آموزشآموزش فروش در بازار نزولی

جایگزین های فروش استقراضی

جایگزین ها برای فروش استقراضی هستند که شامل آپشن های خرید و صندوق های سرمایه گذاری ETFs هستند

جایگزین های فروش استقراضی

سرمایه گذارانانی که مایل به انجام ترید های خود در روندهای نزولی بازار نسبت به سهام یا بخش های بزرگتر بازار هستند، دارای گزینه های متفاوتی از جایگزین ها برای فروش استقراضی هستند که شامل آپشن های خرید و صندوق های سرمایه گذاری (ETFs) هستند.

آپشن های فروش

آپشن های فروش ریسک کمتری نسبت به فروش استقراضی دارند که به نظر می رسد بر روی دیدگاه نزولی یا خطر ریسک قرار گیرند. خرید یک قرار داد آپشن فروش به خریدار حق خرید و فروش دارایی ها در قیمت انجام گزینه ، قبل از پایان تاریخ انقضای قرار داد را می دهد. اگر در تاریخ انقضا قیمت زیر قیمت انجام گزینه باشد، قیمت آن را در نظر می گیرند. با این حال اگر قیمت در در زمان انقضا بالاتر از قیمت انجام گزینه باشد آن قرار داد بی ارزش خواهد شد.

سه مزیت خرید آپشن فروش در مقایسه با فروش استقراضی عبارتند از:

1-آپشن های فروش نسبت فروش های استقراضی با ریسک های محدود با پریمیوم پرداخت شده، مشخصات ریسک پذیری بالاتری دارند. به عنوان مثال، یک آپشن یک ماهه در یک بورس سهام با قیمت 12 دلار ، با قیمت انجام گزینه 8 دلار و پریمیوم 0.25 دلار خریداری می شود. چرا یک تریدر چنین آپشن out-of-the-money را خریداری می کند؟ شاید به این دلیل که معامله گر حدس می زند که برخی از رویدادهای منفی در کوتاه مدت، سهام را به شدت پایین می برند. بگذارید بگوییم که این شرکت در عرض چند هفته آینده درآمد خطرناکی را گزارش می دهد و در نتیجه سهام به 3 دلار می رسد. آپشن های خریداری شده در حال حاضر با قیمت حداقل 5 دلار (قیمت اعتصاب 8 دلار – قیمت فعلی سهام 3 دلار) معامله می شود، که در نتیجه بازده 20 برابر سرمایه اولیه است. یک معامله گر که 10 قرارداد خرید را با مبلغ اولیه 250 دلار خریداری کرده بود، مبلغ 5000 دلار در این تجارت را به دست می آورد، در حالی که 250 دلار در پریمیوم ریسک کرده است.

2- بسیاری از هزینه ها و خطرات ناشی از فروش استقراضی آپشن های فروش نمی شود. بر خلاف فروش کوتاه استقراضی، خریدهای آپشن نیاز به حاشیه یا مارجین ندارند (هرچند نویسنده ها مجبورند این کار را انجام دهند)و مجبور نیستند با هزینه های زیاد و قرض گرفته شده و پرداخت سود سهام یا خطر فشرده سازی کوتاه مدت و بازپرداخت مواجه شوند.

3-آپشن ها می تواند به طور مستقیم برای محافظت از خطرات نزولی در موقعیت های بلند مدت در یک سهام خاص، کل مجموعه یا یا بازار گسترده مورد استفاده قرار گیرد. فروش استقراضی در بهترین حالت به طور غیرمستقیم برای محافظت از فروش در هج طولانی مدت است.

قرر داد های ETF معکوس

صندوقهای سرمایه گذاری ETF هستند که به دنبال نتایج سرمایه گذاری های روزانه ای هستند که مربوط به معکوس عملکرد روزانه یک دارایی، مانند یک بخش یا شاخص بازار، کالا یا ارز است. ETF های معکوس با اهرم پیشنهاد دو سه برابر بازگشت روزانه را ارائه می دهند. در حالی که ETF های معکوس ممکن است جایگزین مناسبی برای فروش مستقیم استقراضی به دلیل هزینه پایین و نمایه ریسک بهتر باشند، نمی توان آنها را به طور مستقیم برای هج کردن ریسک در سهام خاص استفاده کرد. احتمالا ابزار محافظتی برای سرمایه گذار متوسط از نظر سادگی و ریسک نامطلوب ریسک سودمندتری ارائه می دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا