آموزشارزهای دیجیتاللیست دیجیتال ارزها

اِن ای ام (NEM) چیست؟

ارز دیجیتال برای قدرتمند کردن اقتصاد بلاک چین

ارز دیجیتال اِن ای ام (NEM) چیست؟

 اِن ای ام (New Economy Movement – NEM) یک راه حل درجه سازمانی برای قدرتمند کردن اقتصاد بلوک چین است. این سیستم در ابتدا به عنوان fork برای NEM تعیین شده بود و سپس جامعه ی آن تصمیم گرفت که یک کد کاملا جدید با نسخه ی آلفا، در تاریخ 31 مارچ 2015 منتشر کند.

این پلتفرم اخیرا درC++ بازنویسی شده است و در 2018 به عنوان Catapult عرضه خواهد شد.

سیستم مالی هوشمند

بلوک چین NEM به آنچه که سیستم مالی هوشمند نامیده می شود، قدرت می دهد. این سیستم عنوان راه حلی، باز و منعطف در بلوک چین، در جهت استفاده ازتعداد نامحدود، ایجاد شده است.

بلوک چین امن است و معاملات توسط شبکه ی جهانی از گره ها که در NEM اجرا می شوند، پردازش می شود و از شبکه به عنوان یک دروازه APIاستفاده می شود.

این به این معنی است که توسعه دهندگانی به دنبال ایجاد برنامه های مبتنی بر بلوک چین هستند نیازی به اجرای نرم افزار خاص NEM ندارند زیرا تمام قابلیت های NEM با دسترسی به تماس های API در دسترس است. این امر اجازه ی انعطاف پذیری زیادی در مورد طراحی سیستم و استفاده ی برنامه های مختلف از شبکه NEM را میدهد.

برنامه ها می توانند به طور مستقیم به API NEM دسترسی داشته باشند، علاوه بر ایجاد درخواست های NEM به سرور جداگانه دسترسی پیدا کنند یا سرور های موجود را می توان برای استفاده از NEM در پس زمینه سازگار کنند.

توسعه دهندگان آدرس های NEM را که به عنوان ظروف برای دارایی عمل می کنند و می توانند در طول زمان به روز شوند و تغییر پیدا کنند، تعریف می کنند. از آنجا که تمامی قابلیت های NEM از طریق API NEM قابل دسترسی است، هر کسی می تواند هر نوع سیستمی را که روی آن قرار دارد ایجاد کند و آن را به راحتی به بلوک های NEM بسپارد.

اثبات اهمیت و برداشت محصول

بلوک چین NEM یک الگوریتم اثبات اهمیت (متضاد با Proof-of-Work بیت کوین یا Pivx-proof-of-Stake) است که برای به دست آوردن اجماع از طریق یک فرآیند که مشوق مشارکت فعال در شبکه است، استفاده می کند و باعث می شود یک شبکه غیر متمرکز و سریع از گره ها را به وجود آورد.

هر گره یک امتیاز دارد که مشخص کننده ی مقدار برداشت است. بخشی از این سیستم با استفاده از سکه های واگذار شده کار می کند:

هنگامی که سکه ها را در کیف پول خود قرار می دهید، آنها به عنوان سکه های واگذار نشده عمل می کنند. با گذشت زمان، سکه های شما شروع به جفت کردن یا شمارش نسبت به اهمیت حساب کاربری شما می کنند. به منظور واجد شرایط بودن برای امتیاز دهی اهمیت، حسابتان باید دارای حداقل 10،000 XEM باشد.

علاوه بر ردیابی واگذاری، نمودار معامله شبکه NEM به طور مداوم تجزیه و تحلیل می شود تا اطالاعات را در مورد اینکه کدام گره ها مشارکت می کنند و کدام یک از آنها مشارکتی ندارند، تحلیل می کند.

فرایند حراست و معیارهای تراکنش، نمره اهمیت برای هر گره را به وجود می آورند و این نمرات برای اندازه گیری احتمال گره گیری XEM شما مورد استفاده قرار می گیرد.

در برخی از سیستم های مانند بیت کوین، بلوک های در حال استخراج و گره های در حال اجرای شبکه از یکدیگر مجزا هستند.

در سیستم NEM، یک گره برای ایمن سازی شبکه و جمع آوری سکه ها با استفاده از یک نرم افزار به اجرا در می آید، انگیزه دادن به اجرای یک گره کامل که منجر به عدم تمرکز بیشتر در طول زمان میشود سبب برداشت سودآور تر می شود.

دیگر ویژگی های بلوک چین

NEM از یک نسخه سفارشی از الگوریتم Eigentrust ++ استفاده میکند که از یک سیستم « reputation» برای اجرای گره های شبکه استفاده می کند. اساسا هر گره اطلاعاتی را که از دیگر گره ها دریافت می کند (بلوک های جدید، معاملات و …) ردیابی می کند و سپس این اطلاعات را تایید می کند.

اگر اطلاعات تایید شود، شهرت گره ارائه شده افزایش می یابد و اگر اطلاعات بد باشد شهرت کاهش می یابد. اعتبار تمام گره ها در اطراف شبکه منتقل می شود و در هر گره به روز می شود.

نتیجه؛ NEM یک سیستم واقعا شگفت انگیز را ارائه می دهد که وعده می دهد که یک بازیکن مهم در اقتصاد آینده ای است که در حال ساخت آن است.

سهولت توسعه، انعطاف پذیری و سیستم PoI منحصر به فرد، NEM را به یک پلت فرم بسیار جذاب برای هر توسعه دهنده یا شرکتی که به دنبال ساخت یک راه حل در بلوک چین است، تبدیل کردهو با گذشت زمان، من فکر می کنم شاهد پروژه های جالب و جالب بیشتری خواهیم بود که بر روی NEM ساخته می شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا