آموزشآموزش فارکسابتدایی

معاملات با کمک فیبوناچی

با نسبت های فیبوناچی بیشتر آشنا شوید

ابزار فیبوناچی

ما در معاملات از نسبت های فیبوناچی بسیار زیاد استفاده می کنیم بنابراین بهتر است آن را یاد بگیرید. فیبوناچی یک موضوع گسترده است و مطالعات مختلف فیبوناچی با نام های عجیب و غریب وجود دارد. اما ما قصد داریم به دو مورد اشاره کنیم: مدل بازگشتی Retracement و اکستنشن Extension.

ابتدا بگذارید با معرفی شما به خود لئوناردو فیبوناچی این درس را آغاز کنیم. او یک ریاضیدان معروف ایتالیایی بوده، همچنین به عنوان یک انسان فوق العاده بد تیب معروف بود. او وقتی که یک سری ساده اعداد که نسبت هایی مشخص را بوجود می آوردند (نسبت های طبیعی اشیای موجود در این دنیا) فقط یک ” آها ” می گفت.

این نسبت ها از شماره های زیر حاصل می شود: 0، 1، 1، 2، 3، 5، 8، 13، 21، 34، 55، 89، 144 …

این مجموعه ای از اعداد با شروع از 0 که به دنبالش 1 می آید و سپس 1 با 0 جمع می شود تا 1 بدست بیاید (عدد سوم). سپس عدد دوم و سوم (1 + 1) جمع می شوند تا 2 بدست بیاید (عدد چهارم) و بقیه ی شماره ها به همین صورت حاصل می شوند.

بعد از چند شماره اول به ترتیب، اگر شما نسبت هر عدد را به عدد بالاتر به دست می آورید، عدد 0.618 حاصل می شود. به عنوان مثال، 34 به 55 تقسیم شود نتیجه برابر با 0.618 است. اگر نسبت تعداد اعداد یک در میان اندازه گیری شود عدد 0.382 حاصل می شود 0. به عنوان مثال، 34 تقسیم بر 89 برابر است با 0.382 و این همان چیزی است که توضیح داده شده.

این نسبت ها به معنی “میانگین طلایی” نامیده می شود. خوب حرف های گیج کننده کافی است، ما فقط می خواستیم منظور خود را شفاف بیان کنیم؛ اینها نسبت هایی هستند که شما باید بدانیدو

سطوح بازگشتی فیبوناچی

0.236, 0.382, 0.500, 0.618, 0.764

سطوح گسترش – اکستنشن فیبوناچی

0 ،0.382 ،0.618 ،1.000 ،1.382 ،1.618

شما واقعا نیازی ندارید که بدانید چگونه همه این نسبت ها محاسبه می شوند. نرم افزار نمودار شما تمام کارهای شما را انجام خواهد داد. علاوه بر این، ما یک ماشین حساب خوب فیبوناچی داریم که می تواند به طور جادویی این سطوح را برای شما محاسبه کند.

با این حال، همیشه خوب است که با نظریه اساسی این شاخص ها آشنا شوید تا دانش لازم برای تحت تأثیر قرار دادن طرف مقابل خود را در اختیار داشته باشید. معامله گران از سطوح بازگشتی فیبوناچی به عنوان مناطق حمایت و مقاومت بالقوه استفاده می کنند.

از آنجایی که بسیاری از معامله گران این سطوح مشابه را تماشا می کنند و خرید و فروش سفارشات را بر اساس آنها انجام می دهند تا معاملات خود را وارد کنند و یا دستورات توقف را عملی سازند، این سطوح پر قدرت خواهند شد و تاثیری شگرف بر بازار خواهند داشت. معامله گران از سطوح گسترش فیبوناچی به عنوان سطوح سود استفاده می کنند.

باز هم از آنجایی که بسیاری از معامله گران این سطوح را تماشا می کنند تا خرید و فروش سفارشات را با سود انجام دهند، این ابزار قدرت بالایی پیدا کرده اند. اکثر نرم افزارهای برنامه ریزی شامل لِول های فیبوناچی اکستنشن و بازگشتی می باشند.

به منظور وارد کردن سطوح فیبوناچی به نمودارهای خود، شما نیاز به شناسایی نوسانات – قله ها (swing high) و نوسانات پایین – دره ها (swing low) دارید. Swing High یک کندل استیک با حداقل دو کندل با high پایین تر در هر دو طرف راست و چپ خودش می باشد. Swing Low یک شمع با حداقل دو کندل low بالاتر در سمت چپ و راست خودش می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا