آموزشآموزش رمز ارزبلاکچین

چرا بلاک چین به وجود آمد ؟

ارتقاء امنیت و کارایی سیستم های مالی

چرا بلاک چین به وجود آمد ؟

معماری این پروتکل در ابتدا برای استفاده از بیت کوین استفاده شده است تا بتوان، به جای استفاده از مراکز واسط جهت انتقال اعتبار، شبکه ای قابل اطمینان و توزیع شده برای حفظ همیشگی اطلاعات و دادوستد ها به وجود آورد.

در واقع هسته اصلی موفقیت بیت کوین، معماری و الگوریتم های قدرتنمند بلاک چین هستند.

بلاک چین هم نمونه از این تکنولوژی ها بود، چرا که عدم وجود سیستم های جدید با ضریب امنیت بالا و هزینه کم

تمام تکنولوژی هایی که اکنون به سطح بالایی از کیفیت رسیده اند، زمانی در مراحل ابتدایی کیفی قرارداشتند و با گذر زمان و ارتقاء کیفی تکنولوژی، امنیت، سرویس ها و دسترسی توانستند محبوب و مورد استفاده عموم قرارگیرند.

بلاک چین هم نمونه از این تکنولوژی ها بود، چرا که عدم وجود سیستم های جدید با ضریب امنیت بالا و هزینه کم این نیاز را به وجود آورده بود که می بایست از شبکه بین کاربران جهت رفع ایرادات شبکه ای متمرکز اقدام کرد.

برای نمونه می توان به سیستم های متمرکز بانکی متداول اشاره کرد که علاوه بر هزینه بالا، امنیت کم وکنترل بسیار بالای دولت ها، برخی موارد کلاهبرداری های بزرگی صورت گرفته است.

موارد ذکر شده فقط بخشی از مشکلات سیستم ها و تکنولوژی های قدیم را به ما نشان می دهد. در حال حاضر اگر هک بزرگی مراکز متمرکز مالی دنیا را نشانه برود، جهان با خطر بسیار بسیار بزرگی روبرو خواهد شد.

این نشانه ضعف بزرگ سیستم های مالی دنیاست که عملا تمام جوامع را در معرض نابودی می تواند قرار دهد و به هرج و مرج های بزرگ منتهی کند. با توجه به این موارد، سیستم های زنجیره بلاک یا همان بلاک چین (BlockChain) به وجود آمدند تا با کمک کل شبکه کاربران این مشکلات را حل کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا