آموزشآموزش فارکسترم تابستانی

خلاصه تئوری موج Elliott

جمع بندی مطالب

خلاصه تئوری موج Elliott

در اینجا خلاصه ای از آنچه که ما در رابطه با نظریه موج الیوت پوشش داده ایم را می بینیم. امواج Elliott فراکتال هستند. هر موج از قسمت  هایی تشکیل شده است، که هر کدام یک کپی مشابه از کل هستند.

ریاضیدانان مایلند این ویژگی را “خود-شباهتی” بنامند. روند بازار در یک الگوی 5-3 موجی حرکت می کند. اولین الگوی پنج موجی، موج Impulse نامیده می شود.

یکی از سه موج Impulse (1، 3، یا 5) همیشه گسترش خواهد یافت. موج 3 معمولا گسترش یافته است. الگوی دوم 3 موجی، موج اصلاحی نامیده می شود.

حروف A، B و C به جای اعداد برای ردیابی اصلاح (Correction) استفاده می شود. امواج 1، 3 و 5 از یک الگوی Impulse 5 موجی کوچکتر تشکیل شده است در حالی که موج 2 و 4 از الگوی اصلاح کننده کوچکتر 3 موجی تشکیل شده است.

21 نوع الگوی اصلاح وجود دارد، اما آنها فقط از سه فرم بسیار ساده و آسان تشکیل شده اند. سه الگوی موج اصلاحی اساسی، Zig-Zags ،Flats و Triangles هستند.  سه قانون اصلی در هنگام نشانه گذاری امواج در تئوری الیوت سه قانون وجود دارد.

قانون شماره 1: موج 3 هرگز نمی تواند کوتاه ترین موج Impulse باشد.

قانون شماره 2: موج 2 هرگز نمیتواند فراتر از شروع موج 1 برود.

قانون شماره 3: موج 4 هرگز نمی تواند در منطقه قیمت یکسان به عنوان موج 1 عبور کند. اگر شما با سختگیری کافی به یک نمودار نگاه کنید، خواهید دید که بازار واقعا در دامنه ی امواج حرکت می کند.

چون بازار فارکس هیچگاه با یک الگوی ایده آل حرکت نمی کند و چندین و چند ساعت تمرین آنالیز امواج ، قبل از اینکه شما با تئوری الیوت احساس راحتی کنید نیاز دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا