آموزشآموزش فارکسراهنمایی

پیوت پوینت Pivot Points

قیمت مناسب برای معاملات

پیوت پوینت Pivot Points

معامله گران حرفه ای فارکس و سازندگان بازار، برای شناسایی سطح بالقوه پشتیبانی و مقاومت، از پیوت پوینت Pivot Points استفاده می کنند.

به بیان ساده، پیوت پوینت و سطوح حمایت/مقاومت آن، مناطقی هستند که در انها جهت حرکت قیمت ممکن است تغییر کند. آنها واقعی و قابل مشاهده هستند. در بسیاری از موارد، نقاط محوری Forex بسیار شبیه به سطوح فیبوناچی هستند. از آنجایی که بسیاری از مردم از این سطوح پیروی می کنند، آن ها نیز اتفاق می افتند.

تفاوت عمده بین این دو این است که در فیبوناچی، هنوز هم ذهنیت درگیر انتخاب نوسانات بالا ونوسان پایین است. اما در پیوت پوینت، معامله گران فارکس به طور معمول از روش مشابه برای محاسبه آنها استفاده می کنند. بسیاری از معامله گران این سطوح با دقت حواسشان به این سطوح است پس لطفا شما هم از انها غافل نشوید.

پیوت پوینت به ویژه برای معامله گران کوتاه مدت که به دنبال سود بردن از حرکات جزیی قیمت هستند، مفید هستند. معامله گران فارکس درست مثل سطح نرمال مقاومت و پشتیبانی، می توانند انتخاب کنند که از سطوح بازگشتی یا شکست استفاده کنند.

معامله گران فارکس دنبال رو شکست ها، از نکات محوری برای تشخیص سطوح کلیدی که باید شکسته شوند تا یک حرکت در دسته ی یک معامله ی واقعی قرار گیرد، استفاده می کنند. در اینجا یک مثال از پیوت پوینت در یک نمودار یورو/دلار یک ساعته آورده شده است.

پیوت پوینت Pivot Points اندیکاتور پیوت پوینت در متاتریدر 5

همانطور که می بینید، سطح حمایت و مقاومت افقی در نمودار شما قرار می گیرد. و نگاه کنید آنها به خوبی برای شما مشخص شده اند.

زبان پیوت پوینت

در اینجا می بینیم که این کلمات اختصاری به چه معنی است:

PP مخفف Pivot Point می باشد.

S به جای Support استفاده می شود.

R به جای Resistance استفاده می شود.

اما زیاد فکر خود را درگیراینکه “S1 باید حمایت شود” یا “R1 باید مقاومت کند”  نکنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا