آموزشراهنمای ابتدایی قرارداد آتی

محبوب ترین قراردادهای E-mini

قرار دادهای آتی سهام E-mini جزو محبوب ترین قرار داد ها در میان صدها محصول E-mini هستند

محبوب ترین قراردادهای E-mini

قرار دادهای آتی سهام E-mini، جزو محبوب ترین قرار داد ها در میان صدها محصول E-mini هستند. این قرار دادها به دلیل توانایی مالی، اهرم، نقدینگی، پتانسیل سود دهی و ترید های 24 ساعته جذاب هستند. این قرار داد ها معمولا توسط نماد های تیکر خود شناخته میشوند. به عنوان نمونه، زمانی که از قرار داد آتی e-mini Russell 2000 صحبت می کنیم، تریدر ها آن را به “the RTY” ارجاع می دهند.

E-mini S&P 500

E-mini S&P 500 فعال ترین قرار داد آتی ترید شده در جهان است که توسط Chicago Mercantile Exchange (CME) در 9 سپتامبر 1997 معرفی شد و تنها با استفاده از پلت فرم CME Globex به صورت الکترونیکی به فروش می رسد. شاخص اصلی آن، شاخص S&P 500 است که بزرگترین شاخص از نظر عملکرد بازار سهام در جهان است. این یک شاخص با مقادیر وزن تنظیم شده و با بر اساس سهام با سرمایه ی زیاد 500 است.

E-mini NASDAQ-100 (NQ)

Futures E-mini NASDAQ-100 نیز در پلتفرم الکتریکی CME اجرا می شوند. این قرار داد در 21 ژانویه 1999 به بازار عرضه شد و NQ دارای یک پنجم ارزش کلی قرار داد NASDAQ-100 می باشد. شاخص اساسی NASDAQ-100 از بزرگترین سهام های غیر مالی NASDAQ بازار از جهت سرمایه است. این شاخص شامل فهرست انواع شرکت هایی در گروه های عمده صنعتی مانند بیوتکنولوژی، سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر، تجارت خرده فروشی / عمده فروشی و ارتباطات مخابراتی است.

E-mini Dow (YM)

e-mini dow (YM) یکی دیگر از قراردادهایی است که به صورت الکترونیکی و فقط در پلت فرم CME Globex معامله می شود. این قرار داد در تاریخ 5 آوریل سال 2002 به بازار عرضه شد و YM دارای یک پنجم از ارزش قرارداد آتی استاندارد Dow است. نه بخش اقتصادی در این شاخص از جمله کالاهای مصرفی، سرگرمی، خدمات مالی، خرده فروشی و تکنولوژی نشان داده شده است.

E-mini Russell 2000 (RTY)

e-mini Russell 2000 (RTY) در حال حاضر در CME Globex ترید می شود. RTY بر اساس شاخص Russell 2000 است که زیر مجموعه ای از شاخص Russell 3000 می باشد و معیار عملکرد برای بخش های کوچک و متوسط در بازار سهام ایالات متحده است. این شاخص شامل 2000 عدد از کوچکترین عضو های اوراق بهادار بر اساس سرمایه بازار است. شاخص Russell 2000 نشان دهنده بخش های مختلفی از جمله اختیار مصرف کننده، خدمات مالی، مراقبت های بهداشتی و تکنولوژی تولید است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا