ثروتمندانخانواده ثروتمندسرمایه گذاری

خانواده کارگیل – The Cargill Family

خانواده کارگیل

ویلیام کارگیل، شرکت کارگیل را در سال 1965، به عنوان یک شرکت کوچک ذخیره سازی حبوبات تاسیس کرد. امروزه، این شرکت با 120 میلیار دلار درآمد و 130 هزار کارمند در 63 کشور، بزرگترین شرکت خصوصی جهان است.

خانواده ی کارگیل صاحب 88 درصد از سهام این شرکت هستند، اما ثروت آن ها بعد از چهار نسل کمی کاهش یافته است. قسمتی از سهام به پسر او آستین که دو فرزندش را در سال 2006 از دست داد، رسید. مارگارت، دختر آستین، شش سهم خود از شرکت را به خیریه اختصاص داد.

جیمز، پسر آستین، ثروت خود را به سه فرزندش: جیمز کارگیل، آستن کارگیل و ماریان لیبمان سپرد که هر کدام یک هجدهم از سهام شرکت را دارند. تنها شرکت خصوصی که از کمپانی Koch Industries ارزشمند تر است شرکت Cargill است که توسط William Wallace Cargill در سال 1865 تاسیس شده است.

88 درصد از این شرکت متعلق به خانواده ی Cargill است . این خانواده بیش از هر خانواده ی بیلیونر دیگری در جهان شناخته شده هستند. سمت دیگر این خانواده از فرزندان دختر William Wallace که با John MacMillanازدواج کرد می آید.

پسرش Cargill MacMillan Sr در سال 1968 فوت کرد. سه فرزندش Whitney MacMillan ، Cargill MacMillan و Pauline MacMillan نیز عضو Forbes 400 هستند و یک نهم از سهام خانواده را دارند.

در همین حال برادر Cargill، John MacMillan سه فرزند به نام Marion، John و Whitneyداشت. Marion یک نهم از سهام شرکت را دارد و دو برادرش در سال های 2006 و 2008 فوت کردند. ثروت خانوادگی بین فرزندان آن ها تقسیم می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا