آموزشنوسان آپشن

پیش بینی حرکت های قیمت بزرگ

نوسانات ضمنی مخالف با قیمت سهام با سرمایه های بزرگ و آپشن های بزرگ در بازار حرکت می کنند

پیش بینی حرکت های قیمت بزرگ

در فصل های قبلی، ما شاهد آن بودیم که نوسانات ضمنی مخالف با قیمت سهام با سرمایه های بزرگ و آپشن های بزرگ در بازار حرکت می کنند. ما همچنین به سطوح نوسانات ضمنی و تاریخی شرکت Altria Group Inc نیز نگاهی انداختیم که به توضیح این رابطه کمک کرد. با این وجود، مهم است که به خاطر داشته باشید، این رابطه برای بسیاری از سهام و کالاها اعمال نمی شود. در بسیاری از موارد، سطح بالای IV نشان دهنده انفجار قیمت قریب الوقوع است (که ممکن است بالا یا پایین باشد و منجر به سقوط به سطح نرمال IV شود). این الگو بارها و بارها در بسیاری از مناطق، به ویژه در بخش زیست فناوری، تکرار می شود.

در این فصل، ما نگاه به نمونه ای می کنیم که دیدگاه جایگزین رابطه بین قیمت و نوسان را نشان می دهد. سپس، به رابطه معکوس بازگردیم تا بتوانیم راه هایی را که می توان نوسانات بازار را با استفاده از سطوح شدید IV پیش بینی کرد، پیدا کنیم.

IV بالا و انفجار قیمت

شکل 1، از فصل قبلی قیمت و نوسانات S & P 500 هفتگی، ما شاهد آن بودیم که قیمت و IV به سمت مخالف یکدیگر حرکت می کنند. در اینجا، میله های قیمت هفتگی برای S & P 500 همراه با سطوح I (در شاخص VIX) و نوسانات تاریخی مشاهده می کنیم. در این نمودار، این امکان وجود دارد که ببینیم چطور قیمت و نوسانات مربوط به یکدیگر هستند، مانند سهام های بزرگ که بازار را تقلید می کنند، به دلیل کاهش قیمت، نوسانات افزایش می یابد. معکوس این مسئله هم درست است.

شکل 1: قیمت هفتگی و نمودار نوسانات S & P 500. میله های زرد برجسته مناطق کاهش قیمت ها و افزایش نوسانات ضمنی و تاریخی را نشان می دهند. میله های آبی برجسته به مناطق افزایش قیمت و کاهش نوسانات اشاره می کنند.

برای سطوح بالای IV، معمول است که بازار نزولی باشد؛ در سطح پایین IV، بازار ممکن است صعودی باشد. با این حال، این همیشه تنها مسئله نیست، و همه سهام ها به این روش عمل نمی کنند. گاهی اوقات، افزایش قیمت در IV، با حرکت بسیار اندکی از قیمت سهام در زمانی که سطوح بالا باقی می ماند است. این اغلب زمانی اتفاق می افتد که یک رویداد خبری نزدیک باشد (این به منظور بالا بردن قیمت آپشن در حالی که سهام خود کاهش یافته است، به این معنی که نوسانات تاریخی کاهش می یابد) رخ می دهد. شکل 2 یک دیدگاه تاریخی از AtheroGenetics از 2003 تا 2007 است و این نمودار نشان دهنده ی تعدادی از دوره های به شدت افزایش IV قبل از حرکت قیمت های بزرگ است.

شکل 2: نمودار هفتگی قیمت و نوسانات AtheroGenetics (AGIX). میله های زرد برجسته مناطق افزایش IV قبل از حرکت بزرگ قیمت است.

در اواخر فوریه و اوایل ماه مارس 2007، طبق این نمودار، افزایش شدیدی در سطح IV وجود دارد. این پیش از آزمایشات فاز III برای داروهای مهم بیماری قلبی بود. سهام پس از نتایج آزمایش اولیه نزول کرد و در دو جلسه بعد از نتایج، 71.8 درصد کاهش یافت. با افت قیمت، سطح IV به سطح 100٪ رسیده است (آنها قبلا تا حدود 275٪ نیز شده بودند). در ماه سپتامبر 2004، IV در ماه مارس نیز افزایش یافت، در حالی که IV از 50٪ تا 150٪ در مدت کوتاهی افزایش یافت و با افزایش شدید قریب الوقوع قیمت سهام روبرو شد.

این نمودار حجم را نشان نمی دهد، اما اغلب اوقات افزایش سطح حجم در مقایسه با سطح متوسط وجود دارد. هنگامی که IV با مقادیر متوسط رو به رو می شود، ایده خوبی است که شطح IV را برای مقایسه و نظارت (تریدر ها اغلب اوقات از میانگین متحرک روزانه 10، 20 و 30 روزه برای این منظور استفاده می کنند) به صورت روزانه دنبال کنید.

IV روزانه و میانگین متحرک

همچنین می توانید IV روزانه و میانگین متحرک نوسانات تاریخی را با هم مقایسه کنید. این امر این بینش را در مورد اینکه چرا ممکن است تقاضای احتمالی برای آپشن ها افزایش یابد، فراهم می کند. معامله گران با اطلاعات داخلی ممکن است موقعیت های بسیار قدرتمند خود را به دست آورند، همانطور که معامله گرانی این معامله گران را تماشا می کنند. به همین دلیل، اغلب افزایش حجم و سطح IV را در همان زمان مشاهده می کنید، البته نه تمام اوقات.

در شکل 2، واگرایی نوسانات ضمنی از نوسانات تاریخی پیش از اخبار بزرگ شرکتی را می بینیم. این اخبار اغلب پس از انتشار اخبار منتشر می شود. اگر یک حرکت بزرگ قیمت پس از رویداد وجود داشته باشد، نوسانات تاریخی ممکن است حتی بالاتر برود، در حالی که IV به محدوده طبیعی خود رسیده است. خط آبی در شکل 2 (نشان دهنده IV) اغلب از نوسانات تاریخی (خط قهوه ای) بسیار متفاوت است. در برخی موارد، نوسانات تاریخی در جهت مقابل از IV حرکت می کند، زیرا نوسانات قیمت سهام پیش از انفجار قیمت پایین می آید که منجر به رشد سریع در IV می شود.

البته، معاملات بر اساس اطلاعات فوق دشوار است به این دلیل که جهت حرکت قیمت شناخته شده نیست. مطمئنا ممکن است خودی ها را پیدا کنید و رفتار آن ها را تقلید کنید، این به هیچ وجه تضمین موفقیت تجاری نیست. خرید آپشن های out-of-the-money معمولا یک استراتژی ضعیف است، حتی اگر می دانید که حرکت سهام به کدام جهت است. دلیل این امر این است که آپشن ها در سطوح قیمت های شدید ترید می شوند (نشان داده شده توسط بالا IV). هنگامی که حرکت رخ می دهد و فرض کنید که شما آپشن های صحیح را خریداری کردید، سقوط در IV معمولا بیشترین سود را از بین می برد. از سوی دیگر، استراتژی های فروش ممکن است یک مشکل را ایجاد کنند، زیرا حرکت قیمت ها اغلب بسیار زیاد است و خطر بیشتر از پاداش است. این بدان معنا نیست که راههایی برای فروش این سطوح بالای IV وجود ندارد، فقط این که آنها پیچیده تر از محدوده این آموزش هستند. پس از آن مهمترین مزایده این است که بدانیم چطور می توان از IV برای جستجو کردن سهام هایی که آماده حرکت های انفجاری هستند، استفاده کنیم و این به معنای قیمت گذاری آپشن ها است.

خط پایانی

در این فصل، ما بررسی کردیم که چگونه از IV استفاده کنیم تا جابجایی سهام را پیش بینی کنیم. سفته بازان اغلب آپشن ها را خریداری می کنند و پریمیوم را در مقابل رویدادهای مهم شرکت های بزرگ افزایش می دهند. پس از آن اینها در سطوح به شدت بالاتر از IV منعکس می شوند، صرف نظر از اینکه سفته بازات چه چیزی را می دانند یا چیزی را نمی دانند. سطح IV بالاتر می تواند به شما بگوید هنگامی که رویداد خبری رخ می دهد چه چیز بزرگی در حال آمدن است ، سطح IV اغلب به مناطق نرمال تر باز می گردد و قیمت های بالای گزینه پس از آن تخریب می شود. این می تواند رویکرد خرید را دشوار کند، گرچه لزوما غیرممکن نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا