آموزشقیمت گذاری آپشن

بازبینی شرایط عمومی

هنگامی که شروع به یادگیری آپشن ها کرده اید درک و فهمیدن شرایط پایه ای و اساسی قیمت گذاری آپشن بسیار کمک کننده است

بازبینی شرایط عمومی

هنگامی که شروع به یادگیری آپشن ها کرده اید، درک و فهمیدن شرایط پایه ای و اساسی قیمت گذاری آپشن بسیار کمک کننده است. در اینجا چند نمونه از اصطلاحات پایه ای آپشن را بررسی می کنیم که در طول آموزش از آن ها استفاده خواهیم کرد.

آپشن های آمریکایی American Options: آپشن هایی که میتوانند در هر سطحی در طول زمان قرار داد اجرا شوند. بیشتر آپشن هایی که در صرافی ها ترید می شود از نوع American Options هستند.

آپشن At-the-Money: آپشنی که قیمت انجام گزینه ی آن با قیمت بازار اوراق بهادر پایه برابر است.

آپشن Call: گزینه ای است که به خریدار حق خرید اوراق بهادر پایه را در یک قیمت خاص برای یک دوره مشخص زمانی می دهد.

آپشن Contract: آپشنی که نشان دهنده 100 سهم از سهام اساسی است.

استراتژی خرید پوششی Covered Call: یک استراتژی آپشن است که فروشنده ی قرار داد خرید، اوراق بهادرپایه را بر اساس هر سهم پایه خریداری می کند.

فروشنده پوششی Covered Writer: فروشنده آپشن که دارای اوراق بهادر پایه ی آپشن، به عنوان محافظی در برابر آپشن است.

تاریخ Date: تاریخی که در آن یک آپشن خاتمه می یابد. اکثریت آپشن ها در سومین جمعه ی ماه می در پایان روز تجاری در 4:00 p.m. پایان می یابند.

مشتق Derivation: یک محصول سرمایه گذاری است که ارزش آن از یک دارایی اساسی مشتق می شود. آپشن ها مشتقات هستند.

اجرای اولیه Early Exercise: اجرای یک آپشن قبلا از تاریخ انقضای آن. Early Exercise می تواند همراه با American Options رخ دهد.

آپشن های اروپایی European Options: آپشنی است که تنها می تواند در یک دوره زمانی مشخص درست قبل از تاریخ انقضای آن مورد استفاده قرار گیرد.

خریدار Holder: سرمایه گذاری که آپشن ها را خریداری می کند و سبب سود به فروشنده writerمی شود.

آپشن in-the-Money: یک آپشن که ارزش ذاتی دارد. یک قرار داد خرید درصورتی in-the-Money در نظر گرفته می شود که قیمت دارایی پایه بالاتر از قیمت انجام گزینه باشد.

پیش بینی بلند مدت سهام اورق قرضه Long-term Equity Anticipation Securities: LEAPS آپشن های معاملاتی عمومی هستند که تاریخ انقضایی بیش از یک سال دارند.

قرارداد اختیار معامله پذیرفته شده Listed Option: یک قرار داد خرید و یا فروش که در صرافی های آپشن ترید می شود. شرایط آپشن، از جمله قیمت انجام گزینه و تاریخ انقضا، توسط صرافی تعیین می شود.

آپشن برهنه Naked Option : یک موقعیت آپشن که فروشنده ی آپشن در اوراق بهادر پایه دارای موقعیت جایگزینی نیست. بدین ترتیب بدون حفاظت در برابر قیمت های نامطلوب حرکت می کند.

نرخ قرارداد Open interest : تعداد کل قراردادهای برجسته آپشن در بازار ارز در یک روز خاص.

آپشن Option: مشتقات مالی هستند که به خریدار حق، و نه تعهد، خرید یا فروش یک مقدار ثابت از یک دارایی یا دارایی دیگر با قیمت توافق شده (قیمت انجام گزینه) در تاریخ یا قبل از یک تاریخ مشخص، می دهد.

آپشن Out-of-the-Money: یک گزینه بدون مقدار ذاتی است که اگر در آن روز منقضی شود، بی ارزش خواهد بود. یک آپشن

خرید زمانی out-of-the-money است که قیمت انجام گزینه ی آن بالاتر از قیمت اوراق بهادر پایه است.

فرا گیشه ای Over-the-Counter: آپشنی که در صرافی ها ترید نمی شود. این آپشن هیچ تاریخ انقضا و یا قیمت انجام گزینه ی مشخصی ندارد.

حق صرافی Premium: هزینه ی کل آپشن. خریدار آپشن به فروشنده آپشن Premium را در صرافی برای برای حق، اما نه تعهد، به استفاده از آپشن می پردازد. به طور کلی، Premium آپشن ارزش ذاتی و ارزش زمانی آن است.

فروش Put: یک گزینه که به خریدار حق خرید و فروش اوراق بهادر پایه ای را در یک قیمت خاص برای مدت مشخص شده می دهد.

قیمت انجام گزینه Strike Price: قیمت توافق شده ای که آپشن بر اسا آن اجرا می شود. قیمت انجام گزینه برای قرار داد خرید، قیمتی است که میتوان اوراق بهادر را در آن قیمت خرید. قیمت انجام گزینه برای قرار داد فروش، قیمتی است که میتوان اوراق بهادر را در آن قیمت فروخت. گاهی اوقات قیمت انجام گزینه به نام exercise price نیز شناخته می شود.

شرایط Terms: مجموعه ای از شرایط قرار داد که قیمت انجام گزینه، تاریخ انقضا و اوراق بهادر پایه ای را تعریف می کند.

امنیت پایه Underlying Security- امنیت که برای یک گزینه مورد خرید یا فروش قرار می گیرد.

فروشنده Writer: سرمایه گذاری که آپشن را به فروش می رساند و حق صرافی را از خریداران دریافت می کند. اگر خریدار تصمیم به استفاده از آپشن را داشته باشد، فروشندگان متعهد به خرید و یا فروش هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا