آموزشراهنمای ابتدایی قرارداد آتی

حجم چیست؟

حجم اشاره به تعداد سهام یا قراردادهایی که در طی یک دوره معین معامله می شود دارد

حجم و نوسان

حجم چیست؟

حجم اشاره به تعداد سهام یا قراردادهایی که در طی یک دوره معین معامله می شود، دارد. متوسط حجم روزانه، تعداد سهام یا قراردادهایی است که به طور میانگین در یک دوره زمانی معین معامله می شوند. بسیاری از قراردادهای آتی e-mini تحت حجم زیاد معامله می شوند. ES بسته را با بیش از 1.4 میلیون قرارداد روزانه به طور میانگین معامله می کند. معنی حجم قوی برای تریدر ها به معنی نقدینگی خوب، اطمینان از پر شدن سفارش ها ، حداقل لغزش و عدم تاثیر قابل ملاحظه ای بر قیمت است.

نوسان چیست؟

از سوی دیگر نوسان، اندازه و سرعتی را که قیمت در آن به بالا و پایین حرکت می کند اندازه می گیرید. هنگامی که یک ابزار معاملاتی نوسان را تجربه می کند، این فرصت را برای سرمایه گذاران و تریدر ها فراهم می آورد تا از تغییر قیمت ها سود ببرند. در صورت عدم تغییر قیمت ها، نمیتوانید سود ببرید.

یک نگاه سریع به اندازه نسبی میله های قیمت نشانگر میزان نوسانات است. میله های کوچکتر نشان دهنده کاهش نوسان و میله های بزرگتر نشان دهنده افزایش نوسان است. برای اندازه گیری دقیق نوسانات، می توانید از شاخص های تکنیکال مانند محدوده True Range، Bollinger Bands و شاخص نوسان Chaikin استفاده کنید. دانستن مقدار حرکت قیمت ها در نشست های معاملاتی برای تعیین اهداف سود معقول و سطوح توقف ضرر امر مهمی است. به عنوان مثال، اگر میانگین نوسان قیمت روزانه در یک قرارداد پنج پیپ باشد، تعیین هدف روزانه 20 پیپ غیر واقعی خواهد بود.

حجم و نوسانات ویژگی های مهمی از e-minis هستند، زیرا این دو عامل به ایجاد فرصت های تجاری سودآور کمک می کنند. از آنجائیکه قراردادهای آتی سهام الکترونیکی e-mini تقریبا در تمام مبادلات الکترونیک فعالیت می کند، این قراردادها برای معامله گران در سراسر جهان جذاب هستند. با این حال، زمان هایی در روز است که حجم و نوسانات بیشتری وجود دارد. نمودار زیر یک نمودار پنج دقیقه ای از قرارداد ES را نشان می دهد.

به زمان هایی که هر دو حجم و نوسانات بیشترین همبستگی را با جلسه معاملاتی بازار سهام ایالات متحده به طور منظم دارند، توجه داشته باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا