آموزشآموزش فارکسابتدایی

الگو های پایه کندل استیک ژاپنی

شکل ها و الگو هایی که باید با آن آشنا بشویم

الگو های پایه شمع ژاپنی

Spinning top

شمع های ژاپنی با سایه بلند بالا، سایه های طولانی پایین و بدنه های واقعی کوچک، Spinning top نامیده می شوند. رنگ بدن واقعی بسیار مهم نیست. الگوی نشان دهنده عدم تصمیم گیری بین خریداران و فروشندگان است.

الگو های پایه کندل استیک ژاپنی کندل استیک چیست

بدن واقعی کوچک (چه توخالی چه پر) حرکت کوچکی از باز تا بسته شدن را نشان می دهد و سایه ها نشان می دهند که هر دو جبهه خریداران و فروشندگان در حال مبارزه بودند اما هیچکس نتوانسته به بالاترین حد دست یابد.

با وجود این که جلسه با تغییر کمی باز و بسته شد، قیمت ها به طور چشمگیری به سمت بالا و پایین حرکت کرد. نه خریداران و نه فروشندگان نتوانستند به بالاترین حد دست یابند و نتیجه مساوی بود. (الگو های پایه کندل استیک ژاپنی)

  • اگر یک چرخش در طول روند صعودی شکل بگیرد، معمولا این بدان معنی است که خریداران زیادی باقی نمانده اند و ممکن است تغییر مسیر در جهت مخالف انجام شود.
  • اگر یک چرخش در طول روند نزولی شکل بگیرد، معمولا این بدان معنی است که فروشندگان زیادی باقی نمانده اند و ممکن است تغییر مسیر در جهت مخالف انجام شود.

ماروبوزو

به نظرچیزی شبیه سحر و جادو می آید. Marubozu به این معنی است که بدنه ها بدون سایه هستند. بسته به اینکه آیا بدنه ی شمع پر یا توخالی است، بالا و پایین آن همانند باز یا بسته شدن آن است. دو نوع Marubozu را در تصویر زیر چک کنید.

الگو های پایه کندل استیک ژاپنی کندل های دوجی

Marubozu سفید حاوی بدن بلند سفید بدون سایه است. قیمت باز با قیمت پایین برابر است و قیمت بسته با قیمت بالا برابر است. این یک شمع بسیار صعودی است زیرا نشان می دهد که خریداران تمام مدت جلسه را کنترل می کنند.

یک Marubozu سیاه دارای بدن سیاه بلند بدون سایه است. باز برابر با بالا و بسته برابر با پایین است. این یک شمع بسیار نزولی است زیرا نشان می دهد که فروشندگان جلسه قیمت را کنترل می کنند.

Doji

شمعدانهای Doji همان قیمت باز و بسته را دارند یا حداقل بدن آنها بسیار کوتاه است. یک دوجی باید بدن بسیار کوچکی داشته باشد که به عنوان یک خط نازک ظاهر می شود. شمع های Doji عدم تصمیم گیری را نشان می دهند و یا مبارزه برای موقعیتی که هر دو طرف خریداران و فروشندگان به آن حس مالکیت دارند.

قیمتها در طول جلسه به بالا و پایین قیمت باز حرکت می کنند، اما قیمت باز و بسته کندل نزدیک به یکدیگر می باشند. نه خریداران و نه فروشندگان نتوانستند کنترل را به دست گیرند و نتیجه اساسا مساوی بود. چهار نوع خاص از شمع های Doji وجود دارد.

طول سایه های بالا و پایین می تواند متفاوت باشد و شمعدان هایی که نتایج فارکس را نمایش می دهند همانند یک صلیب، یا یک صلیب بر عکس و یا یک علامت جمع به نظر می رسند.

الگو های پایه کندل استیک ژاپنی نماد گاو در بورس

هنگامی که یک Doji در نمودار شما شکل می گیرد، توجه ویژه ای به شمعدان های قبل داشته باشید. اگر یک Doji پس از یک سری شمع با بدن توخالی بلند (مثل White Marubozus) شکل بگیرد، Doji بیانگر این مطلب است که خریداران خسته و ضعیف شده اند.

به منظور ادامه ی روند افزایش قیمت، خریداران بیشتری نیاز است، اما دیگر وجود ندارد! فروشندگان تقاضای انها را قاپیده اند و به دنبال وارد شدن هستند تا قیمت را پایین بکشند.

الگو های پایه کندل استیک ژاپنی دانلود کتاب الگوهای شمعی ژاپنی استیو نیسون

اگر یک Doji پس از یک سری شمع با بدن پر و بلند (مانند Black Marubozus) شکل بگیرد، Doji بیانگر این مطلب است که فروشندگان خسته و ضعیف هستند. برای اینکه قیمت ها روند نزولی خود را ادامه دهند، فروشندگان بیشتری نیاز است، اما فروشنده ای وجود ندارد! خریداران منتظر یک فرصت می مانند تا با معاملات خرید آنها، قیمتها افزایش یابد.

الگو های پایه کندل استیک ژاپنی دانلود کتاب الگوهای شمعی ژاپنی استیو نیسون

در حالی که کاهش ناگهانی ناشی از عدم حضور فروشندگان جدید است، قدرت خرید بیشتر لازم است تا حرکت معکوس را تایید کند. به دنبال یک شمع سفید برای بستن قیمت بالای قیمت باز شمع سیاه بلند شوید. در بخش های بعدی، ما نگاهی می اندازیم به الگوی شمعدان خاص ژاپنی و آنچه که به ما می گویند.

امیدواریم با پایان دادن به این درس درباره شمعدان ها شما بدانید که چگونه انواع مختلف الگوهای شمعدانی فارکس را تشخیص دهید و تصمیمات تجاری صحیحی را بر اساس آن ها بگیرید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا