آموزشراهنمای ابتدایی قرارداد آتی

تاریخ تحویل و تاریخ انقضا

ماهی است که قرار داد در آن ماه منقضی می شود

تاریخ تحویل و تاریخ انقضا

ماه یک قرار داد، ماهی است که قرار داد در آن ماه منقضی می شود. برای یاد آوری، تمام قراردادهای آتی سهام e-mini در چرخه ی سه ماهه ی مارس ژوئن، سپتامبر و دسامبر در ماه مارس (مارس، ژوئن، سپتامبر و دسامبر) منقضی می شوند که هر ماه توسط یک حرف مشخص شناخته می شود.

  • H = March
  • M = June
  • U = September
  • Z = December

هر قرار داد توسط توسط سمبل ماه و سالی که در آن معامله می شود، شناخته شده است. برای مثال، نام قرار داد کامل December 2017 ES ، ESZ17 خواهد بود.

قراردادهای E-mini شبیه قراردادهای آتی دیگری هستند که دارای مدت زمان و انقضای مشخص هستند. شاخص های سهام e-mini در همان زمان و قیمت به عنوان قراردادهای همپوشانی بزرگتر منقضی می شوند (به عنوان مثال، قرارداد e-mini S & P 500 در همان زمان انقضای قرارداد S & P 500 منقضی می شود). تاریخ انقضا (یا آخرین روز معاملاتی) آخرین روزی است که قرارداد آتی معتبر است.

منقضی شدن قرارداد

از آنجایی که قراردادهای آتی دارای ماه های تحویل مشخصی (یعنی H، M، U و Z) هستند، در تاریخ خاصی، منقضی یا متوقف می شوند. قیمت نهایی قرارداد نیز تعیین می شود. انقضا برای شاخص قراردادهای آتی e-mini (از جمله ES، NQ، YM و RTY) در ساعت 9:30 بعد از ظهر به ساعت شرقی در جمعه سوم هر ماه تحویل، مانند جمعه سوم ماه مارس برای تحویل یک قرارداد است.

هنگامی که یک قرارداد منقضی می شود، قرارداد انتخابی آن را بی ارزش نمی کند. در عوض، هر موقعیت باز به قرارداد بعدی چرخش می کند.

تحویل قرارداد

تحویل قرار داد در روز پنجشنبه، هشت روز قبل از انقضای جمعه تعیین شده است. برای e-mini، این دومین پنجشنبه ماه مارس، ژوئن، سپتامبر و دسامبر است. قرارداد بعدی “قرارداد پیش رو” می شود.

با وجود اینکه قرارداد قبلی همچنان تا زمان انقضای قراردادهای تجاری ادامه می دهد، اکثر معاملات به سمت قرار داد جدید در 9:30 حرکت می کنند. برای مثال، اگر قرارداد ESU17 در تاریخ 15 سپتامبر منقضی شود، تاریخ انقضا در روز قبل یا 7 سپتامبر خواهد بود. اکثر معاملات به تاریخ دسامبر (ESZ17) از بازار باز می شود (9:30 صبح EST) تغییر می کند.

نمودار زیر نشان دهنده تغییرات معمول در حجم معاملات در اطراف تاریخ تحویل است. در این مثال، قراردادهای ES سپتامبر و دسامبر نشان داده شده است. توجه داشته باشید افزایش حجم برای قرارداد دسامبر (نمودار پایین) با تاریخ انقضا مطابقت دارد، در حالی که حجم برای قرارداد سپتامبر متوقف می شود.

دوره به تاریخ قرارداد در قرارداد جدید حرکت می کند. تصویر ایجاد شده با TradeStation.

ترید قرارداد های تحویلی

بسیاری از تریدر های فعال قراردادهای “قدیمی” را در روز تحویل ترید می کنند و سپس آن را به قرارداد “جدید” تغییر می دهند و یا روز واقعی تحویل را تعویض می کنند. به طور کلی، همانطور که حجم ها تغییر میکند، تریدر ها نیز باید همراه با آن قرار داد های جدید تغییر کنند. ممکن است گروهی از تریدرها همگی از روز تحویل جلوگیری کنند، زیرا به نظر می رسد که تجارتی دشوار است. مهم است که تکالیف و تحقیقات خود را انجام دهید تا تعیین کنید که آیا استراتژی تجاری شما تحت تاثیر معاملات تحویلی قرار گرفته است یا خیر.

قراردادهای مداوم

قرارداد مستمر ترکیبی از قرار دادهای ماه های تحویل مختلف است. این قرارداد اجازه می دهد تا تریدر ها و سرمایه گذاران حرکات تاریخی قیمت را مشاهده کنند و از تجزیه و تحلیل تکنیکال در چند قرارداد استفاده کنند. قرارداد مداوم برای گسترش استراتژی و بازپرسی بسیار حیاتی است؛ زیرا این تنها راه بررسی سالهای اطلاعات تجاری متوالی است. در بیشترمواقع نماد قرارداد مداوم نماد قرارداد است که پیش از نماد “@” قرار دارد. برای مثال قرارداد مداوم ES ، به صورت @ES است.

نمودار زیر قرارداد مستمر ES را نشان می دهد. توجه داشته باشید که نمودار به صورت یکپارچه به عنوان یک نمودار سهام منظم ظاهر می شود. قرارداد مستمر فقط برای اهداف تحلیلی و نه برای تجارت واقعی استفاده می شود.

قرارداد مستمر ES داده های بی نظیر را در طول چند ماه قرارداد فراهم می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا