ثروتمندانسرمایه گذاریمیلیاردر

کارلوس اسلیم – Carlos Slim Helu

کارلوس اسلیم (Carlos Slim Helu)

کارلوس اسلیم (Carlos Slim Helu) بر پایه ی رتبه بندی مجله ی فوربز در سال 2016، چهارمین فرد ثروتمند دنیا شناخته شد. او در طول سال های 2010 تا 2013 او در رتبه ی اول این فهرست قرار داشت.

کارلوس اسلیم بنیان گذار کمپانی چند جانبه ی Grupo Carso است که تقریبا 40% از ارزش سهام در بورس کشور مکزیک را کنترل می کند. او این امپراتوری را به کمک پسرانش مدیریت می کند.

16 میلیار دلار از سرمایه ی ثروتمند ترین فرد مکزیک، کارلوس اسلیم، به دلیل برخی از برنامه های دونالد ترامپ کاهش پیدا کرد.

هنگامی که دونالد ترامپ اقدام به پیشنهاد انتخابات ریاست جمهوری خود را در تاریخ 15 ژوئن 2015 کرد، ثروت سرمایه داران مخابرات مکزیک 67 میلیارد دلار بود.

به دنبال ورود ترامپ به کاخ سفید و کاهش ارز مکزیک، سرمایه ی کارلوس اسلیم به 51 بیلیون دلار کاهش پیدا کرد. یکی از سیاست های کلیدی دونالد ترامپ، مبارزه با مهاجرت های غیر قانونی، ساخت دیواری 2000 مایلی در مرز مکزیک و مجبور کردن آن ها به پرداخت هزینه ی آن که می تواند تا 21 میلیارد دلار باشد، است.

رئیس جمهور Enrique Peña Nieto، گفته است مکزیک برای ساخت دیوار پولی پرداخت نمی کند، اما این شرایط در 18 ماه گذشته، سبب کاهش ارزش ارز مکزیک، پزو، نسبت به دلار شده است.

در حال حاضر ارزش هر دلار 19.87 پزو است که نسبت به ژوئن 2015 و ارزش 15.67 بسیار بالاتر است. سرمایه ی کارلوس تا حد زیادی در کشور مکزیک گره خورده است و از این رو او در ششمین جایگاه میلیاردرهای بلومبرگ قرار گرفته است.

فعالیت آقای کارلوس اسلیم درسالهای اخیرگسترش یافته ودیگر همه انرژی خودراصرف بازار مکزیک نمی کند. وی عالاقه مند است در برزبل،اسپانیاوایالات متحده نیز فعالیت کند و اخیراً تأمین کننده گوشی های همراه اتریشی شده است.

اماشایعاتی است که بسا این مرد 77ساله درانتخابات ریاست جمهوری مکزیک شرکت کند هرچندناشناخته بودن وی ازترامپ بیشتر نیست.

هرچندآقای اسلیم در ماه دسامبراظهارداشت که وی هرگز درانتخابات کاندیدنمی شود، اما اقای the Centro de Investigacion Docencia Economicasدیویدکرو، تحلیلگرسیاسی درمکزیک در به شبکه بلومبرگ اظهار دا شت ” هیچکس اورا باور ندارد یا نمی خواهد باورنماید”.

اگرچه همانند ترامپ دربخش خصوصی است اما بدلیل ثروت افسانه ای که دارد ازفضای تبلیغاتی بیشتری برخوردار است. گرچه آقای اسلیم درماه دسامبربا آقای ترامپ که حدوداً 3 میلیارد دلار ارزش دارد ملاقات داشت ولی افکارآنها درتلاقی بود.

انتخابات ریاست جمهوری مکزیک در سال آینده برگزارخواهدشد و رئیس جمهورفعلی مجازبه شرکت درآن برای دوره دوم نیست. درژانویه نشان می دهد که آقای اسلیم El Universal نظرسنجی انجام شده توسط مورد توجه رأی دهندگان مکزیکی است.

وپیشتاز اقای عامه گرا است که قراراست ازمنطقه مکزیکی نشین ال پاسو در آمریک اAndres Manuel Lopez بازدیدکند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا