آموزشآموزش بورسمهدکودک

محافظت در مقابل کلاهبرداری ها

محافظت حسابهای معاملاتی

محافظت در مقابل کلاهبرداری ها

شما نباید اجازه دهید بروکرها و کارگزاریهای فارکس از شما سو استفاده کنند. اگر به خاطر اینکه گمان می کنید کارگزاران تمام مزیت ها را به نفع خودشان رقم می زنیند، نا امید شدید ، اطمینان حاصل کنید که چند اقدام ساده برای کمک به شما وجود دارد.

مقایسه قیمت ها

یک اسب باچشم بند رادر نظر بگیرید، پس دید این اسب نسبت به آنجه در پیش رو دارد اندک است. اگر یک مانع در سر راهش وجود دارد، این اسب هیچ گزینه دیگری ندارد جز اینکه برای پرش از روی این مانع بیشتر تلاش کند. این اسب، اسب ناراحتی است.

اگر فقط از قیمت ها در پلت فرم معاملاتی خود استفاده کنید، اساسا به عنوان یک اسب با چشم بند معامله کردید. شما هیچ نظری ندارید که در بقیه جهان فارکس چه اتفاقی در حال رخ دادن است زیرا شما خود را به قیمتی که بروکرتان به شما می گوید، محدود کرده اید.

اگر کارگزارشما تشخیص می دهد که اسپرد را وسعت بخشد، نرخ ها را دستکاری کند و توقف شما را به جریان در بیاورد، شما هیچ راهی برای دانستن اینکه آیا این حرکات مشابه بازار عمومی است، ندارید.

بهترین راه برای انجام این کار، قیمت دوم، سوم و یا حتی چهارمی نیز تنظیم کنید. به این ترتیب، دیدگاه دیگری از بازار به دست خواهید آورد و شما می توانید فرصتی برای تأیید اینکه آیا قیمت واقعا اینگونه در حال تغییر است یا خیر، بدست می اورید.

ضبط همه چیز

جلوگیری از کلاهبرداری کارگزار فارکس با نگهداری سوابق. همیشه اطلاعات دقیق تمام معاملات خود را نگه دارید!

همیشه، همیشه، همیشه! مانند یک دادگاه، به شواهدی نیاز دارید تا پرونده را ایجاد کنید. ممکن است احساس کنید فریب خورده اید، اما اگر چیزی برای پشتیبانی از تصور خود نداشته باشیی، این احساس فقط یک احساس می باشد و نه بیشتر.

ساده ترین راه برای نگهداری سوابق این است که تصویری از هر سفارش شما، هر تجارت شما و سایر فعالیت های کارگزاری مشکوک مانند قیمت های عجیب را نگه دارید.

با ردیابی صحیح معاملات که انجام می دهید، می توانید به خود اطمینان دهید که همیشه مدارک مورد نیاز برای حمایت از پرونده خود در صورتی که اختلاف نظری با کارگزار خود دارید، داشته باشید.

محافظت فارکس کارگزاری فارکس در ایران بروکر های کلاهبردار

شکایت قانونی

اگر نمی توانید درگیری خود را با کارگزار خود حل کنید، زمان آن است که شما بتوانید اقدام قانونی کنید. اکثر کارگزاران در صورت تهدید اقدام قانونی، تسلیم می شوند، اما اگر این کار را نکنند، می توانید به کمیته معاملاتی کالای آینده (CFTC) یا انجمن آیندۀ ملی (NFA) تماس بگیرید.

CFTC دارای یک پرونده بازپرداخت است که یک “انجمن ارزان، سریع، منصفانه و بی طرفانه برای رسیدگی به شکایات مشتری و حل اختلافات میان مشتریان آینده و متخصصین معاملات آتی کالا” فراهم می کند. شما می توانید پرونده خود را در اینجا بررسی کنید.

عادت های تجاری خوب

شما باید عادت های معاملاتی خوب را توسعه دهید. در هر صورت، حتی با سلاح های مناسب برای محافظت از خود در مقابل کارگزاران بد، هنوز مهمترین چیز این است که به معامله گر بهتری تبدیل شویم.

بدانید که مهم نیست برنامه ی شما چقدر پیشرفته است، مهم نیست که چه مقدار از وقتتان را برای یافتن کارگزار مناسب صرف کرده اید، مهم نیست که سیستم معاملاتی شما پیچیده است، در حقیقت بدون نظم و انضباط مناسب، شما در نهایت کارتان به نابودی می کشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا