آموزشآموزش فارکسدانشجو - سال اول

چگونه می توان قله ها(Tops) و دره ها (bottoms) را با گزارش COT انتخاب کرد

موقعیت پیش بینی شده با گزارش cot نشان دهنده جهت روند است

چگونه می توان قله ها(Tops) و دره ها (bottoms) را با گزارش COT انتخاب کرد

همانطور که شما حدس زدید، مکان های ایده آل برای خرید و فروش، زمانی است که احساسات بازار به اوج می رسد.

اگر از مثال قبلی متوجه شدید، سفته بازان (speculator) (خط سبز) و معامله گران تجاری( commercials ) (خط آبی) سیگنال های مخالفی می دهند.

در حالی که کسانی که هج می کنند (hedgers) هنگامی که بازار دره دارد خرید می کنند، سفته بازان هنگامی که قیمت به سمت پایین حرکت می کنند، خرید می کند.

اینجا نمودار گزارش COT رسم شده است.

کسانی که هج می کنند دنبال روند نزولی هستند هنگامی که بازار به سمت بالا حرکت میکند و سفته بازان دنبال روند صعودی هستند زمانی که قیمت به سمت بالا حرکت می کند.

در نتیجه، موقعیت پیش بینی شده نشان دهنده جهت روند است در حالی که موقعیت تجاری می تواند سیگنال برگشت را نشان دهند.

اگر کسانی که هج می کنند موقعیت های خرید خود را افزایش دهند در حالی که معامله گران موقعیت های فروش بیشتری را اضافه کنند ،پایین بازاردر معرض دید قرار می گیرد.

اگر کسانی که هج می کنند موقعیت های فروش خود را اضافه کنند در حالی که معامله گران موقعیت های خرید بیشتری را اضافه کنند ،بالای بازار دیده می شود.

البته، تعیین دقیق نقطه ای که در آن بازار به اوج احساس خود میرسد ساده نیست، بنابراین بهتر است کاری انجام ندهید تا نشانه هایی از یک برگشت واقعی دیده شود.

ما می توانیم بگوییم که سفته بازان، چون روند را دنبال می کنند، بیشترحرکت ها را می گیرند، اما در نقطه ی عطف دچار اشتباه می شوند.

از سوی دیگر، معامله گران تجاری بیشتر روند ها را از دست می دهند ، به استثنای زمانی که قیمت بر می گردد.

تا زمانی که بازار دچار احساسات شدید است ،بهتر است با سفته بازان( speculators) پیش برویم.

قاعده اساسی این است: هر بالا یا پایین بازار با یک احساس شدید همراه است، اما هر احساس شدیدی منتهی به ایجاد دره یا قله در بازار نمی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا