آموزشآموزش فارکسدانشجو - سال دوم

چين

یک کشور متحد شناخته شده که توسط سلسله چین اداره می شد

چين

به میز بزرگ بزرگسالان چین خوش آمدید!

همه انچه که شما در مورد چین می دانید این است که این کشور دارای بزرگترین جمعیت جهان و دیوار بزرگ چین است، پس لازم است که بیشتر بدانید

چین در سال 221 پیش از میلاد، به عنوان یک کشور متحد شناخته شده بود، که توسط سلسله چین اداره می شد.

از آن زمان، ما شاهد بر سر کار آمدن تعداد بسیاری از سلسله ها و سقوط آنها بودیم تا اینکه جمهوری خلق چین در سال 1945 تاسیس شد.

با این حال، تا همین اواخر، چین به عنوان یک قدرت جهانی قانونی ظاهر نشد. این کشور دارای رتبه جهانی و مدال المپیک طلایی و delicious dim sum است.

نه تنها محل تولد یوا مینگ است، بلکه سومین کشور ی است که یک مرد را به فضا فرستاد.

از ورزش به سفر به فضا، به احتمال اقتصادی، چین به آرامی راه خود را تا تخته و رو به صعود پیش رفته!

چين بزرگترین اقتصاد های دنیا مساحت و جمعیت کشور چین

چين

چین: آمار، ارقام و ویژگی ها

  • همسایگان: کره، مغولستان، هند، ژاپن، روسیه
  • اندازه: 3،705،407 مایل مربع
  • جمعیت: 1،350،695،000
  • تراکم: 373 در هر مایل مربع
  • پایتخت: پکن (جمعیت: 11،716،000)
  • رئیس دولت: Xi Jinping
  • ارز: چینی یونان / یوان (CNY)
  • واردات اصلی: نفت، مس، آهن، فولاد، ماشین آلات، پلاستیک، تجهیزات پزشکی، مواد شیمیایی آلی
  • صادرات اصلی: برنج، پوشاک، پوشاک، ماشین آلات اداری، کالاهای الکترونیکی، ماشین آلات، فولاد، یو Ming، جکی چان، iPads اپل، ماشین های گیلاس
  • واردات مشارکتی: کره جنوبی 9.4٪، ژاپن 8.3٪، تایوان 8٪، ایالات متحده 7.8٪، استرالیا 5٪، آلمان 4.8٪
  • صادرات مشارکتی: هنگ کنگ 17.4٪، ایالات متحده 16.7٪، ژاپن 6.8٪، کره جنوبی 4.1٪
  • منطقه زمانی: GMT + 8، GMT + 7، GMT +6، GMT +5، GMT + 4
  • وب سایت: http://english.gov.cn/

اکتشاف اقتصادی

در اواخر سال 2009، چین جای ژاپن را به عنوان دومین اقتصاد جهان در اکتبر گرفت و از سال 2011، تولید ناخالص داخلی چین 7 تریلیون دلار است.

همیشه اینطور نیست. برای مدت طولانی، اقتصاد چین از سایر نقاط جهان جدا افتاده است.

این تنها در زمان تصویب دولت مدرن، جمهوری خلق چین بود که چین شروع به باز کردن درهای کشورش به سایرکشورها کرد.

چین در دهه 1990 و 2000، با افزایش رشد دو رقمی بزرگ، به یک رشد بسیار بزرگ رسید. این اقتصاد پررونق این گشور را در خط مقدم رشد بازار نوظهور قرار داده است.

جالب توجه است که رشد این کشور بر اساس رشد صنایع کشاورزی و صنعتی، که بیش از 60 درصد کل تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهند، می باشد.

تجارت صادراتی نیز یکی از عوامل عمده بوده است: یوان با توجه به کمبود ارزش افزوده، محصولات کالاهای چینی را در بازارهای بین المللی جذاب تر می کند.

در طول سال گذشته، ترس هایی وجود دارد که اقتصاد چین ممکن است بیش از حد رشد کند.

برای مقابله با این، دولت چین سیاست های پولی و مالی مختلفی را برای تسهیل انتقال به سطوح پایدارتر پایدار اجرا کرده است.

سیاست پولی و مالی

بانک خلق چین (PBoC)، که در پکن قرار دارد، مسئول سیاست های پولی چین را به عهده دارد.

علاوه بر کنترل نرخ های بهره و رزرو نسبت نیازمندیها، PBoC نیز با تنظیم موسسات مالی در سرزمین اصلی چین مواجه است.

در حال حاضر در اینجا مسائل کوچک و بی اهمیت برای شما آورده شده است: آیا می دانستید که PBoC در حال حاضر دارای بالاترین دارایی های مالی در میان تمام موسسات مالی عمومی است؟

در حال حاضر بیش از 1.3 تریلیون دلار ارزش اوراق قرضه خزانه داری دارد، و تمام اوراق قرضه که با دیگر کشورهای دارد ذکر نشده است!

این موضوع نباید بیش از حد تعجب آور باشد با توجه به این که چگونه چین توانست بسیاری از کشورها را از لحاظ عملکرد اقتصادی محو کند!

یکی دیگر ازمسائل جالب توجه در مورد PBoC این است که نرخ بهره آندر چند سال پیش به جای 25،با 9 تقسیم می شد.

این به این دلیل بود که چینی سیستم نرخ خود را بر روی شانه، که در چند ضلعی از 9 تنظیم شده بود، تنظیم کرد. آیا می توانید خواندن در مورد افزایش 0.18٪ در نرخ معیار را تصور کنید ؟

با این حال، اخیرا PBoC تصمیم گرفت تا این عمل سنتی را کنار بگذارد و قرارداد افزایش یا کاهش نرخ بهره را با 0.25 درصد افزایش دهد.

در حقیقت، PBoC برای بدست آوردن تغییر نرخ بهره تهاجمی با توجه به چگونگی اقتصاد چین، چیره می شود.

علاوه بر نرخ بهره، PBoC همچنین توانایی تنظیم نیاز نسبت سپرده (RRR) به بانکها را در انبارسیاست پولی خود دارد.

شما می بینید، RRR به میزان پول نقدی که بانک های چینیدر اختیار دارند، اشاره دارد. با تغییر نسبت، PBoC قادر به کنترل مقدار پول در گردش و حفظ تورم در سطوح هدف خود می باشد.

شناختن CNY

يوان واحد اصلی ارز مدرن چيني يا رينينبو است. اگر شما به طور مداوم بین یوان و رینمبین گیج می شوید، درست همانطور که دکتر پپسلو اغلب نمک و شکر را برای قهوه صبحانه خود اشتباه استفاده می کند، باید به یادداشته باشید که اصطلاح رینمینبوی نام رسمی ارز چین است، در حالی که یوآن به واحد واقعی ان اشاره دارد.

گرچه چین در حال اصلاح سیاست های ارزشی خود است، یوآن همچنان با دلار آمریکا مواجه است.

این به این معنی است که اگر دلار یورو افزایش یا کاهش یابد، یوان نیز به همان ترتیب تخت تاثیر قرار می گیرد. به همین ترتیب، CNY یکی از ارزهای معمول معامله در بازار فارکس نیست.

یکی از مشکلاتی که در این رابطه وجود دارد این است که باعث ایجاد تنش بین چین و ایالات متحده شده است، که نزدیک به نامگذاری چین به عنوان متغیر ارزشی است.

از آنجائیکه یوآن کم اهمیت است، haters می گویند که به چین مزیت تجاری منصفانه را می دهد و عامل اصلی رشد چین است.

با این حال، به اعتبار چین، در سال های اخیر به طور پیوسته کاهش سود یوان را سبب شده است. آنها این کار را با کاهش تولید اوراق قرضه CNY در هنگ کنگ انجام داده اند.

کلمه در خیابان این است که بازیکنان مالی بزرگ نمی توانند منتظر بمانند تا پول نقد خود را به یوآن تغییر دهند ودر سرمایه گذاری در دارایی های CNY شرکت کنند.

شاخص های اقتصادی مهم برای CNY

تولید ناخالص داخلی – این رقم به عنوان کارت گزارش اقتصادی چین عمل می کند، زیرا نشان دهنده این است که چقدر اقتصاد آنها افزایش یافته یا به امضا رسیده. (اما در گذشته سابق و تقریبا دو رقمی هم بوده است). این به طور معمول در مقایسه با سه ماهه سال گذشته، به صورت سه ماهه گزارش شده است.

CPI – PBoC چشم انداز دقیق را در گزارش CPI چین نشان می دهد، زیرا نشان دهنده میزان قیمت ها در طی یک دوره زمانی خاص چگونه است. اگر قرائت سالانه CPI فراتر از سطوح هدف دولت چین باشد یا ختم شود، PBoC می تواند از سیاست های پولی خود در تصمیم گیری بعدی خود استفاده کند.

تعادل تجارت – بخش بزرگی از اقتصاد چین از تجارت بین المللی تشکیل شده است، که به این معنی است که تعادل تجاری معمولا شاخص اصلی رشد است.

تصمیم گیری نرخ بهره PBoC – همانطور که قبلا ذکر شد، PBoC بدنبال تغییر سیاست های تهاجمی پولی در هر زمانی که احساس می کند که اقتصاد چین بیش از حد گرم و پر رونق است یا اگر به محرک های بیشتر نیاز دارد، می باشد.

بازرگانی گزارش های اقتصادی چین

حتی اگر یوان یک ارز معمولی معامله نیست، این بدان معنا نیست که شما نمیتوانید از آن دسته از انتشارات اقتصادی چین استفاده کنید!

از آنجایی که اقتصاد چین بسیار متضاد است، وقایع اقتصادی آن به احتمال زیاد به کشورهایی وابسته هستند که با آنها مرتبط می باشد. یکی از این ها استرالیا است.

چین بزرگترین شریک تجاری استرالیا است، و این دو کشور هر ساله تقریبا 100 میلیارد دلار از محصولات را مبادله می کنند.

با این وجود، داده های اقتصاد چین منتشر شده تمایل دارند تا دلار استرالیا را بیشتر در میان جفت ارز اصلی تاثیر بگذارند.

داده های اقتصادی قوی از چین به طور معمول نشان می دهد که تقاضای چینی برای کالاهای استرالیا می تواند افزایش یابد در حالی که داده های ضعیف چین می تواند در رکود تجارت در استرالیا اشاره کند.

البته، چون چین در حال حاضر بزرگترین اقتصاد جهان در کنار عمو سام است، وضعیت اقتصادی آن نیز تأثیر زیادی بر احساسات ریسک دارد.

این بدان معنی است که کاهش رشد در چین می تواند اشتهای معامله گران را برای ریسک و ارزهای باالتر کاهش دهد، زیرا آنها نگران تاثیرات بالقوه این افت در اقتصاد جهانی هستند.

از سوی دیگر، رونق اقتصادی در چین می تواند برای ریسک مثبت برای شرکت کنندگان در این بازار باشد چرا که امضایی است بر رشد اقتصاد جهانی.

تاکتیک تجارت

اگر شما انچنان که مراقب قاتل comdoll Happy Pip بودید مراقب دلار استرالیا هستید، قطعا باید تقویم خود را برای انتشار اقتصادی چین و بیانیه های PBoC علامت گذری کنید.

در اغلب موارد، انتظار بهتر داشتن از ارقام اقتصادی چین منجر به افزایش AUD / USD یا AUD / JPY است، در حالی که نتایج ضعیف تر از انتظار منجر به تحریک Aussie به سمت منفی می شود.

تصمیم گیری های نرخ های PBoC کمی پیچیده تر است، زیرا اینها به اعتقادات بازار بستگی دارد، بنابراین بهتر است که تکالیف خود را انجام داده و مقالات تحلیل های مالی فارکس را که در حلقه هستند، را بخوانید!

نقشه کشور چین به زبان فارسی نام وزیر کشور چین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا