آموزشآموزش فارکسابتدایی

معاملات با کمک چند اندیکاتور

ترکیب اندیکاتورها و اسیلاتورها

معاملات با کمک چند اندکاتور

اکنون که می دانید چگونه برخی از رایج ترین اندیکاتورهای نمودار کار می کنند، شما آماده اید که بنشینید و با چند مثال دست و پنجه نرم کنید. با این حال بهتر است برخی از این اندیکاتور ها را ترکیب کنیم و ببینیم چگونه سیگنال های معاملاتی توسعه می یابد.

در یک دنیای کامل، ما می توانیم فقط یکی از این اندکاتورها را اننتخاب کنیم و به طور جدی با آنچه که این اندکاتور به ما می گوید، معامله کنیم. مشکل این است که ما در یک جهان کامل زندگی نمی کنیم و هر یک از این اندکاتورها دارای نقایصی هستند.

به همین دلیل است که بسیاری از معامله گران اندیکاتورهای مختلف را با هم ترکیب می کنند تا بتوانند روند کار یکدیگر را بررسی کنند.آنها ممکن است 3 اندیکاتور متفاوت داشته باشند و آن ها معامله نخواهند کرد، مگر اینکه همه 3 اندکاتور به آن ها یک سیگنال واحد بدهند.

Bollinger Bands + Stochastic

در این مثال اول، ما باندهای بولینگر و Stochastic را در نمودار 4 ساعته یورو/دلار داریم. از آنجا که بازار به نظر می رسد که بازار دارد به سمت چپ یا راست می رود، ما بهتر است مراقب جهش های بولینگر باشیم. سیگنال های فروش با کمک باند بولینگر و Stochastic را بررسی کنید.

معاملات با کمک چند اندیکاتور معاملات اسکالپ به وسیله ابرهای ایچیموکو

یورو/دلار بالا می رود صعود می کند تا به بالای گروه می رسد، که معمولا به عنوان یک سطح مقاومت عمل می کند. در عین حال، Stochastic به منطقه خرید بیش از حد رسیده است و این نشان می دهد که قیمت به زودی می تواند کاهش یابد. و بعد چه اتفاقی می افتد؟

یورو / دلار آمریکا در حدود 300 پیپ کاهش پیدا کرد و اگر فروش را انجام دهید، سود خوبی نصیبتان می شود. بعدها قیمت تا پایین باند حرکت می کند، که معمولا به عنوان یک سطح پشتیبانی عمل می کند. این بدان معنی است که جفت ارز می تواند با Stochastic از منطقه فروش بیش از حد، جهش کند. این بدان معنی است که ما باید خرید را انجام دهیم.

RSI + MACD

در اینجا این باریم مثال دیگر با RSI و MACD می آوریم. هنگامی که RSI به منطقه اشباع خرید رسید و یک سیگنال فروش داد، MACD به زودی با یک تقاطع رو به پایین دنبال می شود که همچنین یک سیگنال فروش است و همانطور که می بینید، قیمت از آنجا کاهش می یابد.

معاملات با کمک چند اندیکاتور آموزش سطوح حمایت و مقاومت

بعدها، RSI به منطقه اشباع فروش رسیده و یک سیگنال خرید داده است. چند ساعت پس از آن، MACD یک روند متقاطع رو به بالا را ایجاد کرده که همچنین یک سیگنال خرید است. از آنجا، قیمت باعث یک صعود دائمی شده و پیپ های بیشتر برای ما به ارمغان می آورد!

شما احتمالا در این مثال متوجه شده اید که RSI سیگنال هایی را جلوتر از MACD نشان می دهد. به دلیل ویژگی های مختلف و فرمول های جادویی برای اندکاتورها، برخی واقعا سیگنال های اولیه را سریع نشان می دهند در حالی که دیگران با کمی تأخیر سیگنال ها را نشان می دهد.

ما می توانیم به شما بگویم که ما دوست داریم از MACD ، Stochastic و RSI استفاده کنید، اما شما ممکن است اندکاتورهای دیگری را ترجیح دهید. هر تریدر در دنیای بیرون تلاش کرده است که “ترکیب جادویی” اندکاتورها را پیدا کند که در هر زمان سیگنال های مناسب را به آن ها بدهد، اما حقیقت این است که چنین چیزی وجود ندارد.

ما از شما می خواهیم که هر اندکاتور را به صورت خودآموز مطالعه کنید تا زمانی که شما بدانید که گرایشات آن نسبت به حرکت قیمت چگونه رفتار می کند و سپس ترکیب خودتان را آن گونه که درک می کنید، بسازید و آن را با سبک معاملاتی خود، مطابق کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا