آموزشآموزش فارکسپیش دبستانی

درآمد بالا از بازار فارکس

معاملات موفق با سود مناسب

درآمد بالا از بازار فارکس

در بازار فارکس، شما ارز خرید و فروش می کنید. ایجاد قرار داد در بازار ارز کار ساده ای است. ساختار تجاری بسیار شبیه است به آنچه در بازار های دیگر یافت می شود (مثل بازار بورس)، بنابراین اگر تجربه ای در معامله دارید، باید بتوانید آن را خیلی سریع یاد بگیرید.

ترید فارکس به معنی مبادله ی یک ارز با ارز دیگر است به انتظار اینکه قیمت آنها تغییر کند. مخصوصا اینکه قیمت ارزی که شما خریدید در مقایسه با آنکه فروختید، افزایش یابد.

درآمد بالا از بازار فارکس فارکس قانونی است

برای مثال:

عملکرد تریدر EUR USD
شما 10000یورو در معامله ی یورو/دلار با نرخ 1.800 می خرید +10,000 -11,800
2 هفته بعد شما 10000 یورو خود را با نرخ1.2500به دلارتبدیل می کنید -10,000 +12,500
یک سود 700 دلاری شامل حال شما می شود 0 +700

یورو 10000*1.18=11800 دلار آمریکا
یورو 10000*1.25=12500 دلار آمریکا

نرخ ارز، نسبت ارزش یک ارز به ارز دیگری می باشد. برای مثال نرخ دلار/فرانک نشان می دهد که در ازای یک فرانک چند دلار می توان خریداری کردید و برعکس چند فرانک سوییس لازم است تا بتوان با آن یک دلار خریداری کرد.

چگونه می توان قیمت گذاری ارزها را خواند؟ ارزها همیشه به صورت جفت قیمت گذاری می شوند. برای مثال پوند/دلار یا دلار/ین و دلیل این جفت قیمت گذاری این است که در هر معامله ی خارجی شما به طور همزمان یک ارز می خرید و ارز دیگری می فروشید.

در اینجا یک مثال از نرخ ارز خارجی  پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا ذکر شده است.

درآمد بالا از بازار فارکس فارکس قانونی یا غیر قانونی

اولین ارز در قسمت چپ “/” به عنوان ارز پایه شناخته شده است (که در این مثال پوند می باشد)، و این در حالی است که ارز سمت راست ارز مبادله ای یا قیمت گذاری شده معرفی می شود.

هنگام خرید، نرخ ارز به شما می گوید که چقدر باید از واحد پول ارز قیمت گذاری شده را بپردازید تا یک واحد پول پایه را خریداری کنید. در هنگام فروش، نرخ ارز به شما می گوید که چند واحد از پول ارز قیمت گذاری شده را درازای فروش یک واحد پول پایه باید دریافت کنید.

در مثال بالا، زمانی که شما 1 پوند انگلیس می فروشید 1.51258 دلار آمریکا دریافت خواهید کرد. ارز پایه ،اساس تمام خرید و فروش هاست. اگر شما یورو/دلار می خرید این بدان معناست که در ان واحد ارز پایه را می خرید و ارز مبادله ای را می فروشید. به معنی ساده تر :”یورو بخر،دلار بفروش.” .

شما می توانید این جفت ارز را بخرید اگر معتقد باشید قیمت ارز پایه نسبت به قیمت ارز مبادله ای ارزشش بالا می رود و اگر گمان کنید که قیمت ارز پایه به نسبت قیمت ارز مبادله ای ارزشش پایین می آید، باید آن را بفروشید؛ خرید (Long) و فروش (Short). اولا باید تعیین کنید که آیا می خواهید بخرید یا بفروشید.

اگر می خواهید خرید کنید (که در واقع خرید ارز پایه و فروش ارز مبادله قیمت گذاری شده است)، مطمئنا می خواهید که ارزش ارز پایه بیشترشود و سپس آن را با قیمت بالاتر به فروش برسانید. در بحث ترید، این خرید را اصطلاحا “long going” یا “long position” می نامند.

اگر می خواهید بفروشید (که در واقع به معنی فروش ارز پایه و خرید ارز مبادله قیمت گذاری شده است)، مطمئنا می خواهید که ارزش ارز پایه کم شود و سپس آن را با قیمت پایین تر خریداری کنید. این فروش را اصطلاحا “going short” یا “short position” می نامند.

درآمد بالا از بازار فارکس ضرر های فارکس سود فارکس

پیشنهاد، تقاضا و اسپرد

تمام قیمت گذاری های فارکس به دو گونه ارزش گذاری می شوند. برای بیشتر موارد ارزش پیشنهادی کمتر از ارزش درخواست است. قیمت پیشنهادی (bid) قیمتی است که کارگزار شما تمایل دارد با آن ارز پایه در ازای ارز مبادله ای خریداری کند. این بدان معناست که bid بهترین قیمت در دسترس است که شما (تریدر) می توانید ان را به بازار بفروشید.

قیمت تقاضا یا درخواستی (ask) قیمتی است که کارگزار با آن ارز پایه را در مقابل ارز مبادله ای می فروشد . این بدان معناست  که قیمت ask بهترین قیمت در دسترس است که شما می توانید از بازار خرید کنید. تفاوت بین  bid و ask که به طور عمومی شناخته شده است را spread  “اسپرد” می نامند.

در قیمت گذاری بالا یورو/دلار، قیمت پیشنهادی 1.34568 است و قیمت درخواست 1.34588 است. نگاه کنید تا متوجه شوید این که چگونه این کارگزار به شما این امکان را می دهد تا پول خود را ترید کنید. اگر می خواهید یورو را بفروشید، روی “فروش” کلیک کنید و شما یورو را با نرخ 1.34568 می فروشید. اگر میخواهید یورو را خریداری کنید، روی «خرید» کلیک کنید و شما با نرخ 1.34588 یورو خواهید خرید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا