آموزشراهنمای ابتدایی قرارداد آتی

راهنمای ترید قرار داد های آتی E-mini برای مبتدی ها

امکان خرید و فروش قدرت کلی یک شاخص نقد را بدون نیاز به داشتن هر سهام می دهد

راهنمای ترید قرار داد های آتی E-mini برای مبتدی ها

E-mini چیست؟

e-mini یک قرارداد آتی الکترونیکی است که نشان دهنده یک مقدار از ارزش یک قرارداد آتی استاندارد مربوطه است. بورس کالای شیکاگو (CME) اولین محصول e-mini را در 9 سپتامبر 1997 زمانی که e-mini S & P 500 را راه اندازی کرد، معرفی کرد. این پسر عموی کوچکتر S & P 500 شرکت کننده های بیشتری را به بازارهای آتی سهام را تشویق کرد زیرا یک پنجم مبلغ کامل قرارداد را ترید می کند و از این جهت برای سرمایه گذاران و تریدر ها بسیار مقرون به صرفه است.

به عنوان قراردادهای آتی، e-minis ها نشان دهنده توافق برای خرید و فروش ارزش نقدی قرارداد اساسی در یک تاریخ مشخص در آینده است. اندازه هر قرارداد با مقدار معین شده توسط قیمت قرارداد اساسی تعیین می شود. به عنوان مثال، e-mini S & P 500 دارای ارزش قرارداد 50 دلار برابر ارزش شاخص S & P 500 است. اگر S & P 500 در 2580 معامله شود، ارزش قرارداد 129000 $ (5080 × 2،580 دلار) خواهد بود. همانند سهام، ارزش قرارداد در طول جلسه معاملاتی در پاسخ به رویدادهای اقتصادی و فعالیت های بازار تغییر می کند.

انواع E-mini

در حالی که تا کنون e-mini S & P 500 محبوب ترین قرارداد است، مینی های الکترونیکی دیگری نیز در دسترس هستند که طیف وسیعی از محصولات از جمله شاخص ها، فلزات، فارکس و کالاها را پوشش می دهند. با این حال، به طور کلی، هنگامی که سرمایه گذاران و تریدرها در مورد e-minis بحث می کنند، معمولا به قراردادهای آتی شاخص سهام الکترونیکی e-mini و به ویژه e-mini S & P 500 می پردازند.

شاخص سهام یک شاخص آماری است که نشان دهنده ارزش ترکیب شده از یک گروه سهام انتخاب شده است. برای مثال S & P 500 یک شاخص است که شامل 500 سهام برای اندازه بازار، نقدینگی و گروه صنعتی است. از سوی دیگر میانگین صنعتی Dow Jones (DJIA) شاخصی است که از 30 شرکت بزرگ و تاثیر گذار در ایالات متحده تشکیل شده است.
شاخص آتی سهام به تریدر ها امکان خرید و فروش قدرت کلی یک شاخص نقد را بدون نیاز به داشتن هر سهام می دهد و آنها را به یک ابزار معاملاتی تبدیل می کند. هر شاخص سهام در آینده چندین شاخص اساسی نقدینگی را شامل می شود و چون آنها بر اساس کالای ملموس مانند ذرت یا گندم نیست، آنها همیشه پول نقد را پرداخت می کنند.

قیمت گذاری روزانه برای e-minis ها اساسا همانند قرارداد به صورت منظم است، هرچند ممکن است به دلیل گرد کردن (به علت اختلاف در اندازه های کوچک بین قراردادهای e-mini و قراردادهای کامل) کمی با یکدیگر اختلاف داشته باشند. یک موقعیت با پنج قرارداد آتی e-mini S & P 500 که هر یک از آنها در یک پنجم اندازه ی ارزش قرارداد ترید م شوند، ارزش مالی مشابه مانند یک قرارداد کامل در همان ماه دارند.

محبوب ترین قراردادهای آتی سهام الکترونیکی e-mini عبارتند از:

• E-mini S&P 500 (ES)
• E-mini NASDAQ-100 (NQ)
• E-mini Dow (YM)
• E-mini Russell 2000 (RTY)

تمامی این قراردادها بر روی پلت فرم الکترونیکی CME Globex ترید می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا