آموزشارزهای دیجیتاللیست دیجیتال ارزها

پیو ایکس (PIVX) چیست؟

ارز دیجیتال امن و مبنی بر اثبات سهام

پیو ایکس (PIVX) چیست؟

پیو ایکس – PIVX یا Private Instant Verified Transaction (تراکنش تایید شده ی امن و سریع) ، ارز دیجیتال امن و مبنی بر اثبات سهام است که از fork ارز دیجیتال Dash ایجاد شده است. هدف اصلی PIVX تمرکز بر رفتار اجتماعی و پروژه ی غیر مترکز از تکنولوژی خود برای پیش بینی انتخاب و اجرای آن هاست.

همانطور که از نام آن پیداست، PIVX قصد دارد تا ارز دیجیتال امن و راحتی برای استفاده ی روزانه بسازد. برای دستیابی به این هدف بیشترین تمرکز بر کاهش زمان و هزینه ی تراکنش ها در عین نگه داشتن حریم خصوصی و امنیت است.

انجمن PIVX با جمعیت فعال در تمام پلت فرم های چت (Discord، Reddit، BitcoinTalk و غیره) و همچنین نقشه راه عمومی و منابع زیادی برای سرمایه گذاران علاقه مند و اعضای جامعه برای یادگیری در مورد تکنولوژی، بسیار پر جنب و جوش و جهانی است.

تیم اصلی از تمام افرادی که علاقه به تلاش و سپری کردن زمانشان برای توسعه ی این پلتفرم را دارند استقبال میکند.
PIVX در تاریخ 13-ژانویه 2016 توسط دو عضو از جامعه ی DASH راه اندازی شد.

توسعه دهندگان DASH را تحسین می کردند اما تمایل داشتند سیستم متفاوتی را امتحان کنند و به همین دلیل به سمت یک سیستم مبنی بر اثبات سهام و کاملا متضاد با سیستم اثبات کار در DASH حرکت کردند.

آنها حریم خصوصی را به عنوان جزء حیاتی از تبادلات روزانه دیدند و از ترکیب “پول نقد دیجیتالی” DASH استفاده کردند که اولویت پرداخت سریع و ارزان را با حفظ حریم خصوصی و ناشناس بودن بیشتر می کند.

فروش و کیف پول

به عنوان سکه ای که بر روی پول نقد دیجیتال تمرکز دارد، توجه زیادی به کیف پول PIVX است که به کاربران اجازه می دهد آن را بر روی تلفن های همراه خود داشته باشند و به راحتی برای خرید در فروشگاه ها و جا به جایی با سایر کاربران استفاده کنند.

تیم PIVX وعده داده است تا این کیف پول سریع، امن، منعطف و راحت باشد. این کیف در 1 آگوست 2017 برای سیستم عامل های اندروید و نسخه ی IOS آن در انتهای سال 2017 وارد بازار شد.

این کیف پول مجهز به اقدامات امنیتی مانند احراز هویت دو عامل و همچنین Universal 2-Factor، که از یک dongle سخت افزاری برای ارائه یک لایه امنیتی اضافی هنگام دسترسی به وجوه خود، استفاده می کند.

تیم PIVX میخواهد که شما این کیف پول را مانند بانک خود بدانید که از این طریق آن ها می توانند به شما برای نگهداری و مدیریت سرمایه در عین امنیت کامل، کمک کنند.

کیف پول PIVX دارای توانایی ایجاد توافقنامه های سپرده با سایر کاربران است، که کاربران را قادر می سازد تا از کیف پول برای خرید کالا و خدمات به صورت مستقیم و امن استفاده کنند. که سبب میشود نه تنها محلی برای ذخیره ی دارایی، بلکه بازاری همتا به همتا و پردازنده ی تراکنشات مانند PayPal باشد.

تامین و پایداری سکه

شبکه PIVX اجازه تولید سالانه ی 2.6 میلیون توکن PIVX را می دهد. فقدان حداکثر عرضه ی سکه، عملکرد PIVX را شبیه به یک ارز سنتی می کند، چرا که تورم سیستم را تشویق به استفاده روزانه و جلوگیری از ذخیره میکند.

در حالی که عرضه سکه به طور نامحدودی رشد می کند، یک “سرمایه کم” وجود دارد که نرخ تورم ناشی از سوزاندن هزینه های معامله را بر اساس سطح ترافیک شبکه کاهش می دهد.

هنگامی که تعداد معاملات به یک آستانه مشخص می رسد، هزینه های معامله “سوخته” می شود، به این معنی که تعدادی سکه برابر با هزینه معامله به طور دائم از گردش خارج می شود.

حریم خصوصی و امنیت

PIVX یک نسخه سفارشی از پروتکل محبوب Zerocoin را به کار میگیرد تا معاملات را بدون استفاده از آدرسهای مربوط به سکه انجام دهد. برعکس Dash و Zcash، PIVX می تواند به طور کامل ناشناس بماند و با جلو گیری از تجزیه تحلیل بلوک چین از آشکار شدن فرستنده و گیرنده خود داری کند.

این نسخه داخلی Zerocoin معاملات کوچکتر و سریعتر را نسبت به نسخه ی اصلی libzerocoin که توسط سکه های دیگر استفاده می شود و به آنها حریم خصوصی که معمولا با هزینه های معامله اضافه شده و کاهش سرعت همراه است را تولید می کند.

در این نسخه ی داخلی مکانیسمی برای ساخت خودکار سکه های ناشناس اضافه کرده اند، که اطمینان می دهد که همیشه سکه های ناشناس به اندازه کافی وجود دارند تا امنیت شبکه را حفظ و خصوصی نگه دارند.

با استفاده از آنچه جامعه PIVX، SwiftX می خواند، معاملات تقریبا فوری و سکه ها چند ثانیه پس از ارسال قابل استفاده هستند. با زمان بلوک 60 ثانیه و یک شبکه جهانی Masternodes که به طور مداوم معاملات را تایید می کند،هدف PIVX دستیابی به سرعت و امنیت است.

نتیجه گیری؛ PIVX سکه ای با هدف حفظ حریم خصوصی و جایگزین برای پول نقد است. حفظ حریم خصوصی کامل با پیاده سازی Zerocoin، معاملات فوری و ارزان قیمت به لطف SwiftX، و بازگشت سرمایه شما از طریق staking ، فاکتور هایی هستند که PIVX را به سکه ای محکم تبدیل کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا