آموزشآموزش اصول ابتدایی آپشن

مقدمه

تجارت روزانه یک استراتژی تجاری کوتاه مدت است که شامل خرید و فروش اوراق بهادار در یک روز است

ترید روزانه (بخش اول)

مقدمه

تجارت روزانه یک استراتژی تجاری کوتاه مدت است که شامل خرید و فروش اوراق بهادار در یک روز است. یک تریدر روزانه ممکن است به مدت زمان یک ثانیه، دقیقه یا ساعت در موقعیت قرار گیرد اما موقعیت قبل از پایان روز معاملاتی قطعا بسته می شود. معاملات روزانه معمولا با گمانه زنی سهام و ارز همراه است، اما هر گونه ابزار مالی می تواند به صورت روزانه معامله شود. در این آموزش، ما تکنیک های معاملات روزانه را برای خرید و فروش آپشن ها بررسی خواهیم کرد.

قبل از اینکه به ترید روزانه ی آپشن ها بیشتر توجه کنید مهم است که مبانی معاملات روزانه را درک کنید.

تریدر روزانه کیست؟

یک تریدر روزانه ابزارهای مالی مانند سهام، آپشن های سهام، کالاها، ارزها یا قرار داد های آتی را خریداری می کند و آنها را قبل از پایان روز معاملاتی می فروشد. تریدر های روزانه می توانند برای موسسات مالی مانند بانک ها یا صندوق های سرمایه گذاری و یا با سرمایه گذاری پول خود برای خود کار کنند. ممکن است تریدر روزانه یک سهام را فقط برای چند ثانیه یا چند دقیقه نگه دارد. آنها همچنین اغلب سهام یکسان را در یک روز معاملاتی خریداری می کنند و به فروش می رسانند. یکی از استراتژی های کلیدی در تجارت روزانه، سرمایه گذاری در حرکت های کوچک قیمت با سرمایه گذاری مبالغ هنگفتی در سهام یا شاخص های بسیار متحرک است. با استفاده از این استراتژی، سود بسیار کوچک می تواند منجر به سود قابل توجهی شود. با این حال، کاهش های کوچک نیز می تواند باعث زیان های قابل توجهی شود.

الگوی تریدر روزانه چیست؟

با توجه به اداره تنظیم مقررات مالی (FINRA)، یک معامله گر روزانه یک دارایی ثابت را چندین بار در روز در یک دوره ی پنج روزه خرید و فروش می کند. برای در نظر گرفتن الگوی یک معامله گر روزانه، معاملات روزانه باید حداقل 6 درصد از فعالیت تجاری را برای دوره تشکیل دهند. کمیسیون اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تریدر های روزانه را به مقررات بیشتری نسبت به معامله گران معمولی سوق می دهد. SEC نیاز به این دارد که معامله گران روزانه حداقل 25000 دلار در حساب کارگزاران خود نگهداری کنند. اگر در هر زمانی موجودی آن ها کمتر از 25000 دلار باشد، معامله گر دیگر نمی تواند تجارت روزانه داشته باشد. الزامات حاشیه پیچیده تری نیز وجود دارد. با توجه به FINRA، قوانین اجازه می دهد یک معامله گر روزانه برای تجارت تا چهار برابر مقدار نگهداری در حساب از پایان کار از روز گذشته است. اگر یک معامله گر روزانه الزام بیش از محدودیت قدرت خرید روزانه در روز ترید کند، این شرکت روزی یک معامله حاشیه روزانه را به معامله گر روزانه الزام می کند. تریدر روزانه الگوی روزانه ی حداکثر پنج روز کاری را برای سپرده گذاری پول برخورد با مارجی کال را خواهند داشت. تا زمانی که مارجین کال برآورده شود، حساب معاملاتی روزانه محدود به خرید روزانه تنها دو برابر بیشتر از هزینه نگهداری براساس تعهد تجاری کل روزانه مشتری محدود می شود. اگر مارجین کال ترید روزانه در روز پنجم کاری انجام نشود، حساب تنها محدود به تجارت به صورت نقدی برای 90 روز می و یا تا زمانی که مارجین کال به وجود بیاید می شود.

ترید روزانه ی اسکالپ چیست؟

اسکالپ شکل نهایی معاملات روزانه است. معامله گران با استفاده از این تکنیک بیشترین اوراق بهادار را خریداری و فروش می کنند در عرض چند دقیقه یا حتی چند ثانیه. معامله گران با استفاده از این تکنیک بیشترین اوراق بهادار را در عرض چند دقیقه یا حتی چند ثانیه خریداری میکنند و به فروش می رسانند. معامله گران روزانه اسکالپ با ریسک بالاتر از حد متوسط مواجه هستند، اما همچنین امکان بازده سرمایه گذاری بالاتر از حد متوسط را نیز دارند. اکثر معامله گران اسکالپ روزانه، معاملات خود را بر اساس تجزیه و تحلیل فنی شاخص ها مانند میانگین متحرک، حرکت متقارن همگرایی متوسط (MACD)، توالی فیبوناچی، نوسانگرهای حرکتی و مانند آن ترید می کنند.

سبک تجارت روزانه

اکثر معامله گران روزانه تمایل دارند یک سبک تجاری را انتخاب کنند و آن را به طور پیوسته دنبال کنند. تجارت روزانه می تواند با استفاده از معاملات روند، معاملات معکوس و معاملات محدوده انجام شود. معامله گران روند بر اساس یک روند ایجاد شده مبادله می کنند، که به معنی خرید کالایی است که در نوسان قیمت بالایی قرار دارد. معامله گر معکوس مخالف این عمل است که این شامل خرید کالایی است که در حرکت قیمت پایین است قرار دارد و یا فروش کالایی که هنوز به سمت بالا حرکت می کند. معاملات محدود به سادگی معاملات کالاها است که به طور قابل اعتماد در یک کانال، به عبارت دیگر، بین یک نقطه قیمت بالاتر و پایین تر، نوسان می کند. معاملات محدود در بازار در حال حرکت در کنار هم هستند.

معامله گران روزانه می توانند با توجه به فرکانس کاری که آنها معاملات را قرار می دهند متفاوت باشند. برخی از معامله گران مانند یک ببر هستند که قاچاق می کنند، موقعیت خود را حفظ می کنند و منتظر لحظه ای مناسب برای پریدن و اجرای آن هستند. دیگران یک رویکرد مبتنی بر حجم بیشتر دارند که به طور مداوم در طول روز با توجه به پارامترهای از پیش تعیین شده به فروش می رسند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا