آموزشقیمت گذاری آپشن

توازن خرید و فروش

یک مفهوم از قیمت گذاری آپشن است که ابتدا در مقاله رابطه بین قیمت خرید و قیمت فروش در مجله مالی منتشر شده

توازن خرید و فروش

در این بخش از آموزش، یک مثال از تقارن خرید و فروش را نمایش می دهیم.
توازن خرید و فروش یک مفهوم از قیمت گذاری آپشن است که ابتدا توسط اقتصاد دان Hans R. Stoll در مقاله دسامبر 1969 با عنوان “رابطه بین قیمت خرید و قیمت فروش “، در مجله مالی، منتشر شده. این تعریف ارتباط میان فروش آپشن های اروپایی و آپشن خرید با دارایی های پایه، انقضا و قیمت انجام گزینه ی مشابه است. این روش در آپشن های های آمریکایی کاربرد ندارد زیرا آن ها می توانند در هر زمانی تا تاریخ انقضا اجرا شوند.

توازن خرید و فروش نشان می دهد که قیمت یک آپشن خرید، یک قیمت منصفانه مناسب برای آپشن های مربوط به آپشن های فروش متناظر با قیمت انجام گزینه و تاریخ انقضا (و بالعکس) یکسان است. پشتیبانی از این رابطه قیمت گذاری مبتنی بر این استدلال است که هر زمان که قیمت خرید و فروش متفاوت باشند، فرصت های arbitrage وجود خواهد داشت.

آربیتریج Arbitrage

هنگامی که قیمت خرید و فروش متفاوت باشند، ممکن است فرصت های آربیتریج کوتاهی ایجاد شود. Arbitrage فرصتی است که با استفاده از واریانس های قیمت از ابزارهای مشابه یا غیر مشابه در بازارهای مختلف ایجاد سود کنیم. برای مثال، اگر یک سرمایه گذار بتواند سهام سهام ABC را در یک بازار در 45 دلار خریداری کند، در حالی که همزمان همان سهام را در بازار های مختلف به قیمت 50 دلار بفروشد، یک فرصت اربیتریج به وجود آورده است. معاملات هماهنگ شده، فرصتی را برای سود بردن با حداقل ریسک به وجود می آورد. در ترید آپشن ها، تریدر های آربیتریج می توانند معاملات سودآوری را انجام دهند که از لحاظ نظری، تا زمانی که قیمت خرید و فروش متوازن است بدون ریسک است.

هنگامی که قیمت ها متفاوت می شوند، همراه با فرصت های آربیتریج، فشار فروش در بازار با قیمت های بالاتر، قیمت را کاهش می دهد. در عین حال، فشار خرید در بازار با قیمت پایین، قیمت را بالا می برد. فشار خرید و فروش در این دو بازار، به سرعت قیمت ها را به هم نزدیک می کند و فرصت آربیتریج را از بین می برد. چرا؟ زیرا بازار به اندازه کافی هوشمند است که پول آزاد را به راحتی از دست ندهد.

مثال توازن قیمت خرید و فروش

ساده ترین مثال از توازن خرید و فروش، ” قیمت خرید – قیمت فروش = قیمت سهام – قیمت انجام گزینه ” است. بنابراین به طور مثال، اگر سهام XYZ در 60 دلار ترید می شود و قیمت انجام گزینه ی آن 55 دلار است، ممکن است قیمت خرید 7 دلار و قیمت فروش 2 دلار باشد. این مثال از توازن است. در صورتی که خرید ها بالاتر بود، شما می توانید آن ها رابفروشید و فروش ها را بخرید و ترید بدون ریسک خود را قطعی کنید. لازم به ذکر است که این فرصت های آربیتریج بسیار نادر است و سرمایه گذاری بر روی آن ها برای سرمایه گذاران فردی بسیار مشکل است، حتی زمانی که وجود دارند. بخشی از دلیل این است که سرمایه گذاران فردی به کندی به چنین فرصت کوتاه مدتی پاسخ می دهند. اما دلیل اصلی این است که شرکت کنندگان در بازار به طور کلی از ایجاد این فرصت ها از قبل جلوگیری می کنند.

روابط ترکیبی

اگر بخواهید رابطه توازن خرید و فروش را درک کنید، می توانید ارزش آپشن خرید، آپشن روش و سهام اساسی را به هم متصل کنید. سه مورد مربوط به آن است که ترکیبی از هر دو می تواند یک پروفایل سود / ضرر مشابه را به عنوان جزء باقی مانده تولید کند.به عنوان مثال، برای تکرار ویژگی های سود / ضرر پوزیشن سهام بلند مدت، یک سرمایه گذار می تواند به طور همزمان یک خرید طولانی مدت و فروش کوتاه مدت (با قیمت انجام گزینه و تاریخ انقضا مشابه) را نگهداری کند. به همین ترتیب، یک پوزیشن کوتاه میتواند با یک خرید کوتاه همراه با فروش طولانی مدت و غیره تکرار شود.

تحلیل و بررسی

برخی از پلتفرم های معاملاتی آپشن ها نمودارهایی را برای توازن خرید و فروش ارائه می کنند. شکل یک مثال از رابطه بین یک موقعیت فروش بلند مدت / طولانی (نشان داده شده به قرمز) و یک خرید طولانی (در آبی) با همان انقضا و قیمت انجام گزینه را نشان می دهد. تفاوت در خطوط در نتیجه سود تقسیم شده است که در دوره ی زندگی آپشن پرداخت می شود. اگر هیچ سودی وجود نداشته باشد، خطوط با هم همپوشانی می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا