آموزشآموزش فارکسدانشجو - سال چهارم

5 دلیل برای اینکه فاکتورینگ در همبستگی های ارز به تجارت بهتر شما کمک می کند.

از زمانی که ارزها به صورت جفت معامله می شوند هیچ جفت ارز واحدی تاکنون کاملا ایزوله نبوده است

5 دلیل برای اینکه فاکتورینگ در همبستگی های ارز به تجارت بهتر شما کمک می کند.

همبستگی ارز به ما می گوید که در طی یک دوره زمانی، آیا دو جفت ارز در یک جهت، در مقابل هم و یا کاملا به صورت تصادفی حرکت می کنند.

در هنگام ترید ارز ها، مهم این است که به خاطر داشته باشید، از زمانی که ارزها به صورت جفت معامله می شوند، هیچ جفت ارز واحدی تاکنون کاملا ایزوله نبوده است.

همبستگی با آنچه که به عنوان ضریب همبستگی شناخته می شود، محاسبه می شود که عددی بین -1 و +1 است.

در اینجا یک راهنمای برای تفسیر ارزش های مختلف ضریب همبستگی ارزها به شما نمایش داده می شود.

همبستگی های ارز بهترین زمان ترید در فارکس

بنابراین اکنون می دانید که همبستگی ارزها چیست و چگونه می توان آن را با یک نمودار بصری خواند.

اما ما شرط می بندیم زمانی که دریابید چگونه استفاده از همبستگی ارزها به موقثیت بیشتر شما کمک خواهد کرد، شگفت زده خواهید شد.

چرا این مهارت عجیب و غریب را در کیسه ابزار معاملاتی خود به شما نیاز دارید؟

چند دلیل وجود دارد:

1. از بین بردن تجارت متضاد

استفاده از همبستگی ها می تواند به شما کمک کند که از مواضع متقابل در ترید خود خارج شوید. همانطور که درس قبلی نشان داده شده است، می دانیم که EUR / USD و USD / CHF در جهت مخالف هم تقریبا در 100٪ حالات حرکت می کنند.

ورود به موقعیت خرید EUR / USD و سپس USD / CHF ، بی فایده و گاهی اوقات گران است. علاوه بر پرداخت دو بار برای اسپرد، هر حرکتی در قیمت یک جفت و یک طرف دیگر را از بین میبرد.

ما می خواهیم سخت کار کنیم تا سودی به دست بیاوریم!

2. سود اهرم

سود اهرم… یا زیان! شما می توانید موقعیت خود را دو برابر کنید تا سود بیشتری به دست آورید. باز هم، بیایید نگاهی به رابطه 1 هفته ای EUR / USD و GBP / USD از مثالی در درس قبلی داشته باشیم.

این دو جفت دارای همبستگی مثبت قوی با GBP / USD دارند که جفت EUR / USD عملا دنبال می کند.

در واقع، باز کردن موقعیت طولانی برای هر جفت، در واقع، مانند گرفتن EUR / USD و دو برابر شدن موقعیت شما خواهد بود.

شما اساسا از اهرم استفاده می کنید! اگر همه چیز درست حرکت کند سود بسیار زیاد و اگر همه چیز اشتباه باشد زیان های زیادی به دست می آید!

3. متنوع کردن ریسک

درک اینکه این همبستگی ها وجود دارد، به شما اجازه می دهد تا از جفت ارزهای مختلفی استفاده کنید، اما نقطه نظر خود را نیز تحت تأثیر قرار می دهید.

به جای اینکه یک جفت ارز واحد را همیشه ترید کنید، می توانید ریسک خود را در دو جفت که به همان شیوه حرکت می کنند، گسترش دهید.

جفتهایی را انتخاب کنید که همبستگی قوی و خیلی قوی دارند (حدود 0.7). به عنوان مثال، EUR / USD و GBP / USD تمایل دارند با یکدیگر همبستگی داشته باشند.

همبستگی ناقص بین این دو جفت ارزی به شما امکان می دهد تا آنچه که باعث می شود ریسک شماکاهش یابد، سبب افزیش و متنوع کردن آن شود.

بگذارید بگوییم شما در USD صعودی هستید. به جای باز کردن دو موقعیت کوتاه EUR / USD، شما می توانید یک EUR / USD و یک GBP / USD را استقراضی کنید که شما را از برخی خطر ها تنوع موقعیت کلی محافظت می کند.

در صورت کاهش دلار آمریکا، ممکن است یورو به میزان کمتری از پوند تحت تاثیر قرار گیرد.

4. هجینگ خطر

اگرچه هجینگ می تواند سود کمتری را به ارمغان بیاورد، اما می تواند به کاهش تلفات نیز کمک کند.

همبستگی های ارز بهترین جفت ارزها در فارکس همبستگی ارز

اگر یک موقعیت بلند EUR / USD را باز کنید و شروع به حرکت در مقابل شما کند، موقعیت کوچکی را در یک جفت که در مقابل EUR / USD حرکت می کند مانند USD / CHF باز کنید.

زیان های عمده جلوگیری می شود!

شما می توانید از مقادیر مختلف پیپ برای هر جفت ارز استفاده کنید.

به عنوان مثال، در حالی که EUR / USD و USD / CHF تقریبا کامل همبستگی 1- دارند، مقدار ارزش پیپ آنها متفاوت است.

با فرض اینکه شما در 10،000 مینی لات بفروشید، یک پپ در EUR / USD ارزشی برابر با 1 دلار و یک پیپ در USD / CHF برابر با 0.93 دلار است.

اگر شما یک مینی لات EUR / USD را خریداری کنید، می توانید تجارت خود را با خرید یک مقدار کوچک از USD / CHF هجینگ کنید.

اگر EUR / USD تا 10 کاهش پیدا کند، شما 10 دلار ضرر می کنید. اما ترید USD / CHF شما تا 9.30 دلار بالا می رود.
به جای ضرر 10 دلاری، در حال حاضر تنها 0.70 دلار ضرر کرده اید!

با وجود اینکه به نظر می رسد هجینگ بهترین چیزی است که تا به حال یاد گرفته اید، دارای معایبی نیز است.

اگر EUR / USD افزایش یابد، سود خود را به دلیل زیان از موقعیت USD / CHF محدود است.

همچنین، همبستگی می تواند در هر زمان تضعیف شود. تصور کنید اگر EUR / USD به 10 پیپ برسد و USD / CHF فقط 5 پیپ افزایش یابد، حرکتی نکند و یا آن هم پایین برود.

حساب کاربری شما قرمز تر از عروسی قرمز در بازی Game of Thrones خواهد بود.

همبستگی های ارز جفت ارزهای اصلی انواع جفت ارز

پس حتما مراقب باشید!

5. تایید شکست ها و جلوگیری از ترس ها

شما می توانید از همبستگی های ارز برای تأیید ورود یا خروج سیگنال های تجارت خود استفاده کنید. به عنوان مثال، EUR / USD به نظر می رسد سطح حمایت قابل توجهی را آزمایش می کند. شما عمل قیمت را رعایت می کنید و به دنبال فروش در یک شکست در نزول هستید.

از آنجا که شما می دانید EUR / USD با GBP / USD همبستگی مثبتی دارد و با USD / CHF و USD / JPY منفی است، شما بررسی می کنید که آیا سه جفت دیگر با مقدار مشابه EUR / USD حرکت می کنند یا خیر.

شما متوجه می شوید GBP / USD نیز در سطح حمایت قابل توجهی قرار دارد و هر دو USD / CHF و USD / JPY در نزدیکی سطح مقاومت کلیدی قرار دارند.

این به شما می گوید که حرکت اخیر USD مربوط به دلار آمریکا است و یک شکست ممکن برای EUR / USD را تایید می کند زیرا سه جفت دیگر در حال حرکت مشابه هستند. بنابراین شما تصمیم می گیرید که شکست را در زمانی که رخ می دهد، ترید کنید.

اکنون اجازه دهید فرض کنیم که سه جفت دیگر به اندازه EUR / USD حرکت نمی کنند.

GBP / USD در حال نزول است، USD / JPY رو به افزایش نیست و USD / CHF حرکتی دو طرفه دارد.

این معمولا یک نشانه قوی است که کاهش یورو / دلار آمریکا مربوط به دلار آمریکا نیست و احتمالا توسط برخی از اخبار منفی اتحادیه اروپا جهت دهی می شود.

ممکن است قیمت در واقع کمتر از سطح حمایت اصلی شما نظارت می کردید باشد اما به دلیل اینکه سه جفت همبسته دیگر در مقایسه با EUR / USD حرکت نمی کنند، هیچ قیمت روند قیمت و هیچ قیمتی به بالاتر از سطح پشتیبانی که منجر به شکست شد باز نمی گردد.

اگر هنوز میخواهید این تنظیم را ترید کنید، چون شما از «جفتهای دیگر» «تایید همبستگی» دریافت نمیکنید، می توانید آن را با کاهش خطر و تجارت با اندازه موقعیت کوچکتر، هوشمندانه تر کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا