکه شما به سراغ استفاده از نظریه موج الیوت برای معاملات خود بروید، باید از قوانین زیر مطلع شوید. عدم توانایی در علامت گذاری امواج به صورت صحیح می تواند برای حساب شما فاجعه آمیز باشد.

3 قانون اصلی نظریه موج الیوت

قانون شماره 1: موج 3 هرگز نمی تواند کوتاه ترین موج Impulse باشد.

قانون شماره 2: موج 2 هرگز نمیتواند فراتر ازنقطه ی شروع موج 1 برود.

قانون شماره 3: موج 4 هرگز نمیتواند در همان منطقه قیمت همانند موج 1 حرکت کند.

دستورالعمل های ترید Elliot wave

خب، دستورالعمل هایی وجود دارد که به شما کمک می کند که به طور صحیح امواج را نشانه گذاری کنید. بر خلاف سه قانون اصلی، این دستورالعمل ها می توانند تغییرکنند که عبارتند از؛

گاهی اوقات، موج 5 در خارج از پایان موج 3 حرکت نمی کند که آن را برش یا کوتاه سازی (Truncation) می نامند. موج 5، نه در اغلب مواقع، فراتر از خط روندی که موج 3 را به صورت موازی با خط روندی که به شروع موج 3 و 5 متصل می شود، می رود (پیشروی می کند). موج 3 تمایل دارد که بسیار بلند ،سریع و گسترده باشد. امواج 2 و 4 اغلب از سطوح اصلاح فیبوناچی بالاتر می روند.

سه قانون اصلی تئوری امواج الیوت آموزش فارکس در تلگرام گام به گام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا