آموزشآموزش فارکسابتدایی

الگو های کندل استیک سه تایی

یک پله بالاتر از الگو های شمع دوتایی

الگو های شمع سه گانه

ستاره های عصر و صبح – Evening and Morning Stars

ستاره صبح و ستاره عصر، الگوهای کندل استیک سه گانه هستند که شما می توانید آن ها را معمولا در انتهای یک روند پیدا می کنید. آن ها الگو های بازگشتی هستند که می توانند از طریق سه ویژگی شناخته شوند. ما از الگوی ستاره عصر استفاده می کنیم.

الگو های کندل استیک سه تایی آموزش الگوهای فارکس در تحلیل تکنیکال

  1. شمع اول شمع صعودی است که بخشی از روند صعودی اخیر است.
  2. شمع دوم دارای یک بدن کوچک است. که نشان می دهد که در بازار ممکن است عدم تصمیم گیری وجود داشته باشد. این شمع میتواند صعودی یا نزولی باشد.
  3. شمع سوم به عنوان یک تاییدیه عمل می کند که مشخص می کند حرکت انعکاسی هنگامی که شمع فراتر از نقطه ی میانی از شمع اول بسته می شود، درحال اتفاق افتادن است.

سه سرباز سفید و کلاغ سیاه – Three White Soldiers and Black Crows

الگوی سه سرباز سفید زمانی شکل می گیرد که سه شمع صعودی بلند روند نزولی را در پیش می گیرند که نشان می دهد که بازگشت رخ داده است. این نوع الگوی کندل استیک سه گانه به عنوان یکی از قوی ترین سیگنال های صعودی در نظر گرفته می شود، به ویژه هنگامی که پس از یک روند نزولی وسیع و یک دوره کوتاه مدت تثبیت، رخ می دهد.

اولین کندل استیک از سه سرباز، شمع معکوس نامیده می شود. این شمع یا به روند نزولی ختم می شود و یا نشان می دهد که دوره تحکیم و پیوستن به روند نزولی به پایان رسیده است. برای اینکه الگو ها قابل اعتماد باشند، بدن شمع دوم باید بزرگتر از بدن شمع قبلی باشد.

الگو های کندل استیک سه تایی شمع معکوس کندل استیک

همچنین، شمع دوم باید در نزدیکی (high) قرار بگیرد، بدون اینکه یک سایه از خود به جا بگذارد(یا حداقل یک سایه بسیار کوچک از خود به جا بگذارد). برای اینکه سه الگوی سرباز سفید تکمیل شود، آخرین شمع باید حداقل به همان اندازه شمع دوم باشد، با سایه کوچک یا بدون سایه.

سه کلاغ سیاه الگویی مخالف با الگوی سه سرباز سفید است. این الگو زمانی شکل می گیرد که سه شمع نزولی یک روند صعودی قوی را دنبال کنند و نشان بدهند که بازگشتی در حال رخ دادن است. بدن شمع دوم باید بزرگتر از شمع اول باشد و باید در نقطه ی (low) یا پایین تر از آن بسته شود.

در نهایت، شمع سوم باید همان اندازه یا بزرگتر از بدن شمع دوم باشد، با یک سایه بسیار کوتاه یا بدون سایه باشد.

الگوی سه پله درونی صعودی و نزولی

تشکیل این الگو بر اساس سه شمع کوچک با الگوریتم روند بازگشتی است که در پایین یک روند نزولی یافت می شود. این الگوی کندل استیک سه گانه نشان می دهد که روند نزولی احتمالا رو به اتمام است و روند صعودی جدید در حال آغاز شدن است.

برای تشکیل یک نمونه از سه پله درونی صعودی صعودی که قابل اعتماد باشد، به دنبال این ویژگی ها باشید:

  1. شمع اول باید در پایین یک روند نزولی یافت شود و با یک کندل بلند نزولی مشخص شود.
  2. شمع دوم باید تا حدودی تا نقطه مرکزی شمع اول بالا بیاید.
  3. شمع سوم باید بالای نقطه ی (high) شمع اول بسته شود تا تأیید کند که خریداران قدرت روند صعودی را افزایش داده اند.

برعکس الگوی سه پله درونی صعودی، الگوی سه پله درونی نزولی در بالای روند صعودی تشکیل می شوند. این به این معنی است که روند صعودی احتمالا رو به اتمام است ویک روند نزولی جدید آغاز شده است. تشکیل این الگو نیاز به ویژگی های زیر دارد:

  1. شمع اول باید در بالای یک روند صعودی پیدا شود و دارای یک شمع بلند صعودی باشد.
  2. شمع دوم باید تا نقطه ی میانی شمع اول بالا بیاید.
  3. شمع سوم باید زیر نقطه ی (low) شمع اول بسته شود تا تأیید کند که فروشندگان قدرت روند نزولی را تقویت کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا