آموزشنوسان آپشن

چرا مهم است؟

هنگامی که نوسانات بالا است پریمیوم گزینه نیز نسبتا بالا خواهد بود و بالعکس

چرا مهم است؟

بی ثباتی به سادگی اندازه گیری میزان و بزرگی تغییر قیمت (به سمت بالا یا پایین) از دارایی پایه است. هنگامی که نوسانات بالا است، پریمیوم گزینه نیز نسبتا بالا خواهد بود و بالعکس. اگر شما قادر به ارزیابی میزان بی ثباتی آماری (SV) برای هر قیمت پایه ای هستید، می توانید ارزش را به یک مدل قیمت گذاری گزینه های استاندارد وارد کنید تا بتوانید ارزش بازار عادلانه این گزینه را محاسبه کنید.

تاثیر نوسانات در معاملات گزینه ها

برای تریدر های آپشن مهم است که به یاد داشته باشند تغییرات نوسانات ممکن است به هر یک از آپشن های تجاری مثبت یا منفی تاثیر بگذارد. علاوه بر این به اصطلاح ریسک و پاداش Vega، در این آموزش نیز ارتباط بین SV (همچنین به عنوان نوسانات تاریخی) و نوسانات ضمنی (IV)، از جمله نحوه محاسبه هر یک از آنها مورد بررسی قرار می گیرد. امروزه اکثر پلتفرمهای تجاری این ارقام را برای شما ارائه می دهند، اما هنوز هم مفید است که درک مفاهیم اساسی از آن ها داشته باشید.

نوسانات تاریخی و نوسانات ضمنی

یک معامله گر می تواند از نوسانات تاریخی و ضمنی استفاده کند تا بتواند ارزیابی کند که گزینه ها گران هستند (نسبت به سطوح گذشته) یا ارزان هستند. در نهایت، بررسی خواهیم کرد که آیا آپشن ها بیش از حد گران یا کم ارزش هستند. این مربوط به قیمت های نظری در مقابل قیمت های بازار است و همچنین شامل نوسانات تاریخی و ضمنی است.

آگر در ترید باینریآپشن مبتدی یا متخصص باشید، احتمالا تا حدودی با مدل Black-Scholes از قیمت گزینه ها آشنا هستید. این ابزار توسط Fisher Black و Myron Scholes در سال 1973 طراحی شده است. این مدل از تعدادی متغیر برای تعیین یک ارزش بازار عادلانه برای هر گزینه از جمله زمان انقضا، نوسانات تاریخی و قیمت انجام گزینه استفاده می کند. در عین حال، تعداد زیادی از تریدر های آپشن به ندرت زمانی را برای ارزیابی ارزش بازار یک آپشن قبل از ایجاد موقعیت آن می گذارند.

چرا ممکن است این مورد باشد؟ ا بعید به نظر می رسد که این معامله گران بدون نگاه کردن به قیمت عادلانه بازار حتی یک خودرو یا یک خانه را بخرند. این می تواند ناشی از این تصور یک معامله گر باشد که اگر ارزش دارایی پایه از قبل تعیین شده باشد،ممکن است ارزش آپشن از بین برود. با این وجود این ادراک از اهمیت تحلیل ارزش سهم، چشم پوشی می کند.

نگه داشتن نوسانات در چشم انداز در هنگام در نظر گرفتن راهبردها و قیمت های آپشن ها، به شما امکان می دهد تا ارزش گذاری نسبی را برای گزینه ها تعیین کنید. به دلیل نحوه ی عملکردی که بازار دارد، گزینه ها اغلب در حوادثی که انتظار می رود قیمت گذاری می شود. بنابراین، اگر شما در حال بررسی استراتژی های مختلف گزینه ها هستید، دانستن اینکه آیا این گزینه ها “گران” یا “ارزان” هستند یا نه، می تواند در تصمیم گیری در مورد فروش یا خرید آن ها بسیار مفید باشد. البته، ضرب المثل قدیمی که می گوید سرمایه گذاران باید در قیمت پایین بخرند و در قیمت بالا بفروشند، در معاملات آپشن ها به همان اندازه که در سایر انواع سرمایه گذاری یا تجارت صادق است، اعمال می شود.

استراتژی آپشن Greek

تجزیه و تحلیل نوسانات می تواند در انتخاب استراتژی نیز بسیار سخت باشد. هر استراتژی انتخاب دارای ارزش Greek مرتبط است که به عنوان Vega شناخته می شود (یا موقعیت Vega). همانطور که سطح تغییرات ضمنی تغییر می کند، همچنین تاثیر استراتژیک بر روی عملکرد استراتژی های مثبت Vega (از جمله استراتژی های خرید، فروش) هنگامی که سطح نوسانات معینی افزایش می یابد، بهتر عمل می کند. از سوی دیگر، استراتژی های منفی وگا (از جمله نسبت نسبت اسپرد، فروش آپش و strangles/straddles)، زمانی که نوسانات ضمنی کاهش می یابد، عملکرد بهتری دارند. البته، دانستن سطوح نوسانات معقول و چگونگی تغییر آنها ، به طور موثر برای اجرای این استراتژی ها ضروری است. هرچند قبل از اینکه ما بتوانیم آنجا را پیدا کنیم، ابتدا باید به آنچه که وگا است و چگونگی تفسیر آن نگاه کنیم.

در نهایت، در این آموزش، روش هایی را برای استفاده از نوسانات آپشن ها در ارتباط با تغییرات عمودی و افقی یا شرایطی که سطوح نوسان ناپذیری هر اعتصاب در همان ماه انقضا و در طی ماه های مختلف (به ترتیب عمودی و افقی ) بررسی می کنیم. ما این را با نگاه کردن به استفاده از نوسانات ضمنی به عنوان وسیله ای برای پیش بینی آینده جهت سهام و شاخص ها دنبال خواهیم کرد. نوسانات ضمنی به عنوان راهی برای پیش بینی قیمت از دو زاویه مفید است: اول، به عنوان یک مخالف، زمانی که نوسانات ضمنی در هر دو جهت بیش از حد حرکت است، و دوم، به عنوان نشانه ای از قیمت بالقوه حرکت، زمانی که نوسانات ضمنی، بدون هیچ دلیلی واضح، به شدت بالا می رود. معمولا وضعیت دومی اتفاق می افتد زمانی که برخی رویدادهای ناشناخته (یا به طور بالقوه شناخته شده) انتظار می رود اما مشخص نیست دقیقا چگونه آن ها بر قیمت سهام تاثیر می گذارد.

در طول این آموزش، ما بینش و راهنمایی های عملی در مورد چگونگی استفاده از این مفاهیم را ارائه خواهیم داد. در فصل بعد، نگاهی به نوسانات تاریخی خواهیم اداخت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا