آموزشآموزش فروش در بازار نزولی

ریسک های فروش استقراضی

فروش استقراضی شامل هزینه های قابل توجهی علاوه بر کمیسیون های معاملاتی معمول است

ریسک های فروش استقراضی

بر خلاف معاملات بلند مدت (به عنوان مثال، خرید سهام یا ابزارهای دیگر)، فروش استقراضی شامل هزینه های قابل توجهی علاوه بر کمیسیون های معاملاتی معمول که باید در معاملات سهام پرداخت شود، است. این هزینه ها شامل:

بهره مارجین – بهره مارجین می تواند هزینه قابل توجهی در هنگام تجارت سهام در حاشیه باشد. از آنجاییکه فروش استقراضی تنها در حساب های حاشیه ای انجام می شود، بهره قابل پرداخت در معاملات استقراضی می تواند در طول زمان، به خصوص اگر موقعیت های کوتاه مدت در طول مدت باز نگه داشته شود، افزایش یابد.

هزینه ی قرض کردن سهام – سهام هایی که قرض گرفتن آن ها به علت نرخ بهره کوتاه مدت، محدودیت شناور بودن آن ها و ی دلایل دیگر دشوار است هزینه های ” سختی قرض گرفتن ” را به صورت جداگانه دارند که می تواند بسیار قابل توجه باشد. این هزینه بر اساس نرخ سالانه ای است که می تواند از یک درصد کوچکتر از 100 درصد از ارزش تجارت استقراضی باشد و بر اساس تعداد روزهایی که تجارت استقراضی باز است، رتبه بندی می شود. این هزینه معمولا توسط کارگزار و فروشنده به حساب مشتری یا در پایان ماه پس از بسته شدن تجارت استقراضی ارزیابی می شود و اگر بزرگ باشد، می تواند سودآوری یک تجارت کوتاه و یا زیان های جدی را افزایش دهد.

سود سهام و پرداخت های دیگر – فروشنده استقراضی مسئول پرداخت سود سهام در سهام استقراضی به واحدی که سهام را قرض گرفته است. همچنین فروشنده استقراضی برای انجام پرداخت ها به دلیل رویدادهای دیگر مرتبط با سهام استقراضی، مانند تقسیم سهم، اسپین آف و مسائل سهم پاداش، که همه آنها رویدادهای غیر قابل پیش بینی است، نیز در موظف است.

جدا از همه ی این هزینه ها، ریسک های مربوط به فروش استقراضی شامل موارد زیر نیز می شوند:

ریسک های کوتاه مدت و ” buy-ins” – ممکن است سهامی با نخ بهره ی کوتاه مدت بسیار بالا گاهی اوقات زمانی که یک رشد مثبت در سهام یا بازار وسیع موجب ایجاد یك كیفیت كوتاه ایجاد می كند، قیمت را افزایش دهد. سهام قوی کوتاه مدت ” buy-ins ها” زمانی رخ می دهدند که یک کارگزار-فروشنده، موقعیت های فروش را در یک سهام دوار برای قرض کردن بسته می کند، زیرا وام دهندگان آن خواستار آن هستند. خطر ابتلا به ” buy-ins” در معرض خطر فروش اسناد به دلیل عدم پیش بینی بودن آن است و می تواند منجر به زیان های غیر منتظره برای فروشنده استقراضی شود.

ریسک های رگولاتورها – ممكن است در برخی مواقع، رگولاتور ها ممنوعیت هایی را بر فروش استقراضی در بخش خاص یا حتی در بازار گسترده ای برای جلوگیری از هراس و فشار فروش غیرمجاز ایجاد کند. چنین اقداماتی می تواند موجب افزایش ناگهانی قیمت سهام شود و موجب شده که فروشنده استقراضی را در برابر زیان های عظیمی قرار دهد.

روند مخالف بازار بلند مدت- همانطور که روند بلند مدت بازار به سمت بالا است، فروش استقراضی یک استراتژی متضادی است. بر خلاف استراتژی خرید و نگهداری، باید فرصت طلبانه و به موقع باشد.

تغییر نرخ بهره- فروش استقراضی یک نسبت سود نقدینگی به عنوان حداکثر سود د دارد که سهام می تواد به صفر برسد بنابراین محدود است، اما حداکثر ضرر از لحاظ تئوری بی نهایت است.

فروش استقراضی یک قمار است.

تاریخچه نشان داده است که به طور کلی سهام دارای حرکت رو به بالا هستند. در مدت زمان طولانی، اکثر سهام در قیمت ها قدردانی می شود. برای این موضوع، حتی اگر یک شرکت به سختی در طول سالها بهبود یابد، تورم باید تا حدودی قیمت سهام خود را به خطر بیندازد. این بدان معنی است که استقراضی شدن شرط بندی در برابر جهت کلی بازار است. بنابراین، اگر جهت به طور کلی به سمت بالا باشد، نگه داشتن یک موقعیت استقراضی برای یک دوره طولانی باز می تواند بسیار خطرناک باشد.

ضرر می تواند تا بی نهایت باشد.

هنگامی که شما از استراتژی فروش استقراضی استفاده می کنید، زیانتان می تواند بی نهایت برسد. یک فروش استقراضی زمانی که قیمت سهام افزایش می یابد و فروش سهام (از لحاظ تئوری، حداقل) در حد بالای آن محدود نمی شود می تواند موجب از دست رفتنکل سرمایه ی شما باشد. به عنوان مثال، اگر 100 دلار در هر 65 دلار به ازای هر دلار به سود خود بپردازید، اما سهام به 90 دلار افزایش می یابد، 2500 دلار از دست می دهید. از سوی دیگر، سهام نمی تواند زیر 0 برسد، بنابراین صعودی شما محدود است

فروش استقراضی شامل قرض کردن پول از دیگران است.

این به عنوان تجارت مارجین شناخته می شود. هنگام فروش استقراضی ، یک حساب حاشیه ای باز می کنید که به شما اجازه می دهد تا از شرکت سرمایه گذاری خود به عنوان وثیقه پول قرض کنید. همانطور در حاشیه خریداری می کنید ، از دست دادن کنترل ضرر ها نیزآسان است زیرا شما باید حداقل نیازهای نگهداری 25٪ را بپردازید.اگر حساب کاربری شما پایین تر از مارجین باشد، شما با یک تماس حاشیه ای مواجه خواهید شد و شما مجبور خواهید بود پول بیشتری بپردازید یا موقعیت خود را از بین ببرید.

فشار های کوتاه می توانند سود خود را از سرمایه گذاری شما بیرون بکشند.

هنگامی که قیمت سهام بالا می رود، زیان های فروشنده استقراضی بیشتر می شود، زیرا فروشندگان عجله می کنند تا سهام خود را برای پوشش موقعیت خود بپوشانند. این عجله یک تقاضای بالا برای سهام ایجاد می کند که به سرعت قیمت را بیشتر می کند. این پدیده به عنوان یک فشار کوتاه شناخته می شود. معمولا اخبار در بازار موجب فشار کوتاه می شود، اما گاهی اوقات معامله گرانی که تعداد زیادی سهام استقراضی در یک سهام دارند، تلاش می کنند که آن را تحریک کنند. به همین دلیل است که خرید سهام با نرخ بالا ایده ی خوبی است. یک فشار کوتاه راهی عالی برای از دست دادن بسیار سریع پول است.

حتی اگر درست فکر کنید، ممکن است در زمان اشتباه باشد.

آخرین و مهمترین عارضه خیلی زود بودن است. حتی اگر یک شرکت بیش از حد ارزش دارد، ممکن است تصور شود که زمان آن رسیده است. در عین حال، شما نسبت به نرخ و مارجین کال به آسیب پذیر هستید. آکادمیک و معامله گران به طور یکسان برای سال ها تلاش کرده اند تا توضیحاتی را درباره اینکه چرا قیمت بازار سهام از ارزش ذاتی آن متفاوت است، ارائه دهند. آنها هنوز به دنبال مدل هایی هستند که همیشه کار می کنند و احتمالا هرگز آن را پیدا نخواهند بود.

به عنوان مثال، حباب dotcom را به یاد بیاورید. مطمئنا، اگر شما در ابتدای سال 2000 در بازار بودید، می توانستید قتل کنید، اما بسیاری معتقد بودند که حتی یک سال پیش نیز سهام شدید در معرض این اتفاث بود. حالا اگر در سال 1999 Nasdaq را استقراضی کرده بودید در حال حاضر در نواخانه بودید! این زمانی بود که Nasdaq 86 درصد افزایش پیدا کرد، اگر چه دو سوم سهام کاهش یافت. این بر خلاف باور عمومی است که ارزیابی های قبل از سال 1999 دقیقا منعکس شده از Nasdaq است. با این حال، تنها سه سال بعد در سال 2002، Nasdaq به سطح 1999 بازگشت.

حرکت خیلی وسیع یک چیز خنده دار است. چه در فیزیک و چه در بازار سهام، چیزی است که شما نمی خواهید در مقابل آن ایستادگی کنید. تمام چیزی که احتیاج دارد یک فروش استقراضی اشتباه است تا شما را به کشتن دهد. همانطور که از جلو یکگروه گاو در حال فرار نمی پرید، در برابر روند سهام رود مبارزه نکنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا